Avatar billede s0reje Nybegynder
20. oktober 2003 - 13:23 Der er 1 kommentar

hjælp til min simple dropdown-menu

Hejsa Eksperten.
Jeg er så ny bruger her, og har netop et spørgsmål angående en simpel drop-down menu jeg har lavet i php.
Når jeg fører musen hen over menuen. folder den sig ud. Det er nice :=) MEN... hvis jeg har placeret menuen ovenover noget tekst, så flytter teksten sig langt ned, så menuen ikke kommer indover det, når den folder sig ud...
Det er fordi tablen i min menu er en foruddefineret størrelse, så den passer til menuen, når den er foldet ud. Kan man ikke omgå dette, så den kommer til at være ovenpå tekst der befinder sig nedenunder den ?

Jeg vedlægger koden:

<html>
<head>

<STYLE TYPE="text/css">
<!--
A:link { text-decoration:none; color:ddddff; }
A:visited { text-decoration:none; color:ddddff; }
A:hover { text-decoration:none; color:ddddff; }
td {text-align:center; font-family:arial;}
.main {background:#0054A6;}
.drop {background:#0054A6;}
-->
</STYLE>

</head>
<body>

<table border="1" width="200">
<tr>
  <td><table width="100" cellspacing="0">
    <tr><td class="main" onmouseover="drop1.style.visibility='visible';" onmouseout="drop1.style.visibility='hidden';"><a href="#">Main 1</a>
    <tr><td class="drop" id="drop1" style="visibility:hidden;"onmouseover="drop1.style.visibility='visible';" onmouseout="drop1.style.visibility='hidden';">
                    <a href="#">Option 1</a>
                    <a href="#">Option 2</a>
                    <a href="#">Option 3</a>
                    <a href="#">Option 4</a>
                    <a href="#">Option 5</a>
</table>

  <td><table width="100" cellspacing="0">
    <tr><td class="main" onmouseover="drop2.style.visibility='visible';" onmouseout="drop2.style.visibility='hidden';"><a href="#">Main 1</a>
    <tr><td class="drop" id="drop2" style="visibility:hidden;"onmouseover="drop2.style.visibility='visible';" onmouseout="drop2.style.visibility='hidden';">
                    <a href="#">Option 1</a>
                    <a href="#">Option 2</a>
                    <a href="#">Option 3</a>
                    <a href="#">Option 4</a>
                    <a href="#">Option 5</a>
</table>

</body>
</html>

Håber I forstår hvad jeg mener!
MvH Søren
Avatar billede roenving Novice
21. oktober 2003 - 01:02 #1
Dette burde kunne give dig ideerne til at komme videre:

<html>
<head>

<STYLE TYPE="text/css">
<!--
A:link { text-decoration:none; color:ddddff; }
A:visited { text-decoration:none; color:ddddff; }
A:hover { text-decoration:none; color:ddddff; }
td {text-align:center; font-family:arial;}
.main {background:#0054A6;}
.drop {position:absolute;top:40px;background:#0054A6;}
-->
</STYLE>

</head>
<body>

<table border="1" width="200">
<tr>
  <td><table width="100" cellspacing="0">
    <tr><td class="main" onmouseover="document.getElementById('drop1').style.display='block';" onmouseout="document.getElementById('drop1').style.display='none';"><a href="#">Main 1</a></td></tr>
    <tr><td class="drop" id="drop1" style="display:none;" onmouseover="this.style.display='block';" onmouseout="this.style.display='none';">
                    <a href="#">Option 1</a><br>
                    <a href="#">Option 2</a><br>
                    <a href="#">Option 3</a><br>
                    <a href="#">Option 4</a><br>
                    <a href="#">Option 5</a></td></tr>
</table></td>

  <td><table width="100" cellspacing="0">
    <tr><td class="main" onmouseover="document.getElementById('drop2').style.display='block';" onmouseout="document.getElementById('drop2').style.display='none';"><a href="#">Main 2</a></td></tr>
    <tr><td class="drop" id="drop2" style="display:none;" onmouseover="this.style.display='block';" onmouseout="this.style.display='none';">
                    <a href="#">Option 1</a><br>
                    <a href="#">Option 2</a><br>
                    <a href="#">Option 3</a><br>
                    <a href="#">Option 4</a><br>
                    <a href="#">Option 5</a></td></tr>
</table></td></tr>
</table>
Kan man så skrive noget her ?-)

</body>
</html>