Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker det ikke?

"SELECT * FROM kampe WHERE cupsname != steven ORDER BY ID DESC"

den vil ikke finde alle navne der passer til steven i rejken cupsname.
Den siger bare at steven rejken findes ikke, men jeg søger jo kun i cupsname eller hvad?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2003 - 15:25 #1
"SELECT * FROM kampe WHERE cupsname != 'steven' ORDER BY ID DESC"
Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:26 #2
det er denne besked jeg får
Unknown column 'steven' in 'where clause'
Avatar billede exp Juniormester
17. oktober 2003 - 15:28 #3
"SELECT * FROM kampe WHERE cupsname <> 'steven' ORDER BY ID DESC"

måske...
Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:28 #4
hmmm virker ikke somd en skal
prøv at se her:
$kampenavn = mysql_query("SELECT navne FROM cups ORDER BY navne") or die (mysql_error());
$number = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM cups") or die (mysql_error());
$i = 0;

$kampenavn2 = mysql_query("SELECT * FROM kampe WHERE cupsname != 'steven' ORDER BY ID DESC") or die (mysql_error());
$number2 = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM kampe") or die (mysql_error());
$k = 0;

while ($row = mysql_fetch_array($kampenavn)) {
  if ($i <= $number) {

    echo ( $row["navne"] ."<br>");

while ($row2 = mysql_fetch_array($kampenavn2)) {
      if ($k <= $number2) {
      echo ( $row2["hscore"] ."Test <br>");

    $k++;

} else {

}

    $i++;

} else {

}
php?>
Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:29 #5
jeg får følgene ud af det:
Esbjerg
12Test
Jojo
steven
Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:30 #6
vil gerne hvad det skal se sådan her ud:
Esbjerg
Jojo
steven
10Test
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2003 - 15:32 #7
Jeg forstår ikke hvad det er du udskriver.
Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:35 #8
hvordan kan man sætte en $row["navne"] ind i:
"SELECT * FROM kampe WHERE cupsname != 'steven' ORDER BY ID DESC"

så det vil se sådan her ud:

"SELECT * FROM kampe WHERE cupsname != $row["navne"] ORDER BY ID DESC"

????
Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:38 #9
jeg har en database med to koloner
-  ID -  Navn  -
-    -        -

og en med mabge flere ca. 15 koloner
så vil jeg godt havde at nåh løkken køre laver den de over ordnede navne først, og der efter ligger de andre ting ned i efter navne.
Altså den skal finde ud af hvad navnet er og så smide det under det navn. ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2003 - 15:38 #10
Jeg tror du griber det helt forkert an, men jeg kan ikke sige det uden
at vide hvad det er du udskriver fra, og hvad du vil.
Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:42 #11
jeg prøver at få lavet nogle cups som et fodbold hold har været med i. Men de rigtige kampe skal under de rigtige cups. Så derfor har jeg lavet en database med cups navne og en med kamp fakta. og så har jeg lavet sådan at man kan vælge hvad for en cup kampen skal ligge under. Men jeg kan ikke få suteret kampene så de ligger under det rigtige navn hvis du forstår?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2003 - 15:55 #12
Kan en enkelt
  SELECT * FROM kampe ORDER BY cupsname
plus lidt PHP-kode ikke gøre (hvis jeg forstår det korrekt)
Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:01 #13
hehe har fundet ud af det, med bare lidt brain aktivitet hos mig, og lidt mindre musik i mine øre, så fandt jeg ud af hvordan den skulle se ud:

$kampenavn = mysql_query("SELECT navne FROM cups ORDER BY navne") or die (mysql_error());
$number = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM cups") or die (mysql_error());
$i = 0;

while ($row = mysql_fetch_array($kampenavn)) {
  if ($i <= $number) {

    echo ( $row["navne"] ."<br>");

$kampenavn2 = mysql_query("SELECT * FROM kampe WHERE cupsname = '". $row["navne"] ."' ORDER BY ID DESC") or die (mysql_error());
$number2 = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM kampe") or die (mysql_error());
$k = 0;

while ($row2 = mysql_fetch_array($kampenavn2)) {
      if ($k <= $number2) {
      echo ( $row2["hscore"] ."Test <br>");

    $k++;

} else {

}

    $i++;

} else {

}
php?>
Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:01 #14
takker for hjælpen erik
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2003 - 16:02 #15
Det er stadig en bøvlet og langsom måde.
Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:03 #16
hvorfor?
Avatar billede luvstruck Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:05 #17
altså jeg er ny til php så jeg er altid velkommen til at få information om lettere løsninger!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. oktober 2003 - 17:01 #18
Jeg mener bare du laver for mange sql-kald. Tænk over det engang.
Det er selvfølgelig fint nok at komme i gang på denne måde.