Avatar billede nicoladen Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:31 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

Geforce 4 TI4800SE hakker i q3

Hej

Jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg har et Geforce 4 TI4800SE grafik kort. Jeg har lige genoptaget q3 efter 1 års pause og siden har jeg opgraderet grafikkort fra Creative Geforce 2 32mbyte til G4 TI4800SE. Det viser sig til min store overraskelse at Q3 kører hakkende og ikke lige så flydende som mit gamle Geforce 2 gjorde.

Jeg kører med meget lave oploesninger af samme grund. r_picmip 5, alt ekstra grafik slået fra så som ejectng brass, bullet holes, gibs, sky osv osv.

Fatter ikke det hakker :/

Jeg kører med de sidste nye drivere fra Nvidia. Ver. 43.45

Specs.
Intel Pentium 4 1700mhz
Geforce 4 TI 4800SE gfx kort
512Mbyte RD-RAM
Sony 19" G400P Skærm
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 15:34 #1
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 15:35 #2
Har du alle update fra windows?

tjek for spyware:

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

Installere dem opdatere dem og kør dem!

Tøm offline indhold
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 15:36 #3
Tøm offline indhold:

Funktioner>internetindstillinger>slet filer>flueben i tøm alt indhold og tryk ok
Avatar billede nicoladen Nybegynder
21. oktober 2003 - 15:41 #4
@Ird: Ok jeg prøver når jeg kommer hjem.

Btw har jeg en ping på ca 50-72 til servers og har en 2mbit forbindelse (TDC).
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 15:42 #5
OK vi tager det lidt af gangen!

Tjek det jeg skrev når du kommer hjem! Skift driver og hent alle updates fra windows inden vi går videre
Avatar billede nicoladen Nybegynder
22. oktober 2003 - 08:58 #6
Det hjalp faktisk en lille smule med dine råd.
Men det kører stadig ikke flydende :/
Avatar billede ird Praktikant
22. oktober 2003 - 10:11 #7
Har du alle update fra windows?

tjek for spyware:

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

Installere dem opdatere dem og kør dem!

Tøm offline indhold

Prøvet dette!?
Avatar billede nicoladen Nybegynder
22. oktober 2003 - 11:23 #8
Ja jeg gjorde alt du sagde.

Jeg har faktisk overvejet om det er gfx-kortet der er noget lort og om jeg hellere skulle købe et radeon 9800, Men hvis det ville blive det samme ville det jo være spild af penge :(
Avatar billede ird Praktikant
22. oktober 2003 - 19:24 #9
Radeon fra 9500 og op er et kanont kort tro mig!
Avatar billede ird Praktikant
23. oktober 2003 - 13:49 #10
sker her mere! :)
Avatar billede asusfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 22:49 #11
Hvad med chipsæt driverene er de OK og up-to date ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
23. oktober 2003 - 22:52 #12
har prøvet det samme, og en formatering hjalp  så måske er en reperation et forsøg værd www.runehansen.dk/E/xpreparation.html
Avatar billede nicoladen Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:10 #13
@metal_hamsen: Jeg prøver reparationen.
@asusfreak: chipsæt driverne? Jeg har ikke installeret andre drivere end Nvidia driverne.
Avatar billede nicoladen Nybegynder
24. oktober 2003 - 14:11 #14
Mærket på grafikkortet er forresten Inno3d
Avatar billede asusfreak Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:51 #15
Chipset drivere er de drivere der installeres til dit motherboard, de kan være fra fx. Intel, Nvidia, VIA eller SIS. HVad er det for et Motherboard du har ?
Avatar billede ird Praktikant
03. november 2003 - 12:38 #16
hvordan gik det?
Avatar billede ird Praktikant
10. november 2003 - 14:49 #17
sker her mere
Avatar billede nicoladen Nybegynder
10. november 2003 - 17:09 #18
Der er desværre ikke nogle af jeres råd der har løst problemet :/
Har i nogen ideer til hvad det ellers kan være?
Avatar billede nicoladen Nybegynder
10. november 2003 - 17:14 #19
Mit motherboard er et P4T-E Asus mobo
socket478
Intel 850 chipset
Avatar billede ird Praktikant
10. november 2003 - 19:15 #20
havde du alle updates til windows
Avatar billede nicoladen Nybegynder
10. november 2003 - 21:45 #21
Ja jeg har prøvet alt hvad i har skrevet.

