Avatar billede edb Nybegynder
04. januar 2001 - 14:51 Der er 6 kommentarer

access til oracle database

hej.

Jeg har lavet en access db. som linker til en oracle database. Mit problem er at når jeg laver en \"select * from ... \" får jeg følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] ODBC--connection to \'Oracle database AaS\' failed.

/ferie/Default.asp, line 43

Jeg har en formodning om jeg ikke får sat username og passwd . jeg har forsøgt på 100 måder at få den til at acceptere det, men intet hjælper eks:

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"/log/xal_ferie.mdb\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=FER;pwd=ferie; \" & DBPath
SQL = \"Select * From XAL_SUPERVISOR_AFDELING    \"
set RS = Conn.Execute(SQL)

Er der nogen der kan hjælpe?.

EDB
Avatar billede ellebaek Nybegynder
04. januar 2001 - 15:03 #1
DBPath = \"DBQ=\" & server.mappath(\"/log/xal_ferie.mdb\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};uid=FER;pwd=ferie; \" & DBPath

skal dette ikke skiftes når det er en oracle database ???

jeg skal ikke vide mig klog på hvad det skal ændres til....
Men det er kun til Access databaser ...
-Ellebaek
Avatar billede stig3 Mester
04. januar 2001 - 15:06 #2
Ville det ikke være enklere at kommunikere direkte med oracle db\'en ?
Avatar billede edb Nybegynder
04. januar 2001 - 15:31 #3
Først ellebaek:

Nej det tror jeg ikke, for jeg har oprettet en access db som indeholder en linket tabel - derfor mener jeg der skal bruges access driver. Men den åbner en ODBC connetion til oracle.

Stig: Det ville jeg ikke være glad for idet det er hoveddatabasen for firmaet. Der er sikkerheds politik idet her. samt databasen ligger i et andet domæne.
Avatar billede jespernaur Nybegynder
04. januar 2001 - 20:23 #4
Mit bud er, at den specifikke database skal gøres kendt som en \"ODBC Data Source\", hvilket sker gennem Control Panel->ODBC Data Source. Der er mange forskellige muligheder, også mht. til sikkerhed.

Mvh Jesper Naur
Avatar billede stig3 Mester
05. januar 2001 - 08:04 #5
Har du inde fra access testet om det virker.

Beskeden kune jo godt tyde på at det var mellem access og oracle at fejlen opstår.

Jeg kan ikke se sikkerheds problemet. Du kan jo bare få nogle rettigheder, der svarer til det du skal bruge. Det må du jo alligevel have, hvis du forbinder via en access db.
Avatar billede edb Nybegynder
06. januar 2001 - 18:26 #6
Jeg har testet det ved at åbne access manuelt. der bliver jeg promtet med at jeg skal indtaste brugernavn og passwd. Dette ligger i odbc driveren til oracle som kræver et brugernavn for at man kan logge på den. Jeg er kommet så langt at jeg tænker på at lade oracle danne en komma separeret fil som jeg så kan linke til eller impoterer engang i døgnet. men jeg syntes bare det er underligt at man ikke at angive brugernavn og passwd som når man accesser en sql db. ??

Edb