Avatar billede twilight Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:21 Der er 3 kommentarer

AGP 8x med Radeon 9800 Pro

Hej folk

Jeg kan ikke få mit Radeon 9800 PRO kort til at køre AGP 8x.

Mine specs ser ud som følgende:
- Intel Pentium 4 Northwood2-C (FSB: 800mhz) 2.8 GHz
- MSI Neo2 FIS2R (Intel 865PE Chipset)
- Sapphire Atlantis Radeon 9800 PRO 128mb

Både MSI bundkortet og Sapphire grafikkortet påstår de kan kører AGP 8x.
I MSI bundkort manualet står der at den understøtter AGP 4x ved 1.5V og 8x ved 0.8V (AGP 3.0).

På trods af dette, så når jeg vælger AGP 8x med SmartGART med ATI Catalyst 3.8 driverne, så når jeg restarter som krævet, så hopper de selv tilbage til 4x.

I biosen står der også "AGP Power Voltage: 1.5V". Denne kan jeg ændre, men den kan min. sættes ned til 1.5V og max. op til 2.2V.
Jeg har opdateret min AMI bios til 1.7, som er den senest og alligevel virker det ikke.

Jeg kører desuden med DirectX 9.0b og hvis jeg kører "dxdiag" og vælger display, så står der at "AGP Texture Acceleration: Not Available"

Hvis der er nogen der har en ide til hvad der kan være galt, så vil jeg blive meget glad for et svar, da jeg har brugt mange lange timer på nettet i min søgen efter et svar.

PS: AGP 8x virker heller ikke med Catalyst 3.6 og 3.7 - Har ikke prøvet ældre versioner end dem, da jeg ikke mener det bør være nødvendigt.
Avatar billede halifax Nybegynder
18. oktober 2003 - 22:53 #1
Skal du ikke sætte AGP 8x i BIOS (først) og ikke blot med det SmartGART halløj.
Avatar billede twilight Nybegynder
19. oktober 2003 - 18:38 #2
Jeg har prøvet at lede i BIOSen og der findes ikke nogen mulighed for at skifte mellem AGP 4x og AGP 8x. Det eneste AGP halløj jeg kan sætte op er "AGP Power Voltage" og "AGP Aperture Size". Som skrevet ovenfor kan "AGP Power Voltage" ikke sættes lavere end 1.5V.

Manualet til mit bundkort (og dermed bios) kan findes her (PDF):
http://download.msi.com.tw/support/mnu_exe/E6728v1.1.exe
Avatar billede 1945 Nybegynder
15. juni 2004 - 20:29 #3
havde samme problem på his 9800 pro hævede spændning på agp power til 1.7 v og så kørte det