Jeg installerede idag et geforce3 64mb ram og det hakker ikke i forhold til mit geforce4.
Jeg fatter det ikke :/
Avatar billede ird Praktikant
11. november 2003 - 16:40 #22
Måske er kortet bare defekt!
Avatar billede ird Praktikant
11. november 2003 - 16:41 #23
Husk at lukke her igen engang når du ikke får flere svar!
Efter et stykketid stopper folk med at svare herinde
Avatar billede nicoladen Nybegynder
11. november 2003 - 17:29 #24
Jeg prøver nu at se om det kan være varme. Jeg har rykket alle de andre kort så langt væk fra G¤ kortet som muligt og har sat en køler på.

Så må jeg prøve at lave nogle benchmarks etc.
Avatar billede ird Praktikant
11. november 2003 - 17:38 #25
Lyder som et godt forslag
Avatar billede ird Praktikant
06. december 2003 - 10:51 #26
Mon snart dy fik tid til at lukke her eller give feedback, så vi ved om problemet blev løst!???
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 15:00 #27
Mon ikke du fik tid til at lukke denne tråd eller smide lidt feedback til os!!
Avatar billede nicoladen Nybegynder
10. december 2003 - 18:34 #28
Ingen af jeres råd virkede, desværre så jeg købte et nyt grafik kort.
Undskyld den lange ventetid.
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 18:38 #29
Så luk lige tråden!

Trist man brugte så meget tid på det når du ikke lader os få en chance for at finde fejlen!
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 18:38 #30
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. december 2003 - 18:59 #31
hvorfor ligger du det som et svar, ird? Dine indlæg har jo ikke hjulpet ham til en løsning! så han skal tage point selv.
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 19:05 #32
Det var en fejl Metal Hansen ok!!!

Du er der med riven med det sammen hva!
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 19:05 #33
hvorfor tror du jeg smider linket med til hvordan man lukker tråden
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. december 2003 - 19:09 #34
jaja den tror vi så på...
Avatar billede arlet Juniormester
10. december 2003 - 19:09 #35
Gør vi??
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. december 2003 - 19:10 #36
nej, faktisk ik
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 19:10 #37
Er faktisk totalt ligeglad med du tror og ikke tror! Så gok du bare løs som du plejer

Slut herfra

Opretter husk at afvise mit svar
Avatar billede nicoladen Nybegynder
11. december 2003 - 21:19 #38
Ird, nej svarene hjalp ikke. Og ja tough luck at jeg ikke kunne vente længere før jeg skulle ha det til at køre. Men sådan er verden nu en gang.

Jeg giver ikke point for svar der ikke løser mit problem. Jeg forventer heller ikke at få point for svar jeg giver, der ikke løser problemer.

Jeg fulgte dit link
http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar

Måske du selv skulle læse det igennem. Specielt afsnittet om omgangstone. Jeg tillod mig at kopiere det ind her:

Omgangstone - Tænk før du skriver

--------------------------------------------------------------------------------

Generel opførsel

Tal pænt til andre personer, på den måde får du også høflige svar og kommentarer.
Der er ingen der gider bruge sin fritid på at hjælpe en der bare sviner folk til.
Tjek din mail med jævne mellemrum, og gør det samme med dit spørgsmål.
Hvis du stiller et spørgsmål, men ikke har tid til at læse svar i et stykke tid, så skriv det i indlægget, så folk ikke bliver sure over du ikke reagerer.
Hvis du ikke får et direkte svar på dit spørgsmål, fordi det måske ikke kan besvares korrekt, så bør du alligevel uddele points til de folk har gjort en indsats for at hjælpe dig.
Du kan eventuelt spørge om de vil have lidt for deres hjælpsomhed.
Overhold de regler de er gældende for Eksperten, der er nogle ting som du ikke må spørge om eller linke til.
Reglerne kan du finde på http://www.eksperten.dk/regler.phtml

