Avatar billede lemche Nybegynder
05. januar 2001 - 14:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mulighed for indlejret HTML-dokument

Problem: har mange html-filer som alle skal have samme menu (liste med links), men forskelligt indhold. Ønsker ikke at skulle rette i menuen i hvert eneste dokument, når menuen får nye links. Er det muligt at trække menu-delen fra een fil vha. HTML, eller skal der Java/Script-programmeres?
Avatar billede redhead Nybegynder
05. januar 2001 - 14:24 #1
Det kan ikke lade sig gøre uden PHP eller ASP, jeg mener også at det kan laves med SHTML, men jeg har kun forstand på PHP hvis det skulle være?

NB! Der skal være PHP installeret på din server!
Avatar billede sokristi Nybegynder
05. januar 2001 - 17:27 #2
Du kan nemt lave det med et javascript. Du skal have fat i kildekoden til den menu du bruger, og konvertere den til javascript. Det er skidehårdt arbejde, for du skal sende al indholdet af sted med \"document.write\" statements, som selvfølgelig ikke må være for lange. Der er en del \"prøv-og-ret-så-flere-fejl\" i det her. Hele denne gang skriv defineres som en funktion. Det færdige javascript refererer du som sædvanlig i din html side i <head>(<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" SRC=minmenu.js\" /script> f.eks.) På det sted i html siden, hvor du ønsker menuen vist, lægger du et kald til funktionen, som du definerede i scriptet. Altså: én gang hårdt arbejde, masser af tid sparet senere, for du skal herefter kun opdatere ét sted :-)
Avatar billede Thomas Nybegynder
05. januar 2001 - 18:27 #3
Hvis du har mulighed for server side includes (SSI), ville det helt klart været et nemt stykke arbejde at gå til! (o:

//Thomas