Avatar billede wannabelinuxdude Nybegynder
17. oktober 2003 - 15:21 Der er 7 kommentarer

Wifi Provider

Jeg tror at Wifi bliver det helt store i de næste par år. Mobilselskaberne og ISP'erne vil sætte sig på markedet, men hvis man kommer ud af starthullerne nu kan man tage konkurrencen op, og der er penge i det.

Jeg kunne godt tænke mig at finde andre der har samme tanker. Jeg forestiller mig at tilbyde en centraliseret løsning til håndtering af adgang og betaling sammen med en harware installations løsning til caféer, pizzariaer, tankstationer og andre forretninger. Der er mange aspekter i det. Der findes allerede systemer der håndterer autorisering, indhold og betaling.

Jeg har ikke den fulde tekniske forståelse men regner med at købe et access point hjemtil og eksperimentere lidt med min pda.
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2003 - 15:36 #1
Du skal ikke tænke så meget! du skal bare begynde at forhandle disse her!

http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=111
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:46 #2
Det kræver vel at man først og fremmest skal have ADSL i den butik hvor det nu er man vil have det... og man skal nok have det hurtigste, da det skal kunne tage mange.
Derefter skal de have sådan en Hot Spot...

Derefter løsninger som online systemer eller lign. hvad butikken nu kunne finde på at have.

Derefter kommer der fortjeneste der skal lægges oveni prisen.

- Tror du/I ikke at det vil komme til at koste for meget i sidste ende for café'er, pizzariaer... de er ikke verdens rigeste til bare lige at lave den løsning, eller...?

;)
Avatar billede kifar Nybegynder
18. oktober 2003 - 19:50 #3
Hei,..wannabelinuxdude,, ... kan du ikke sende en mail til mig om dine planer, lyder meget spændene. Hvor gammel er du? bagrund/uddannelse/osv.. :-))
Avatar billede kifar Nybegynder
18. oktober 2003 - 19:52 #4
ups!! :-)) min mail er bouanik@hotmail.com
Avatar billede vjacob Nybegynder
22. februar 2004 - 20:50 #5
Selvom datoen er 18/10/2003:

Jeg tror du får svært ved at sælge løsningerne på længere sigt, i takt med at Wi-Fi bliver almindeligt. Jeg tror også, at om ikke så længe vil al wireless være gratis, ved mindre du har et sted, som ligger meget øde, men hvor folk kommer alligevel. Årsagen er simpelthen, at folk smider flere og flere APs op (prisen kommer ned), og folk kan derfor simpelthen blot gå et andet sted hen. Nå, se hvor tiden går for mig!

BTW: Jeg tror også, at tankstationer kommer til at købe den slags løsninger fra større eksisterende udbydere, jeg kender mindst et firma, som gør det, du nævner...
Avatar billede os123 Nybegynder
13. marts 2004 - 23:19 #6
jeg arbejder med wifi, så lad os snakke samme

mvh
Avatar billede areon Nybegynder
24. november 2004 - 16:20 #7
Jeg er ansvarlig for en Bulgarsk ITvirksomhed som er Finansielt dansk ejet.. Jeg kunne være interesseret i at blive tilbudt et Sådanne system / idegrundlag / arbejdsplan og realisering plan til introduktion til det Bulgarske marked.

Er system samt det bagvedliggende materiale fyldesgørende, og et fornuftigt budget kan udarbejdes for hele prjektet, vil jeg præsentere dette til firmaet danske direktør. (En aflønning for materiale og system vil selvfølgelig blive udarbejdet.)

Men lad mig høre mere.
Med venlig hilsen
Thomas Sørensen
Net4You Ltd. - Bulgaria