Avatar billede rips Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

problem med link og frame

Heeey...

jeg har nappet dette script på:www.dynamicdrive.com og lavet det lidt om så det ser sådan her ud:

<script language="JavaScript1.2">

/***********************************************
* Sliding Menu Bar Script- © Dynamic Drive (www.dynamicdrive.com)
* Visit http://www.dynamicdrive.com/ for full source code
* This notice must stay intact for use
***********************************************/

var slidemenu_width=160 //specify width of menu (in pixels)
var slidemenu_reveal=12 //specify amount that menu should protrude initially
var slidemenu_top=170  //specify vertical offset of menu on page

var ns4=document.layers?1:0
var ie4=document.all&&navigator.userAgent.indexOf("Opera")==-1
var ns6=document.getElementById&&!document.all?1:0

if (ie4||ns6)
document.write('<div id="slidemenubar2" style="left:'+((slidemenu_width-slidemenu_reveal)*-1)+'; top:'+slidemenu_top+'; width:'+slidemenu_width+'" onMouseover="pull()" onMouseout="draw()">')
else if (ns4){
document.write('<style>\n#slidemenubar{\nwidth:'+slidemenu_width+';}\n<\/style>\n')
document.write('<layer id="slidemenubar" left=0 top='+slidemenu_top+' width='+slidemenu_width+' onMouseover="pull()" onMouseout="draw()" visibility=hide>')
}

var sitems=new Array()

sitems[0]=["<big><font face='Comic Sans MS'>Data-Store.dk</font></big>", ""]
sitems[1]=["home", "http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/"]
sitems[2]=["produkter", target="h-nederst1.html", "produkter.html"]
sitems[3]=["kontakt", "http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/"]
sitems[4]=["om Data-Store.Dk"]

if (ie4||ns4||ns6){
for (i=0;i<sitems.length;i++){
if (sitems[i][1])
document.write('<a href="'+sitems[i][1]+'" target="'+target+'">')
document.write(sitems[i][0])
if (sitems[i][1])
document.write('</a>')
document.write('<br>\n')
}

function regenerate(){
window.location.reload()
}
function regenerate2(){
if (ns4){
document.slidemenubar.left=((slidemenu_width-slidemenu_reveal)*-1)
document.slidemenubar.visibility="show"
setTimeout("window.onresize=regenerate",400)
}
window.onload=regenerate2

rightboundary=0
leftboundary=(slidemenu_width-slidemenu_reveal)*-1

if (ie4||ns6){
document.write('</div>')
themenu=(ns6)? document.getElementById("slidemenubar2").style : document.all.slidemenubar2.style
}
else if (ns4){
document.write('</layer>')
themenu=document.layers.slidemenubar
}

function pull(){
if (window.drawit)
clearInterval(drawit)
pullit=setInterval("pullengine()",10)
}
function draw(){
clearInterval(pullit)
drawit=setInterval("drawengine()",10)
}
function pullengine(){
if ((ie4||ns6)&&parseInt(themenu.left)<rightboundary)
themenu.left=parseInt(themenu.left)+10
else if(ns4&&themenu.left<rightboundary)
themenu.left+=10
else if (window.pullit){
themenu.left=0
clearInterval(pullit)
}

function drawengine(){
if ((ie4||ns6)&&parseInt(themenu.left)>leftboundary)
themenu.left=parseInt(themenu.left)-10
else if(ns4&&themenu.left>leftboundary)
themenu.left-=10
else if (window.drawit){
themenu.left=leftboundary
clearInterval(drawit)
}
</script>

Ok: Det jeg gerne vil have dette script til er at sitems[2]=["produkter", target="produkter"], ryger over i en frame som ligger ved siden af. Hvordan gør jeg det. Når man trykker på linket så hopper den i et nyt vindue.

i kan se det her, ved at trykke på produkter: http://students.aabc.dk/krasmu13/

\\Kenneth
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:18 #1
Hmm.. Prøv med det rigtige framenavn??
Din "hovedframe" i midten hedder ikke "produkter", men "h-nederst1"

Prøv det! :)
Avatar billede cdc Novice
22. oktober 2003 - 18:18 #2
du skal navngi dine frames bl.a prudukter
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:18 #3
Altså:

sitems[2]=["produkter", target="h-nederst1"]
Avatar billede rips Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:19 #4
det jeg gerne vil ha er at den html side jeg har lavet blir åbnet i h-nederst1? Hvad skal jeg så skrive HELT PRÆCIST ;)