Hvis du efter bedste evne overholder reglerne, og behandler andre høfligt og omgængeligt , bliver du glad for at komme på Eksperten og overrasket over hvilken viden der er samlet her.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. december 2003 - 22:20 #39
Avatar billede ird Praktikant
11. december 2003 - 22:30 #40
Ak ak ak!!!

Skrev jeg ikke du skulle afvise min tråd!???
Avatar billede arlet Juniormester
12. december 2003 - 08:54 #41
metal hansen->*S*
Avatar billede arlet Juniormester
12. december 2003 - 21:51 #42
Ird, har du anmelt mig for >>chikane<<

Hold kæft, hvor er du barnlig.

Tag sutten ud af munden og grow up!!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. december 2003 - 21:54 #43
ja Arlet jeg kan kun gi dig ret!
Jeg kan se jeg også er blevet anmeldt for det samme, også af ird!

Du synes ikke det er langt ude, ird?! Jeg mener, det er da tydeligt at det er dig der flipper ud som sædvanlig - og igen over ingenting!
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 09:26 #44
hvis nu I begge to satte mig på ignorer, ville der ikke opstå mange problemer!
Glem at jeg er bruger på E så bliver jeres færden herinde nok meget mere behagelig! Kan kun sige at jeg for eftertiden anmelder jeg, hvergang jeg får disse stød fra en af jer. Opfat det som barnligt, eller hvad I vil ,em sådan bliver det. Beklager det er noget til dette punkt mellem os.
Synes det er beklageligt at det er kommet så langt ud som det er. Jeg orker simpelthen ikke dette p*s mere ok! Jeg holder mig fra jer fremover, så gør venligst det samme den anden vej. Hvad I mener om mig er helt ok, men forsøg lige at holde jeres mening om mig væk fra ekspertens område.

Btw.. Glædelig jul til alle
Avatar billede arlet Juniormester
13. december 2003 - 09:38 #45
Det er dig, der har et problem med os...

Hvad med at du satte os på Ignorer, så er problemet løst, så du ikke bliver chikaneret ved at jeg skriver "Gør vi??"
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 09:43 #46
Arlet>> Lad os nu holde disse skænderier ude fra Eksperten ok...
Vil du snakke kan du bruge ICQ! Har forsøgt mange gange at få den til at ignorer jer begge, men lader åbenbart ikke til det virker. ellers gør jeg det forkert. At du skriver "gør vi?" forstår jeg slet ikke da du ikke deltager i tråden. Men lad det nu ligge, for orker ikke dette mere. Lad os nu bare komme videre
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. december 2003 - 10:13 #47
Som jeg ser det bliver arlet og jeg så næsten nødt til at anmelde dig, ird, for chikane!

Men lad os lige få en co-admin herind! Det ser jeg meget gerne!
Evt. må Arlet og jeg tage kontakt til admin - så kan vi jo vise ham de trussel-mails du åbenbart har sendt til os begge to!
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 10:25 #48
Trussel mails! *GG* slap dog af. Kan du ikke forfanden stoppe med at bruge E til dit had overfor mig! Skriv dog en mail til mig istedetfor at spamme E til med det her pis!

Bare rolig jeg har selv kontaktet coadmins og beder til de får dette stoppet for det er da gledet helt udaf fatningen
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. december 2003 - 10:33 #49
CITAT fra ird start:
"Bliver dette her ved med at du kommentere mig eller sender mails til mig må
jeg ty til andre midler min fine ven. Lad dette være MIT venlige råd til dig!"

