Avatar billede wivel Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FTP Remote execution

Davs

Er der nogen her der ved om det er muligt at fra en FTP klient at kunne starte et program på serveren, og i så fald hvordan?

Flere andre FTP implementationer har denne mulighed, men jeg har ikke kunnet finde nogen information om det på Windows platformen.

Henrik
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
31. oktober 2003 - 13:28 #1
FTP protokollen er som navnet siger en File Transfer Protocol, så det burde ikke være muligt at starte et program på FTP serveren.

Du kan derimod gøre det at du har en script til at stå og loope, hvor den kigger efter en fil. Når filen så kommer, så udfører den resten af scriptet, f.eks starter et program.

Pseudo script on
---
start:                    #label - starten af scriptet
do
loop until fil.fil        #loop sålænge der ikke er en fil

fil_er_kommet:            #lavel - er faktisk unødvendig
slet fil.fil              #slet fil.fil, så vi kan vente på en ny senere
call mit_program          #start det jeg gerne vil have og vend tilbage igen
goto start                #kør hele moletjavsen forfra igen (do-loop)
---
Pseudo script off

Jeg håber at du forstår mit pseudo script. Jeg strikker gerne et sammen i f.eks command-batch (.bat eller .cmd)
Avatar billede lap Nybegynder
01. november 2003 - 13:33 #2
På visse ftp-servere er det faktisk muligt at starte et program på serveren. Jeg kan ikke komme med konkrete eksempler, men jeg har tidligere kørt ftp imod en ibm AS400, hvor man kunne starte en remote-cmd
Avatar billede wivel Nybegynder
01. november 2003 - 13:44 #3
Jeg takker for svarene. Det er faktisk et system fra en AS/400 jeg forsøger at få til at snurre på et Windows system, og AS/400 har muligheden for remote execute.

Henrik