Avatar billede snoozer Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flere popups pr. side?

Nu har jeg siddet og bixet en hjemmeside sammen, hvori der indgår en side hvor man kan se forskellig info om forskellige personer.

Jeg har lavet en liste over personer og ved tryk på et af navnene popper der så en box op med info.
Da jeg ikke har kendskab til JavaScript troede jeg at man kunne sætte den til at udføre samme kommando og så bare ændre siden den sku poppe op.
Det fandt jeg så ud af at det kan man ikke, og mit spørgsmål er så; hvordan laver du flere popups på en side?

Hele sourcekoden kan ses her: http://tsn.dk/p/?id=2466

Håber i vil hjælpe.
Belønner 200 point til et svar der virker
Avatar billede cdc Novice
20. oktober 2003 - 19:17 #1
skal der åbnes nye, eller kan de nye sider åbnes i det samme popup vindue
Avatar billede snoozer Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:19 #2
de må gerne åbnes i det samme
Avatar billede cdc Novice
20. oktober 2003 - 19:19 #3
Jeg bruger selv denne:

<script language="JavaScript">
<!--

var w = 350, h = 324;
if (document.all || document.layers) {
  w = screen.availWidth;
  h = screen.availHeight;
}
var popW = 350, popH = 324;
var leftPos = (w-popW)/2, topPos = (h-popH)/2;

//-->
</script>

og linksene:
<a href="#" onclick="window.open('http://www.jubii.dk','popup','width=' + popW + ',height=' + popH + ',top=' + topPos + ',left=' + leftPos);return false">klik her...</a>
Avatar billede cdc Novice
20. oktober 2003 - 19:21 #4
så skifter du bare andressen ud i henhold til det link du har
Avatar billede snoozer Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:21 #5
Uha nu forvirrer du mig :) Som sagt har jeg intet kendskab til JS og har bare c/p koden fra en hjemmeside.

Kan du specificere hva jeg skal skrive og helst med samme indstillinger som mine nuværende
Avatar billede izemate Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:21 #6
det kan du vidst godt du skal bare kalde den :

<script>

function openpopup(){
var popurl="infsnz.htm"
winpops=window.open(popurl,"","width=500,height=500,toolbar,location,directories,status,menubar,")
}

      </script><a href="java script:openpopup()">SnooZeR</a><br>
&nbsp;saDi<br>
&nbsp;<script>

function openpopup1(){
var popurl1="infcbus.htm"
winpops=window.open(popurl,"","width=500,height=500,toolbar,location,directories,status,menubar,")
}

      </script><a href="java script:openpopup1()">cbus</a><br>
&nbsp;<script>

function openpopup2(){
var popurl2="infzheik.htm"
winpops=window.open(popurl2,"","width=500,height=500,toolbar,location,directories,status,menubar,")
}

læg mærke til jeg har sat tal ind ved openpopup[tal] og ved popurl[Tal]

skal ikke garentere det virker men du kan da prøve ad :-)

<\\izemate
Avatar billede cdc Novice
20. oktober 2003 - 19:23 #7
eller bruge denne her:

<a href="side.htm" target="external" onclick="window.open('', 'external', 'width=496,height=415')">klik her</a>
Avatar billede izemate Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:24 #8
og det er i henholdsvis i både scriptet og linket :-)
Avatar billede snoozer Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:28 #9
izemate...
Får følgende fejl når jeg prøver at åbne popup nr. 2

Linje: 58
Tegn: 1
Fejl: 'popurl' er ikke defineret
Kode: 0
Avatar billede snoozer Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:32 #10
Aah fandt selv fejlen... der skal ikk være tal bagved "var popurl.."
Tak for hjælpen. Tester lige igennem over hele linjen, og hvis det virker får du dine point
Avatar billede snoozer Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:36 #11
Det virker og du får dine point :)
Avatar billede izemate Nybegynder
20. oktober 2003 - 19:54 #12
Super.. forsat god aften.
Avatar billede roenving Novice
21. oktober 2003 - 00:01 #13
Den kan vist optimeres en hel del:

<script type="text/javascript">

function openpopup(popurl){
winpops=window.open(popurl,"popup","width=500,height=500,toolbar,location,directories,status,menubar")
}
</script>
<a href="java script:openpopup('infsnz.htm')">SnooZeR</a><br>
&nbsp;saDi<br>
&nbsp;
<a href="java script:openpopup('infcbus.htm')">cbus</a><br>
&nbsp;
<a href="java script:openpopup('infzheik.htm')">cbus</a><br>