Avatar billede draeber Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

select now + 7dage ?

Hej

Jeg skal lave et kald i en database, hvor jeg har brug for at finde alle poster, der har datoen i dag og 7 dage frem.
Jeg har tænkt på
SELECT now() + 7;
den giver flg fejl:
ERROR:  Unable to identify an operator '+' for types 'timestamp with time zone' and 'integer'
        You will have to retype this query using an explicit cast

Man burde altså kunne lave et explicit cast, men hvordan?

Hvis der er en der sidder inde med en anden måde at gøre det på, er jeg lutter øren! :-)
Avatar billede draeber Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:44 #1
never mind....
select now() +interval '168 hours'; giver tidsstemplet nu + 7 dage frem.
Avatar billede draeber Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:44 #2
.