\\Kenneth
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:20 #5
Skal alle dine sider vises i den frame?
Avatar billede rips Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:23 #6
yeps
Avatar billede cdc Novice
22. oktober 2003 - 18:23 #7
smid en base target="h-nederst1" ind i head
Avatar billede cdc Novice
22. oktober 2003 - 18:23 #8
men prøv at undgå - Ø osv i dine targets, er ikke alle brusere som kan li det
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:24 #9
Du kan gøre som /cdc siger, eller ændre den kode du har til:

<script language="JavaScript1.2">

/***********************************************
* Sliding Menu Bar Script- © Dynamic Drive (www.dynamicdrive.com)
* Visit http://www.dynamicdrive.com/ for full source code
* This notice must stay intact for use
***********************************************/

var slidemenu_width=160 //specify width of menu (in pixels)
var slidemenu_reveal=12 //specify amount that menu should protrude initially
var slidemenu_top=170  //specify vertical offset of menu on page

var ns4=document.layers?1:0
var ie4=document.all&&navigator.userAgent.indexOf("Opera")==-1
var ns6=document.getElementById&&!document.all?1:0

if (ie4||ns6)
document.write('<div id="slidemenubar2" style="left:'+((slidemenu_width-slidemenu_reveal)*-1)+'; top:'+slidemenu_top+'; width:'+slidemenu_width+'" onMouseover="pull()" onMouseout="draw()">')
else if (ns4){
document.write('<style>\n#slidemenubar{\nwidth:'+slidemenu_width+';}\n<\/style>\n')
document.write('<layer id="slidemenubar" left=0 top='+slidemenu_top+' width='+slidemenu_width+' onMouseover="pull()" onMouseout="draw()" visibility=hide>')
}

var sitems=new Array()

sitems[0]=["<big><font face='Comic Sans MS'>Data-Store.dk</font></big>", ""]
sitems[1]=["home", "http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/"]
sitems[2]=["produkter", target="h-nederst1.html", "produkter.html"]
sitems[3]=["kontakt", "http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/"]
sitems[4]=["om Data-Store.Dk"]

if (ie4||ns4||ns6){
for (i=0;i<sitems.length;i++){
if (sitems[i][1])
document.write('<a href="'+sitems[i][1]+" target="h-nederst1">')
document.write(sitems[i][0])
if (sitems[i][1])
document.write('</a>')
document.write('<br>\n')
}

function regenerate(){
window.location.reload()
}
function regenerate2(){
if (ns4){
document.slidemenubar.left=((slidemenu_width-slidemenu_reveal)*-1)
document.slidemenubar.visibility="show"
setTimeout("window.onresize=regenerate",400)
}
window.onload=regenerate2

rightboundary=0
leftboundary=(slidemenu_width-slidemenu_reveal)*-1

if (ie4||ns6){
document.write('</div>')
themenu=(ns6)? document.getElementById("slidemenubar2").style : document.all.slidemenubar2.style
}
else if (ns4){
document.write('</layer>')
themenu=document.layers.slidemenubar
}

function pull(){
if (window.drawit)
clearInterval(drawit)
pullit=setInterval("pullengine()",10)
}
function draw(){
clearInterval(pullit)
drawit=setInterval("drawengine()",10)
}
function pullengine(){
if ((ie4||ns6)&&parseInt(themenu.left)<rightboundary)
themenu.left=parseInt(themenu.left)+10
else if(ns4&&themenu.left<rightboundary)
themenu.left+=10
else if (window.pullit){
themenu.left=0
clearInterval(pullit)
}

function drawengine(){
if ((ie4||ns6)&&parseInt(themenu.left)>leftboundary)
themenu.left=parseInt(themenu.left)-10
else if(ns4&&themenu.left>leftboundary)
themenu.left-=10
else if (window.drawit){
themenu.left=leftboundary
clearInterval(drawit)
}
</script>
Avatar billede rips Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:34 #10
det virker ikke..
Avatar billede rips Nybegynder
22. oktober 2003 - 18:36 #11
den kommer med en siden kan ikke vises i en ny ny browser
Avatar billede rips Nybegynder
22. oktober 2003 - 19:29 #12
har fundet ud af det nu...