Avatar billede shaagerup Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:44 Der er 8 kommentarer og
5 løsninger

Feedback på personlig hjemmeside

Hej..

Jeg har lavet denne side om mig selv: http://www.gawis.dk/soren/

Kunne godt tænke mig en generel designvurdering, og finde ud af, hvorfor W3C ikke vil validere den ;)
Avatar billede spooolll Nybegynder
17. oktober 2003 - 20:05 #1
jeg synes at du skal gøre din menu mere tydelig.. måske lave teksten mere tydelig eller lave din hjemmeside så man hele tiden ser toppen af siden med menu´en
Avatar billede exp Juniormester
17. oktober 2003 - 22:17 #2
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.gawis.dk/soren/

Den validerer ikke, fordi du mangler både doctype og dtd
Avatar billede shaagerup Nybegynder
17. oktober 2003 - 22:48 #3
exp: Tjek lige min kode en gang.. Indeholder den da ikke både doctype og dtd?
Avatar billede exp Juniormester
17. oktober 2003 - 23:05 #4
jo det gør den faktisk... tror jeg skal tidligt i seng i aften...
Avatar billede alexander_j Nybegynder
20. oktober 2003 - 23:23 #5
Jep menuen skal gøres tydeligere - det tog lidt tid for mig at gennemskue at der var tale om en menu!

Jeg synes du skal supplere forsiden med en overskrift der hedder 'formål' - formålet står sådan lidt ud i luften!

Dit 'logo' er for så vidt udemærket, men det generer mig lidt at stregerne under(det der går under linien) g og p bliver gemt bag den tykke understregning - så hvis du kunne finde en skrifttype der havde mere markerede/dybere 'understreger' eller kunne få det til at harmonere med en tynder understregning ville det være godt.

Måske skulle du variere det store billede på hver side - i hvert fald føler jeg ikke helt det harmonere på startsiden, hvor du måske skulle udelade det helt(jeg synes jeg mister fokus fra teksten her)! Du bør nok heller ikke genbruge billeder!

Jeg ville personligt være mere påpasselig med at offentliggøre adresse og telefonnummer på nettet - men det er dit valg!

Nu ber' du ikke om kritik på indholdet, men man kan sige meget om den slags sider, men en ting er helt sikkert og det er at der er for mange af dem - dog holder du dig godt inden for rammen der hedder at præsentere dig selv - uden at du forsøger at være vidensbase for både Anders And og computere - hvilket gør siden langt bedre indholdsmæssigt end tusinder af andre sider i samme kategori!
Avatar billede tjaz Nybegynder
22. oktober 2003 - 14:04 #6
Ganske nydelig side som holder stilen ... den bliver ikke rigtig tung at læse hilket er en god ting ... og fint at se at du holder dig til et mindre farvevalg ...
Avatar billede wuddie Nybegynder
23. oktober 2003 - 15:48 #7
Kanon side ... dig er der sku fremtid i!
Avatar billede julemad Nybegynder
25. oktober 2003 - 12:33 #8
hej! Siden er ok, men når man lige kommer ind på den, så kan man godt bruge et sekund eller to på at lede efter en menu, jeg syntes du skulle tage og sætte menuen "fast" sådan så den er der alligevelle når man scroller feks helt ned i bunden... men ellers så er det ellers en nice side du har lavet dig :) du skal nok få lavet dig nogle gode sites gennem tiden ... Det eneste der i vejen (efter hvad jeg syns, det kan godt være i mener noget helt helt andet...) er menuen som skal sættes som sagt "fast" foroven... held og lykke
Avatar billede reffak Nybegynder
26. oktober 2003 - 10:40 #9
Gode billeder. Overskuelig site. Sjove videoer på www.gawis.dk - vi ender nok med at se jer i filmindustrustrien en dag - i hvert fald indenfor medieverdenen.
Avatar billede zipper20 Nybegynder
24. november 2003 - 08:58 #10
Jeg må give resten af panelet ret i menu-problematikken. Den bør nok ændres lidt.

Designmæssigt er det jo svært at sige dét og dét.. det er meget en smagssag. Der er dog én ting... links "ud af huset" ex. til din skole og gnuskole bliver åbnet i samme vindue som din egen side. Ville det ikke være en idé at åbne dem i et nyt vindue ??
Avatar billede shaagerup Nybegynder
26. december 2003 - 01:50 #11
Tak for alle svarene - dog fik jeg ikke løst det egentlige problem - det med W3C - dog har jeg delt pointene ud i mellem jer.. Håber at I er tilfredse..
Avatar billede zipper20 Nybegynder
26. december 2003 - 02:56 #12
Det er sQ kool nok... men prøv evt. at poste i (D)HTML ang. W3C-komp. ... så er der menzkr til det der ;-)
Avatar billede shaagerup Nybegynder
26. december 2003 - 03:29 #13
.. det har jeg så gjort her: http://www.eksperten.dk/spm/443847 :-)