Avatar billede coders Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

update spørgsmål

hej

jeg vil gerne opdatere indholdet i et felt udfra det som brugeren skriver i feltet, det skal så erstatte det i feltet som var  forvejen.

eks. står der i feltet 2 og så ændre brugeren til 6, så skal den opdatere i databasen tl 6.

min update kode ser ud som her :

<% If request("mode") = "opdater" Then

'Opdaterer det valgte spørgsmål

' opdaterer den valgte post

strSQL = "update bestilling set "
strSQL = strSQL & "antal= '" & Request("antal") & "' "
strSQL = strSQL & " where id = " & Request("id")

Conn.Execute(strSQL)

Response.redirect("default.asp?page=kurv")
End If %>

mit link som skal aktivere

<a href=mode.asp?page=kurv&mode=opdater&id=<%=id%> class="link_main">Opdater</a>

når jeg trykker på linkket fjerner den feltet antal i min my sql til ingenting, så den melder fejl på den side den redirecter til.

mit felt som skal opdateres er antal og jeg skal så finde ud fra id. håber i forstår :)

hvad fanden er fejlen ???
Avatar billede coders Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:31 #1
hov mit link ser ud som her :

                              |              <a href=default.asp?page=kurv&mode=opdater&id=<%=id%> class="link_main">Opdater</a>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. oktober 2003 - 12:36 #2
hvor kommer "antal" fra?
Avatar billede coders Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:39 #3
et input felt:

<input name="antal" class="input" size="5" value="<%response.write antal%>">
Avatar billede coders Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:41 #4
men mit input felt er ikke inde i et form area, alså <form></form> det er ikke i et sådan area, kan det være fejlen ?
Avatar billede coders Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:42 #5
sorry min fejl, den er i et form action...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. oktober 2003 - 12:46 #6
En <a href> kan ikke aflæse fra form felter. Hvordan set det ud, det du laver?
Avatar billede coders Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:49 #7
http://www.codevision.dk/shop/default.asp?page=kurv

du kan logge ind med test og test
Avatar billede coders Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:50 #8
kan vi ikke tage der over msn eller icq ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. oktober 2003 - 12:51 #9
Du kan bare vise din kode her.
Avatar billede coders Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:53 #10
der er alt for meget kode...
Avatar billede coders Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:54 #11
der er 400 linie kode i den fil, så tror ik den skal postes her... der er også lidt andre følsomme koder i...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. oktober 2003 - 12:58 #12
Du skal heller ikke poste 400 linier. Du kan nøjes med de linier der omhandler dit problem.
Avatar billede coders Nybegynder
18. oktober 2003 - 12:59 #13
prob. er jo at jeg HAR postet det som giver problemer...
Avatar billede coders Nybegynder
18. oktober 2003 - 13:13 #14
???
Avatar billede coolstar Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:55 #15
har du husket at deffinere id ?

jeg har tid i morgen til over icq lige at hjælpe dig coders, kan desværre ikke i aften da jeg skal i byen :)
Avatar billede coders Nybegynder
28. maj 2004 - 21:23 #16
havde helt glemt det her spørgsmål, men har fået hjælp fra Thomas aka Coolstar. Lukker...