Avatar billede fraggel- Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til checkout script.

Hep hey...
Jeg har dette script som viser hva man har bestilt... og sender en mail med en ordre... men som i kan se så vil den jo kun sende den første vare hvordan faen får jeg den til at sende det hele ?

:KODE:

<?php
ob_start();
include("db.php");

        global $dbServer, $dbUser, $dbPass, $dbName;

        $cxn = @ConnectToDb($dbServer, $dbUser, $dbPass, $dbName);

$result = mysql_query("select * from cart inner join items on cart.itemId
  = items.itemId where cart.cookieId = '". GetCartId() . "' order by
  items.itemName asc");
  ?>
<html>
<body>
<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?> " method="POST">
<?php
        $row = mysql_fetch_assoc($result);
        $numRows = mysql_num_rows($result);

        if($numRows == 0)
  {
echo "Din kurv er tom";
}
  else
    echo  "Din ordre ser ud som følger...<br>";
  {
  do
  {
  ?>
<table width="600" border="0"><tr>
  <td>Vare navn </td>
  <td>Antal</td>
<td>Pris</td>
</tr>
  <tr>
    <td><input name="vare" type="text" value="<?php echo $row["itemName"]; ?>">      </td>
    <td><?php echo $row["qty"]; ?></td>
    <td><?php echo number_format($row["itemPrice"], 2, ".", ","); ?></td>
  </tr></table>
<?php
  } while($row = mysql_fetch_assoc($result));
  }
mysql_query("delete from cart where cart.cookieId = '". GetCartId() . "'");
?>

  <table width="500">
    <tr>
      <td width="25%">Navn:</td>
      <td width="75%">        <input type="text" name="navn">      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Adresse:</td>
      <td>        <input type="text" name="adresse">      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Post nummer: </td>
      <td>        <input type="text" name="postnr">      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>By:</td>
      <td>        <input type="text" name="by">      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Telefon:</td>
      <td>        <input type="text" name="telefon">      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>E-Mail:</td>
      <td>        <input type="text" name="epost">      </td>
    </tr>

  </table>
  <blockquote>    <br>
  Bem&aelig;rkninger:<br>
        <textarea wrap="on" class="but" rows="5" cols="30" name="tekst"></textarea>
    <br>
    <input type="submit" class="button" value="Send Ordre" name="send">
    <br>
    <?php

if ($send) {
    function tilbage($meddelelse) {
        echo  "$meddelelse\n";
        echo  "<form><input type=button value=\"<<< Tilbage\" onClick=history.back()></form>\n";
        echo  "</body></html>\n";
        exit;
    }

    if (!$navn) tilbage( "<BR><BR>Du har glemt at skrive dit navn...");
    if (!$tekst) tilbage( "Du har glemt at skrive noget beskedfeltet");

  $navn = "$navn ";
  $adresse = "$adresse ";
  $postnr = "$postnr ";
  $by = "$by ";
  $telefon = "$telefon ";
  $epost = "$epost ";
  $vare = "$vare ";

    mail( "yahoooo@c.dk", "Ordre fra - $navn", "$navn , $adresse, $postnr, $by, $telefon, $epost, $tekst, $vare", "From: $epost\nX-Mailer: http://$HTTP_HOST$REQUEST_URI");
echo "Vi har modtaget din bestilling, er varene bestilt inden kl 14:00 afsendes de idag.\n";
}

?>
          </font>          </div>
  </blockquote>
</form>
<blockquote>  <a href="index.php">tilbage</a>  </blockquote>
</body></html>
<?php
ob_end_flush();

?>

:SLUT KODE:
Avatar billede jacobsdk Nybegynder
16. oktober 2003 - 16:12 #1
Mon ikke dit problem er at du ingen steder sætter de forskellige varer sammen? Når du tager værdien direkte fra feltnavnet ("vare") tror jeg php kløjs i at alle felter har samme navn (hvilket forøvrigt ikke er god html...

