Avatar billede deathposture Nybegynder
18. oktober 2003 - 19:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skrive et simpelt minustegn i en tekst i Excel

Jeg roder med nogle regneark... Nærmere betegnet en funktionsopdelt resultatopgørelse... Laver skidtet i Excel...

Jeg har rimeligt meget tjek på formlerne, etc... Men jeg er stødt på et problem... Jeg vil gerne skrive min tekst således at det fremgår at tal skal trækkes fra et andet...

Altså: (eksempel)
Nettoomsætning            4000 kr
- produktionsomkostninger 2600 kr
= Bruttoresultat          1400 kr

Når jeg prøver at skrive et minus (eller et +, eller et =tegn for den sags skyld) tror Excel straks at det skal begynde at regne for mig... Fair nok, men jeg ved der findes en måde at "override" den auto-regnemaskine der går fuldstændig i spåner...

Det kan gøres ved at sætte dobbelte anførelsestegn rundt om teksten, men det ser jo ikke så smart ud...

Nogen der har løsningen til mig?

På forhånd tak!
DP
Avatar billede tfa_dk Nybegynder
18. oktober 2003 - 19:07 #1
Brug ' ved siden af ø
' - Dette er en tekst
Avatar billede deathposture Nybegynder
18. oktober 2003 - 19:12 #2
Kanon... Det virker... Det var det enkelte anførselstegn jeg skulle have fat i... Tak for det... Hvordan giver jeg dig point'sne?
Avatar billede tfa_dk Nybegynder
18. oktober 2003 - 19:13 #3
Her eller behold dem selv, 50 point er meget for et '.
Avatar billede deathposture Nybegynder
18. oktober 2003 - 19:28 #4
Nej da... Fair er fair... Jeg var virkeligt kørt fast i det halløj, og nu kører det bare pga dig... Det vil jeg gerne belønne! ;o)

Tak for hjælpen!
DP
Avatar billede tfa_dk Nybegynder
18. oktober 2003 - 19:33 #5
Tak, og husk så du også kan få det modsatte problem:

A1: '1234
A2: 1234
A3: =sum(A1:A2) -> 1234 og ikke 2468