Avatar billede grosvik Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:12 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Simpel tagwall

Hey!

Jeg har i et stykke tid benyttet tagwall'en hos Streetdesign...men den er altid nede, og det er ret surt, for det var en god og meget simpel tagwall som var nem at benytte.

Men så var det jeg tænkte, om der var nogle som kendte en lignende tagwall som var gratis og lige så simpel i designet og alt det der...

Eller: kunne det tænkes at der var nogen som havde en simpel en på "lager". Jeg har et "web-hotel" fra min udbyder, men den kan kun klare PHP og ikke MySQL og ASP :S

Så så skulle det være noget med noget PHP og .txt ting...

Kan i klare den eller kender nogle steder lignende streetdesign...?

//Kristian G
Avatar billede rangerbs Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:23 #1
www.hostedstuff.com der er en god en eller prøv at kigge på www.hotscripts.com

mvh Ranger
Avatar billede basicq Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:28 #2
Opret en dokument der hedder gbog.txt og kopier det her ind i et dokument med endelsen .php læg filerne i samme bib.

<form action"gbog.php" method="post">
<input name="navn" type="text">
<input name="tag" type="text">
<input type="Submit" value="Check your email">
</form>
<?php
if($_POST["navn"] && $_POST["tag"]) {
$str = "Name: $navn \r\r Tag: $tag<br>";
$file = "gbog.txt";
$fp = fopen($file, "r");
$txt = file($file);
$res = implode( "", $txt);
$res = "$str$res";
fclose($fp);
$fp = fopen($file,"w");
fputs($fp, $res);
fclose($fp);
}

// her udskrives hvad der er i gbog.txt
$filename="gbog.txt";
$message=file($filename);
$message = implode("\n",$message);
$txt = "$message";
echo "$txt";
?>
Avatar billede basicq Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:30 #3
<input type="Submit" value="Check your email">
kan du lige selv rette til evt.
<input type="Submit" value="Tilføj tag">
Avatar billede bjoler Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:45 #4
bruger du PHP?
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:00 #5
Okay...bare lige et par spørgsmål til Basiq: Jeg har lavet et design som er bygget med tabeller. der er så 7 sider med forskelligt indhold, men det samme design hvis du forstår. Men jeg kan ikke få det til at virke helt.

Jeg har oprettet en .txt fil som hedder gbog.txt og en php-fil, gbog.php.
Jeg har så sat det øverste som du skrev ind i gbog.php-filen og det nederste i gbog.txt-filen. Men, der kommer kun to hvide tekstfelter og en submit-knap med "check your e-mail". Man når jeg skriver noget i de to felter og trykker på knappen sker der ikke noget....??
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:03 #6
til Bjoler: Ja, men jeg er ikke en haj til det overhovedet....kan kun nogle få ting. Men mit "web-hotel" kan tage php....
Avatar billede basicq Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:15 #7
Ok den kode jeg har postet skal ligge i selv samme dokument (gbog.php) gbog.txt filen skal bare være tom. Prøv det. Husk at ligge filerne i samme mappe.
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:20 #8
Okæ....men skal jeg så placere gbog.txt i en iframe oven over eller hvad gør man for at se hvad der er blevet postet??
Avatar billede basicq Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:30 #9
du går ind på din side gbog.php og så laver du et indlæg og så bliver taget udskrevet.
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:46 #10
Hvor bliver taget udskrevet?? PÅ samme side? For det ahr jeg prøvet og det virkede ikke...men det var godt i tsw-webcoder 4...kan det have haft indflydelse?
Avatar billede basicq Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:53 #11
Ok prøv at downloade filerne her fra www.frankrigsgade50.dk/exp/gbog.zip upload de to filer i samme mappe og kør gbog.php det skulle gerne virke.
Husk at chmod din dir. til 777.

Du kan evt. prøve at se den i funktion her www.frankrigsgade50.dk/exp/gbog.php
Avatar billede basicq Nybegynder
17. oktober 2003 - 18:09 #12
Jeg håber du får det til at virke, jeg skal ud af døren nu men er tilbage ved 0100 tiden, så tager jeg lige et kig forbi og ser hvordan det går.

Hvis nu du får det til at virke og du syntes jeg skal have point så stik mig 30 og behold resten selv, 200 point er lige i overkanten.

basicq /
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. oktober 2003 - 22:21 #13
Okææ....
Avatar billede grosvik Nybegynder
17. oktober 2003 - 22:22 #14
Jeg har ikke fået det til at dú, men jeg har fundet u af noget andet...men du for det lige en sjat point alligevel som tak for hjælpen :-D

//Kristian
Avatar billede basicq Nybegynder
18. oktober 2003 - 01:22 #15
Du er godt nok en gavmild en. Men jeg takker...