Avatar billede stausholm Nybegynder
11. april 1999 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatere records

Kan en eller anden forklare/vise mig et eks. på hvordan man opdatere en tabel i en access database, det jeg gerne ville kunne, er at rette i en record og oprette nye records
Avatar billede asp Nybegynder
11. april 1999 - 02:23 #1
' Rette i en post
strSQL = "SELECT * FROM TABELNAVN WHERE ID = 1"
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs.Open strSQL, "DSN=DSNNAVN", 1, 3
rs("Felt1") = "Test1"
rs("Felt2") = "Test2"
rs.Update
rs.Close
Set rs = Nothing

' Tilføj en post
strSQL = "SELECT * FROM TABELNAVN WHERE ID = 0"
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs.Open strSQL, "DSN=DSNNAVN", 1, 3
rs.AddNew
rs("Felt1") = "Test1"
rs("Felt2") = "Test2"
rs.Update
rs.Close
Set rs = Nothing
Avatar billede ebdrup Nybegynder
11. april 1999 - 18:00 #2
Ja eller du kan gøre det direkte i SQL
Du kan finde masser SQL-tutorials på nettet
f.eks.
http://www.geocities.com/ResearchTriangle/Node/9672/sqltut.html

Nok en god ide, hvis du vil rode med databaser..
MVH. Allan Ebdrup
Avatar billede stausholm Nybegynder
12. april 1999 - 00:19 #3
Godt svar fra jer begge. Jeg studere sagen i øjeblikket. Jeg skal nok acceptere den og afgive pointene. Jeg lader den lige være åben i en dags tid hvis der skulle dukke et spørgsmål op til sagen, eller komme flere lyse ideer. Den link fra "ebdrup" ser ved første øjekast meget brugbar ud for mig.

mvh Stausholm
Avatar billede asp Nybegynder
12. april 1999 - 08:41 #4
Du kan også downloade en SQL tutorial på http://www.activeserverpages.dk/download

Avatar billede alfar Nybegynder
12. april 1999 - 10:38 #5
Hvis du alligevel bruger et ADODB.Connection object, kan du lave et par forholdsvist simple sql-sætninger, der gør det samme:

<%
sqlOpdater = "UPDATE <tabelnavn> SET <felt>=<ny værdi>, <felt>=<ny værdi>, etc... WHERE <kriterier for poster, der skal opdateres>;"
connectionObject.Execute sqlOpdater
%>

Denne metode har den fordel, at du kan opdatere flere poster samtidig:
UPDATE [worker] SET [income] = [income] * 90% WHERE [department] = "salg";

ovenstående sætter lønnen ned til 90% af det normale for alle medarbejdere i salgsafdelingen.

<%
sqlIndsaet = "INSERT INTO <tabelnavn> (<felt1>, <felt2>, etc...) VALUES (<værdi1>, <værdi2>, etc...);"
connectionObject.Execute sqlIndsaet
%>
Avatar billede stausholm Nybegynder
12. april 1999 - 13:16 #6
Jeg er meget tilfreds med jeres hjælp, og er nu kommet i gang med en god balast til at finde informationerne, så jeg kan ikke være andet bekendt end at lukke sagen, hvis der kommer flere spørgsmål til sagen vil jeg oprette en ny sag. Tak til jer begge, hvis det var muligt ville jeg dele dem imellem jer.
mvh Stausholm
Avatar billede daimar Nybegynder
21. juni 1999 - 18:16 #7
Nu er det sådan at jeg sidder og arbejder med en dsnless database så jeg kunne godt lige tænke mig og vide hvordan man får overtående accepterede svar til at virke med sådan ?