Avatar billede staticmotion Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

streaming og dl fra egen side, hvordan?

Hej!
hvordan laver jeg mit hoved flash document på www.droschler.dk så andre kan lytte til mine egne koda registrerede numre ( *.mp3 ) ?

og hvad skal jeg gøre for at kunne give andre lov til at downloade dem..?

vil gerne selv kunne designe knapper til start stop pause lydstyrke ...evt spectrum analyser...

på forhånd tak fra mads
Avatar billede _k Nybegynder
17. oktober 2003 - 19:11 #1
1: Du kan streame en ekstern fil inde fra Flash. Du kan f.eks. bruge denne kodesnip:

mySound = new Sound();
mySound.loadSound("http://www.foo.com/SoundsToLoad/sound14.mp3", true); // true betyder at du streamer. False, er bruger du eventlyd (lyden hentes HELT før den spilles)
mySound.start();

2:Du kan bruge getURL til at linke til en mp3-fil beliggende på din (eller andres) server. Hvis du vil være sikker på, at folk faktisk henter den hjem på deres pc, og ikke bare får den afspillet i en eller anden player, kan du overveje at zippe filen ned.

3: Design away :o)
- start lyd: mySound.start();
- stop lyd: mySound.stop();
- du kan sagtens lave volume (lækker tutorial i Flash MX - sikkert også i 2004?)
- Spectrum analyse kan MX ikke klare - er heller ikke sikker på at 2004 kan, men så kan du jo altid "snyde" og lave noget animation selv - ingen kan se forskel alligevel, hvis du dunker hardcore techno af ;o)
Avatar billede staticmotion Nybegynder
18. oktober 2003 - 17:04 #2
du er for svedig mand det rykker max