Avatar billede manuel Nybegynder
04. januar 2001 - 17:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Søgeboks på min hjemmeside

Jeg ville spørge om der var nogle der kunne lave et søgefelt ligesom på http://www.internetstart.dk med de samme søge maskiner og hvad der falder jer ind? samme bredde på boksen som på internetstart. (layout)

på forhånd tak

Manuel
Avatar billede repsac Nybegynder
04. januar 2001 - 18:20 #1
Måske skulle du lægge det ind under asp da \"hjælperen\" skal bruge asp - i hvert fald hvis det skal laves som på din ref...
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. januar 2001 - 18:24 #2
            <tr>
              <td width=\"100%\" align=\"center\"><font face=\"Verdana, Arial\" size=\"1\"><b>Søg
                efter: </b></font><font color=\"#FFFFFF\"><input type=\"text\" name=\"value\" size=\"16\" class=\"searchbox\">
                </font><font face=\"Verdana, Arial\" size=\"1\"><b>hos: </b></font><font size=\"2\"><select name=\"engine\" size=\"1\" class=\"searchbox\">
              <option>------ Danske ------</option>
              <option value=\"jubiidk\" selected>Jubii</option>
              <option value=\"yahoodk\" >Yahoo</option>
              <option value=\"altavista_dk\" >Alta-Vista</option>
              <option value=\"kvasirdk\" >Kvasir</option>
              <option value=\"ditdk\" >Dit
              Danmark</option>
              <option value=\"finddk\" >Find.dk</option>
              <option value=\"opasiadk\" >Opasia</option>
              <option value=\"msndk\" >MSN</option>
              <option value=\"thordk\" >Thor</option>
              <option value=\"seekdk\" >Seek</option>
              <option>------ Udland ------</option>
              <option value=\"altavista_us\" >Alta-Vista</option>
              <option value=\"yahoo_us\" >Yahoo</option>
              <option value=\"excite_us\" >Excite</option>
              <option value=\"lycos_us\" >Lycos</option>
              <option value=\"infoseek_us\" >InfoSeek</option>
              <option value=\"euroseek_us\" >Euroseek</option>
              <option value=\"aol_us\" >AOL
              Netfind</option>
              <option value=\"go_us\" >Go.Network</option>
              <option value=\"netscape_us\" >Netscape</option>
              <option value=\"msn_us\" >MSN</option>
              <option value=\"webcrawler_us\" >Webcrawler</option>
              <option value=\"voila_us\" >Voila</option>
              <option value=\"hotbot_us\" >Hotbot</option>
              <option value=\"google_us\" >Google</option>
              <option value=\"jeeves_us\" >Ask
              Jeeves</option>
              <option value=\"go2net_us\" >Go2Net</option>
              <option>------ Andet ------</option>
              <option value=\"navnebogen\" >Søg
              i Navnebogen</option>
              <option value=\"fagbogen\" >Søg
              i Fagbogen</option>
              <option value=\"kortbogen\" >Søg
              i Kortbogen</option>
              <option value=\"mobilbogen\" >Søg
              i Mobilbogen</option>
              <option value=\"adressekartoteket\" >Søg
              i Adressekartoteket</option>
              <option value=\"gourl\" >Go
              URL</option>
            </select> </font>
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. januar 2001 - 18:35 #3
Kan du ikke selv lave det første færdigt så brug:

<script language=\"JavaScript\">
<!-- Hide from old browsers

var FirstForm;
function StartSearch(){
    document.forms[FirstForm+document.InputForm.SearchSelect.selectedIndex].elements[0].value=document.InputForm.SearchWords.value;
    document.forms[FirstForm+document.InputForm.SearchSelect.selectedIndex].submit();
}
// -->

</script>
<body>
<form Name=\"InputForm\">
<font face=\"Verdana\">
Søg Efter:</font> <input name=\"SearchWords\" type=text size=30>
<font face=\"Verdana\">Søge Maskine:</font> <font face=\"Verdana\"> <select Name=\"SearchSelect\">
    <option selected>Yahoo
    <option>Altavista
    <option>Excite
    <option>Lycos
    <option>InfoSeek
    <option>Magellan
    <option>Webcrawler
    <option>LookSmart
    <option>Deja News
    <option>MetaCrawler
    <option>HotBot
    </select>
</font> <font face=\"Verdana\">
<input type=button value=\"Start Søgning\" onClick=\"StartSearch()\">
</font>
</form>

