Avatar billede deamill Nybegynder
21. oktober 2003 - 08:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

datafil er i backup mode

Hvordan tager man sine datafiler ud af backup mode? Jeg kunne godt tænke mig en kommando der gør det ved samtlige datafiler i databasen, hvis det er muligt :)
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2003 - 08:45 #1
gøres via et script:

spool endbackup.sql
select 'alter tablespace ' || tablespace_name || ' end backup;'
  from dba_tablespaces;
spool off

Fjern ekstra linier i top og bund.
Udfør script med:
@endbackup.sql
Avatar billede deamill Nybegynder
21. oktober 2003 - 08:51 #2
hvad så når det er en datafil som er i backup mode?
Avatar billede deamill Nybegynder
21. oktober 2003 - 09:25 #3
det ville faktisk være perfekt, hvis der var en måde til at få datafilerne ud af backupmode på, uden at starte Oracle op!!
Avatar billede dancni Nybegynder
22. oktober 2003 - 13:14 #4
jeg forstår ikke dit problem. Det er kun nødvendigt at sætte tablespaces i backup mode når man anvender hot-backup filosofien. Hotbackup anvendes når serveren ikke kan lukkes for coldbackup. Hvis din database ikke er startet op kan lave en consistent backup ved bare at kopiere datafilerne.
Avatar billede larildsen Nybegynder
31. oktober 2003 - 14:37 #5
Du tager en enkelt datafile ud af backup mode med kommandoen:
alter database datafile '<datafil navn>' end backup;