Avatar billede -thomas- Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:24 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Vis/skjul subform efter værdi i Dialog list

Jeg har en form med en Dialog list med tre forskellige værdier. Hvordan kan man vise en subform alt efter hvilken værdi, der er valgt i Dialog listen?
Altså hvis man vælger "A", vises subformen "subA" osv. osv.

Hvordan gøres dette nemmest?
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:42 #1
Indsæt en computed subform, hvor formlen beregnes ud fra værdien i din dialog liste.
Hvis subformen ikke skal vises, skal formlen returnere "" (tom streng).
Bemærk dette virker i R5 - ikke i R4.x.
Hvis du bruger R4.x så skal du lave en dummy subform, som er blank og med hide-when slået til.
Så skal du blot returnere navnet på denne istedet for "".
Avatar billede -thomas- Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:46 #2
"Indsæt en computed subform, hvor formlen beregnes ud fra værdien i din dialog liste."

- gider du ikke lige uddybe dette? Er ikke helt sikker på hvordan. Jeg bruger R5.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
21. oktober 2003 - 12:48 #3
Kan godt finde ud af at indsætte en computed subform, men er i tvivl om hvordan formlen skal skrives...
Avatar billede bamzen Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:21 #4
din dialog liste felt har et navn eksempelvis fldMinDialogListe

så kan du skrive  @if(fldMinDialogListe="";"";fldMinDialogListe)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:47 #5
Men der står i hjælpen:

"Note  Subform formulas cannot be refreshed while the document is open. "

Betyder det, at subformen ikke vil skifte når jeg skifter værdi i listen? Kan i hvert fald ikke få det til at virke.
Avatar billede bamzen Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:29 #6
det er der noget om
så kan man enten dynamisk skifte form... eller sætte alle dine subforms ind, og så hide dem du ikke har brug for med hide-when formula ala

fldMinDialogListe!="MinVaerdiDerViserDenFoersteSubform"
Avatar billede -thomas- Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:33 #7
Ja, uanset hvad synes jeg bliver det lidt for rodet - de forskellige subforms har flere felter, der hedder det samme, så det vil også give problemer. Jeg må bare lave det som 3 selvstændige forms.
Tak for hjælpen.
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
21. oktober 2003 - 14:52 #8
>> - gider du ikke lige uddybe dette?
Bamzen kom først...

>> "Note  Subform formulas cannot be refreshed while the document is open. "
Rigtigt.
Jeg lavede et lotusscript i PostRecalc event'en, som faktisk lukkede det åbne dokument (det der indeholder dine subforms, - ikke formen men dokumentet baseret på formen) og åbnede det igen.
Vel at mærke uden at skulle gemme i databasen.
Det gøres ved at have både et NotesSession og et NotesUIWorkspace objekt.
Herved kan du have både et NotesDocument og et NotesUIDocument object til det SAMME dokument (altså det der ses på skærmen).
Først lukkes det åbne dokument på skærmen vha. NotesUIDocument objektet, men du beholder NotesDocument objektet.
Nu bruges en metode på NoteUIWorkspace objektet til at åbne et nyt uidokument baseret på det NotesDocument. Dvs du behøver ikke noget opslag i et view eller sådan noget...
Jeg har desværre ikke adgang til koden, så det er off the top of my head...
Men klik rundt i lotusscript klasserne og kik på metoderne...
Det er meget lettere end det lige lyder...