Avatar billede svenne50 Nybegynder
19. oktober 2003 - 12:45 Der er 11 kommentarer

Centrering af hjemmeside 800x600 i browser med anden opløsning

Findes der en stump kode der kan centrere hjemmesiden midt i skærmen såfremt denne har en anden opløsning end det hjemmesiden har.
Idag står den placeret i venstre side, men jeg vil gerne have lige meget "luft" på begge sider...
Avatar billede fangel Nybegynder
19. oktober 2003 - 12:48 #1
hvad har dette med PHP af gøre - det er (D)HTML : generalt || (D)HTML : CSS

og det kan gøres på en del forskellige metoder!
1) lav et table (3x3) og smid i det miderste - lav noget centrering på tablet!
2) CSS, kan bruges til at positionere elementer - klart fedest løsning
3) frames - men frames er ikke ønskeligt, da dette giver en del prob.

Morten
Avatar billede basicq Nybegynder
19. oktober 2003 - 12:49 #2
Du kan gøre sådan her
<table align="center" height="100%">
<tr>
    <td>
    og så din side her
    </td>
</tr>
</table>
Avatar billede svenne50 Nybegynder
19. oktober 2003 - 12:59 #3
kan jeg gøre det samme i ccs...
Avatar billede fangel Nybegynder
19. oktober 2003 - 13:15 #4
man kan godt - jeg kan ikke - spørg i CSS kategorien - ogluk dette spørgsmål, det har intet med PHP af gøre!
Avatar billede mjl Nybegynder
19. oktober 2003 - 13:27 #5
<?//----hoved tabel----//?>
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
<tr align="center">
<td>
<?//----hoved tabel----//?>

Side her...

<?//----hoved tabel----//?>
</td></tr></table>
<?//----hoved tabel----//?>
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. oktober 2003 - 14:00 #6
man kan da ikke sætte en align på en td?!?
tror noget lignende;

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
      <title>Title here!</title>
</head>
<body>
  <div style="text-align: center;">
  <center>
    Siden her!!
  </center>
  </div>
</body>
</html>

vil være bedre..
Avatar billede nicklasb Nybegynder
19. oktober 2003 - 14:01 #7
hov.. skulle have været på en tr i første linie even.. align på td kan selvfølgelig godt lade sig gøre.. ;)
Avatar billede mjl Nybegynder
19. oktober 2003 - 15:24 #8
Fars shit virker ;o)
Avatar billede mjl Nybegynder
19. oktober 2003 - 18:04 #9
Afvist - hvorfor?
Avatar billede basicq Nybegynder
19. oktober 2003 - 18:06 #10
Nå men så prøver jeg, for mit virker da også. :-)
Avatar billede mjl Nybegynder
19. oktober 2003 - 18:08 #11
Vi gi'r ham hvad han vil ha' - og bliver afvist - mærkeligt!