CITAT fra ird slut

...men nu vil du pludselig have at jeg skal sende dig mails istedet for at skrive til dig herinde...
Jeg holder kommunikationen i det offentlige rum, så alle kan følge med.
jeg skal ikke have flere trusselsmails fra dig!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. december 2003 - 10:34 #50
..og ja forresten - ovenstående citat er fra en email fra ird..
Avatar billede ird Praktikant
13. december 2003 - 10:38 #51
Sig mig hvad fanden kommer private mail eksperten ved???

Jeg jeg skrev dette efter du blev ved med at sende mails til mig selvom jeg bad dig stoppe! Og med Bliver dette her ved med at du kommentere mig eller sender mails til mig må
jeg ty til andre midler min fine ven" Mente jeg at jeg ville tage kontakt til Admin for at få dette pis stoppet en gang for alle! Jeg kan ikke se det er E's problem hvad jeg sender til dig privat!! Du er da totalt langt ude.

Gider ikke diskutere mere med dig Rune. Du kan gøre hvad du på nogen måde lyster makker! Du glemmer nok at fortælle hvem der blev ved med at sende mig provokerende mails inden jeg sendte den mail du linker med!!!

Det her er da totalt langt ude, og et fuldstændigt latterligt sted at diskutere det her!

* SLUT *
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. december 2003 - 11:14 #52
"Og med Bliver dette her ved med at du kommentere mig eller sender mails til mig må
jeg ty til andre midler min fine ven" Mente jeg at jeg ville tage kontakt til Admin for at få dette pis stoppet en gang for alle!"

---den tror du da vel ikke engang selv på?!
Avatar billede snowball Novice
13. december 2003 - 13:18 #53
Jeg forstår virkelig ikke at nogen af jer gider blive ved med det her, for det gavner ingen – og da slet ikke jer selv. Det gavner på ingen måde heller ikke Eksperten at I bliver ved med at snakke sådan om hinanden. Prøv hver især at forestille jer, at en ny bruger opretter sig på Eksperten, og et af de første spørgsmål personen ser, er et spørgsmål som dette. Personen bliver da skræmt fra vid og sans og tænker ”hva’ fa’n er det her for nogle mennesker – sådan kan man da ikke opføre sig – lad mig komme ud herfra”.

Vi har gennem den sidste lille måned jævnligt snakket om denne situation med at I ikke er så gode venner. Jeg skal da være ærlig og sige, at nogen gange har vi syntes det var så tragisk at det næsten var til at grine over. Vi er alle voksne mennesker, men indlæggene minder mere og mere om noget der foregår i en børnehave. Vi har efterhånden hørt historien fra begge sider, men hvad vi sådan direkte skal gøre ved denne sag, ved jeg ikke 100 %. En ”nem” løsning var jo deaktivere jer alle, men det holder jo ikke i byretten, og ville nok skabe noget af et ramaskrig, så det må vi hellere lade være med ;)

Den bedste løsning tror jeg faktisk selv I er kommet med. Nemlig den at I så meget som muligt bare holder jer væk fra de spørgsmål hinanden deltager I. Alternativt kan I sætte modparten på ignore. Hvis ignore funktionen ikke virker, så prøv og kontakt admin på info@eksperten.dk eller selv prøve og makke lidt med funktionen.

Angående diverse trusler (eller hvad I hver især vil kalde dem), så er vi klar over at de har fundet sted. Lad mig derfor slå følgende helt fast: Trusler, lige meget hvad de omhandler og hvor alvorlige de er, fremført på Eksperten vil vi på ingen måde tolerer, og trusler kan medføre direkte deaktivering. Hvad I foretager jer udenfor Eksperten kan vi af gode grunde ikke bestemme, men på Eksperten vil vi altså ikke se det.

Mht. hvem der har anmeldt hvem, så pas på med at beskylde hinanden for alt muligt, for det kan nemt snyde så den som rent faktisk har anmeldt jer, ikke er den I tror  ;)

Så derfor, prøv og hold jer fra hinandens spørgsmål så vi undgår mere af den her slags, for det gavner som sagt på ingen måde nogen.

Snowball