Avatar billede doingdot Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvordan sparer jeg alle disse sætninger væk

jeg er i en situation hvor jeg skal skrive denne sætning til 6 billeder(1-6):

document.getElementById('img01').src = '<%=session("image01")%>';

jeg prøvede dette, men det kunne selvfølgelig ikke da ASP så brokker sig:

for(i=1;i<6;i++){
document.getElementById('img0'+i).src = '<%=session("image0'+i+'")%>';
}

hmmmm....det kunne jeg jo nok ha sagt mig selv, men jeg skulle alligevel prøve ;)

så har jeg forsøgt med denne hjælpe function, så jeg skulle skrive lidt mindre, men den error ! :(

function dGetSrc(a) {
    b = document.getElementById(what).src;
    return b;
    }

det ville nok være nemmere bare at skrive dem alle, men det irreter mig så meget at jeg li må se om der er en der har svaret ;)

nogen forslag ?
Avatar billede roenving Novice
17. oktober 2003 - 17:28 #1
Bruger du JScript i ASP ?-)
Avatar billede doingdot Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:30 #2
no, vbscript
Avatar billede doingdot Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:31 #3
jeg sætter bare src'n på nogle billeder udfra en asp session
Avatar billede roenving Novice
17. oktober 2003 - 17:34 #4
Har dine billeder et fast skema, som du kan finde, så bliver det vel:

for(i=1;i<6;i++){
document.getElementById('img0'+i).src = '<%=session("image0")%>'+i+'.jpg';
}
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2003 - 17:36 #5
<%
for i=1 to 6
  response.write "document.getElementById('img0" & i ").src = " &  session("image0" & i) & "&"
next
%>

' utestet - men kan du se ideen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2003 - 17:36 #6
øv - sidste "&" skal være ";"
Avatar billede doingdot Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:36 #7
det kan ma desværre ikke, da hele billedets navn, ligger i sessionen :(
Avatar billede doingdot Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:37 #8
og jeg ikke kan lave det om:(
Avatar billede doingdot Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:37 #9
jeg tænker egentlig også mere på den der hjælpe function jeg har lavet, kan jeg ikke få den til at virke på en måde ?
Avatar billede doingdot Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:42 #10
erikjacobsen >> jeg kan ellers godt se ideen med det du laver, men vil hellere have en lille client side function der bare har det simple formål at jeg skal skrive lidt mindre :)
Avatar billede doingdot Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:43 #11
altså denne her:

//client side
function dGetSrc(a) {
    b = document.getElementById(what).src;
    return b;
    }

så jeg kan nøjes med at skrive:

dGetSrc('img01) = '<%=session("image01")';
Avatar billede doingdot Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:52 #12
når puk it .. lukker og skriver mine 6 gentagelser ;()
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2003 - 17:54 #13
Du giver da op for hurtigt. Du har 6 værdier i sessionvariabler.
Så de skal stå 6 gange i javascript-koden, der ikke har adgang til dine
ASP-ting.

Hvad med at putte dem i et JS-array, og så i en for-løkke i JS løbe det igennem?