Avatar billede theselfimages Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tabel scrollscript?

Er det muligt at lave en vertikal scrollfunktion på en tabel/celle? Et scrollscript der scroller indholdet af en given celle, således at denne i sig selv definerer scrollområdet, uden brug at position:absolute.

Tabel eksempel:
______________________________
|            |              |
|  Celle    | Celle        |
|____________|              |
|            |              |
|  Scroll-  | PIL OP        |
|  område  | PIL NED      |
|____________|_______________|
Avatar billede theselfimages Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:15 #1
Hov! Illustrationen blev ikke så flot!
Avatar billede ataris Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:16 #2
virker lidt bedre i courier :P
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:18 #3
du skal bare definere denne div style inde i cellen:
<DIV style="OVERFLOW: auto; WIDTH: 100%; HEIGHT: 100%" align=left>

her er hele koden til siden:

        <table width="100%" bordercolor="FFFFFF" border="0" align="center" height="480">
          <tr>
            <TD HEIGHT="400" WIDTH="140" ID="auto">
              <DIV style="OVERFLOW: auto; WIDTH: 100%; HEIGHT: 100%" align=left>
                <p>&nbsp;</p>
                <p><font face="Verdana"><font size="3"><b>Afdelingen</b></font></font>
                </p>
                <p><font face="Verdana" size="2"><b>Ansatte&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</b></font></p>
<ul>
  <li><font face="Verdana" size="2">Døgnet rundt på fødegangen er der
    mulighed for at kunne tilkalde op til kunne tilkalde op til 6 jordemødre.</font>
  <li><font face="Verdana" size="2">I dag og aften tid er der 2 sygehjælpere
    eller social- og&nbsp; sundhedsassistenter.&nbsp;</font>
  <li><font face="Verdana" size="2">Om natten og i week-ends er der 1 sygehjælper
    eller social- og sundhedsassistent.</font>
  <li><font face="Verdana" size="2">Døgnet rundt er der 1 obstetrisk overlæge
    på vagt.&nbsp;</font></li>
</ul>
<p><font face="Verdana" size="2"><b>Besøgstider</b>&nbsp;</font></p>
<ul>
  <li><font face="Verdana" size="2"><b>På fødegangen </b>bestemmer du / I selv
    om I vil have besøg, og på hvilket tidspunkt af døgnet, I måtte ønske
    det.</font>
  <li><font face="Verdana" size="2"><b>På barselgangen </b>er der besøgstid
    dagligt.</font></li>
</ul>
<p>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<font face="Verdana" size="2">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <b>Kl.
15.00 - 16.00 &amp; 19.00 - 20.00</b></font></p>
<p align="left"><b><font face="Verdana" size="2">Vi videregiver ikke oplysninger
om jer til pårørende, der kontakter afdelingen telefonisk.</font></b></p>
<p><font face="Verdana" size="2"><b>Stuegang&nbsp;</b>&nbsp;</font></p>
<ul>
  <li><font face="Verdana" size="2">Der gås stuegang efter behov.&nbsp;</font>
  <li><font face="Verdana" size="2">Inden du går hjem kan der blive mulighed
    for at tale med Sygeplejerske / jordemoder eller læge.</font></li>
</ul>
<p><font face="Verdana" size="2"><b>RYGNING</b>&nbsp;&nbsp;</font></p>
<ul>
  <li><font face="Verdana" size="2">Der er totalt rygeforbud på afdelingen.&nbsp;</font>
  <li><font face="Verdana" size="2">Der kan henvises til rum, hvor der må ryges
    for Indlagte.&nbsp;</font>
  <li><font face="Verdana" size="2">Pårørende og besøgende bedes ryge
    udenfor.&nbsp;</font></li>
</ul>
<p><font face="Verdana" size="2"><b>Fjernsyn&nbsp;&nbsp;</b></font></p>
<ul>
  <li><font face="Verdana" size="2">Der er fjernsyn i opholdstuerne på fødegangen
    og barselgangen.&nbsp;</font>
  <li><font face="Verdana" size="2">Der er på nuværende tidspunkt ikke adgang
    til fjernsyn på stuerne.&nbsp;</font></li>
</ul>
<p><font face="Verdana" size="2"><b>Telefon</b>&nbsp;&nbsp;</font></p>
<ul>
  <li><font face="Verdana" size="2">På fødegangen er det ikke tilladt at bruge
    mobiltelefoner.&nbsp;</font>
  <li><font face="Verdana" size="2">Der er adgang til mobil mønt telefon På
    barselgang og klinik er det tilladt at bruge mobiltelefoner.&nbsp;</font>
  <li><font face="Verdana" size="2">Der er adgang til mønt telefoner.</font></li>
</ul>

</DIV>
            </TD>
</tr>
</table>
Avatar billede theselfimages Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:32 #4
Hvor har du scriptet fra?
Det flicker helt vildt hvis jeg bruger det
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:37 #5
sæt table width til 402 mener det hjælper
Avatar billede theselfimages Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:40 #6
OK!.. virker!
Det er i princippet fint nok.. men jeg ville gerne ha' at det kunne være to pile (GIF) der kunne scrolle DIV området i stedet for browserens standard scrollbar.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:46 #7
det kan jeg ikke hjælpe med men du kan definere en style for scrollbaren i.
Avatar billede theselfimages Nybegynder
20. oktober 2003 - 18:48 #8
JA.. men ikke for Netscape, Mozilla, Opera og IE til MAC
Avatar billede olebole Juniormester
20. oktober 2003 - 21:34 #9
<ole>

En af de fedeste på WWW:
  http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html

/mvh
</bole>
Avatar billede theselfimages Nybegynder
20. oktober 2003 - 21:39 #10
OK..!

Fandt selv... og bruger denne:
http://www.squidfingers.com/code/dhtml/?id=divscroller

Sprøgsmålet lukkes.