En løsning kunne være at lave variablen $varer, der lægger de forskellige felter sammen. Din kode vil så komme til at se ud som følger:
<?php
ob_start();
include("db.php");

        global $dbServer, $dbUser, $dbPass, $dbName;

        $cxn = @ConnectToDb($dbServer, $dbUser, $dbPass, $dbName);

$result = mysql_query("select * from cart inner join items on cart.itemId
  = items.itemId where cart.cookieId = '". GetCartId() . "' order by
  items.itemName asc");
  ?>
<html>
<body>
<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?> " method="POST">
<?php
        $row = mysql_fetch_assoc($result);
        $numRows = mysql_num_rows($result);

        if($numRows == 0)
  {
echo "Din kurv er tom";
}
  else
    echo  "Din ordre ser ud som følger...<br>";
  {
  do
  {
  ?>
<table width="600" border="0"><tr>
  <td>Vare navn </td>
  <td>Antal</td>
<td>Pris</td>
</tr>
  <tr>
    <td><input name="vare" type="text" value="<?php echo $row["itemName"]; ?>">      </td>
    <td><?php echo $row["qty"]; ?></td>
    <td><?php echo number_format($row["itemPrice"], 2, ".", ","); ?></td>
  </tr></table>
<?php
    $varer = $varer.$row["qty"]." stk. ".$row["itemName"]." a ".$row["itemPrice"]."/n";
  } while($row = mysql_fetch_assoc($result));
  }
mysql_query("delete from cart where cart.cookieId = '". GetCartId() . "'");
?>

  <table width="500">
    <tr>
      <td width="25%">Navn:</td>
      <td width="75%">        <input type="text" name="navn">      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Adresse:</td>
      <td>        <input type="text" name="adresse">      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Post nummer: </td>
      <td>        <input type="text" name="postnr">      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>By:</td>
      <td>        <input type="text" name="by">      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Telefon:</td>
      <td>        <input type="text" name="telefon">      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>E-Mail:</td>
      <td>        <input type="text" name="epost">      </td>
    </tr>

  </table>
  <blockquote>    <br>
  Bem&aelig;rkninger:<br>
        <textarea wrap="on" class="but" rows="5" cols="30" name="tekst"></textarea>
    <br>
    <input type="submit" class="button" value="Send Ordre" name="send">
    <br>
    <?php

if ($send) {
    function tilbage($meddelelse) {
        echo  "$meddelelse\n";
        echo  "<form><input type=button value=\"<<< Tilbage\" onClick=history.back()></form>\n";
        echo  "</body></html>\n";
        exit;
    }

    if (!$navn) tilbage( "<BR><BR>Du har glemt at skrive dit navn...");
    if (!$tekst) tilbage( "Du har glemt at skrive noget beskedfeltet");

  $navn = "$navn ";
  $adresse = "$adresse ";
  $postnr = "$postnr ";
  $by = "$by ";
  $telefon = "$telefon ";
  $epost = "$epost ";

    mail( "yahoooo@c.dk", "Ordre fra - $navn", "$navn , $adresse, $postnr, $by, $telefon, $epost, $tekst, $varer", "From: $epost\nX-Mailer: http://$HTTP_HOST$REQUEST_URI");
echo "Vi har modtaget din bestilling, er varene bestilt inden kl 14:00 afsendes de idag.\n";
}

?>
          </font>          </div>
  </blockquote>
</form>
<blockquote>  <a href="index.php">tilbage</a>  </blockquote>
</body></html>
<?php
ob_end_flush();

?>

Bemærk dog at denne løsning ikke tager højde for at man ændrer i felterne - det er indholdet fra databasen der sendes videre. Hvis der skal tages højde for dette skal koden se ud på en HELT anden måde...

mvh

Jacob
Avatar billede fraggel- Nybegynder
16. oktober 2003 - 17:03 #2
jeg er sq ked af at sige det... men der kommer stadig kun 1 ting med... :/
Avatar billede fraggel- Nybegynder
22. november 2003 - 15:32 #3
gg