<script language=\"JavaScript\">
FirstForm=document.forms.length
</script>

<FORM action=\"http://search.yahoo.com/bin/search\" method=get>
<INPUT type=\"hidden\" size=35 name=p value=\"\">
</FORM>

<form action=\"http://www.altavista.digital.com/cgi-bin/query\" method=get>
<input type=hidden name=q size=35 maxlength=200 value=\"\">
<input type=hidden name=pg value=q>
<input type=hidden name=\"fmt\" value=\".\">
<input type=hidden name=what value=web>
</form>

<form name=\"search\" action=\"http://search.excite.com/search.gw\" method=post>
<input type=\"hidden\" name=\"search\" size=35>
<input type=\"hidden\" name=\"searchType\" value=\"Keyword\">
<input type=\"hidden\" name=\"category\" value=\"default\" checked>
<input type=\"hidden\" name=\"mode\" value=\"relevance\">
<input type=\"hidden\" name=\"showqbe\" value=\"1\">
<input type=\"hidden\" name=\"display\" value=\"html3,hb\">
</form>

<form action=\"http://www.lycos.com/cgi-bin/pursuit\">
<input type=hidden size=35 name=\"query\">
</form>

<form action=\"http://www.infoseek.com/Titles\" method=\"get\"
name=\"WW_dir_search\">
<input type=\"hidden\" name=\"qt\" value=\"\" size=\"25\" MAXLENGTH=511>
</FORM>

<FORM ACTION=\"http://www.mckinley.com/search.gw\" METHOD=get>
<INPUT TYPE=\"hidden\" NAME=\"Søg\">
<INPUT TYPE=\"hidden\" NAME=\"c\" VALUE=\"web\">
<INPUT TYPE=\"hidden\" NAME=\"look\" VALUE=\"magellan\">
</FORM>

<FORM ACTION=\"http://www.webcrawler.com/cgi-bin/WebQuery\" METHOD=get>
<INPUT TYPE=\"hidden\" size=35 name=searchText>
</FORM>

<form action=\"http://www.looksmart.com/r_search\" method=GET>
<input name=key type=hidden hspace=10 size=35 maxlength=100 >
<input type=hidden name=look value=\"\">
<input type=hidden name=search value=0>
</form>

<form action=\"http://www.dejanews.com/dnquery.xp\" method=get>
<input type=\"hidden\" name=\"QRY\" size=\"30\" value=\"\">
</form>

<form name=\"querybox\" action=\"http://www.metacrawler.com/crawler\"
method=\"get\">
<input type=\"hidden\" name=\"general\" value=\"\" size=27>
</form>

<form action=\"http://www.hotbot.com/default.asp\">
<INPUT type=hidden name=\"MT\" value=\"\" size=35 maxlength=300>
</body>

Har dog ikke så mange søgemaskiner
Avatar billede manuel Nybegynder
04. januar 2001 - 19:01 #4
Den øverste er fed og den kune jeg godt tænke mig men den virke ikke!!!
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. januar 2001 - 21:01 #5
Så brug den nederste..
Avatar billede worbech Nybegynder
15. januar 2001 - 22:27 #6
Undskyld jeg blander mig i dette, men da jeg længe har ledt efter en søgemaskine opdagede jeg lige disse. Jeg prøvede at sætte dem begge ind, men JEG kan ikke få dem til at virke. Hvad kan jeg have gjort galt?
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. januar 2001 - 02:55 #7
tja.. hvad siger den?
Avatar billede worbech Nybegynder
01. februar 2001 - 19:54 #8
Er der er et eller andet galt med scriptet. Men jeg kan ikke rigtig huske det da det er lang tid siden jeg prøvede. Men det kan også være ligegyldigt, da jeg i øjeblikket prøver at finde en søgemaskine der både søger på min hjemmeside, og hvis der ingen gevinst er, så søger den på en anden.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2008 - 23:08 #9
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2008 - 13:44 #10
Hjalp det?