Avatar billede harry Nybegynder
20. oktober 2003 - 00:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

raid 0

Hej jeg vil høer om der er nogen af jer der ude der ka oplyse mig om om man får 2x så høj hastighed med en RAID Controler hvis man køer RAID 0? Eller er D baer lidt mer man får udaf det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. oktober 2003 - 00:12 #1
Teoretisk giver raid = 2 gange hastighed hvis du bruger 2 diske og 3 gange hvis du bruger 3 diske og så videre, Systemet er lavet så den kan skrive på alle diske samtidig. I praksis bliver det ikke helt sådan, man det går i hvert tilfælde hurtigere end hvis du ikke kører raid
Avatar billede harry Nybegynder
20. oktober 2003 - 00:15 #2
3 diske HVOR har du set en RAID Controler der bruger 3 diske henne?
Avatar billede harry Nybegynder
20. oktober 2003 - 00:16 #3
Er det foresten KUN når man saver nåde og ik når man loader det går stærker?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. oktober 2003 - 00:22 #4
Jeg har da selv adskillige raid controllers der anvender 7 diske (godt nok en Mylex  SCSI controller til over 15.000,-) der sidder en i hver af mine servere. Det er meget almindeligt
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. oktober 2003 - 00:23 #5
og det forøger hastigheden både op og ned
Avatar billede harry Nybegynder
20. oktober 2003 - 00:23 #6
Nå ok men går det KUN stærker når man skal save nåde?
Avatar billede harry Nybegynder
20. oktober 2003 - 00:24 #7
Nå ok så ik lige at du havde skrevet 2x tak for det! :-)
Mvh. Harr
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. oktober 2003 - 00:29 #8
Du skal også være opmærksom på sikkerheden og sårbarheden når du køre raid. Hvis du kun køre raid 0 mister du alt hvis 1 disk står af. hvis du både køre raid 0 og 1 (nogle gange kaldt raid 10) har du også sikkerheden med. Det kræver så 4 diske i stedet for 2 og udnytter i praksis kun pladsen på de 2