Avatar billede gsimo Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:32 Der er 52 kommentarer og
1 løsning

crashede - død

Fik en blå skærm i XP hvor der stod noget om at jeg skulle slukke for ikke at ødelægge div ting. Slukkede og genstartede. Da den kom til windows load scenen skete der ikke mere og jeg genstartede. Når jeg starter computeren nu lyser div dioder, men der kommer intet på skærmen. Jeg har prøvet at genstarte bios uden held.

System:
winxp pro
soltek dvr 5 (mener jeg)
barton 2500+
2 x 256 ddr
gf4 ti 4200
teratec sky 5,1
120 gig hdd

Ingen af kortene sidder løst og jeg har intet varme problem. Da min com crashede lå cpuen på omkring 45 C

Hvad er der sket?

(jeg spørg her da jeg tror det er et hardware problem i stedet for et winxp problem)
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 15:38 #1
lyder som dit skærmkort er færdig så, hvis du siger alt sidder som det skal
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 15:38 #2
skrev du ikke ned hvad der stod på skærmen da du fik blå skærm
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 15:40 #3
tænder skærmen men uden billede?
Avatar billede gsimo Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:52 #4
Skrev ikke ned hvad der stod på den blå skærm. Var noget med en fejl og windows lukkede ned for at der ikke var noget der skulle gå i stykker. Jeg har set den fejl før, men det er efterhånden lang tiden siden og den gang skete der ikke noget.

Nu har jeg prøvet at sætte et gammelt grafik kort i maskinen, og der sker stadig intet. Når jeg starter computeren sker der intet på skærmen.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
16. oktober 2003 - 15:54 #5
hva... starter køler(ne)? du sagde du havde genstartet bios?? tæller den ram?
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 15:56 #6
Kan være alt fra RAM og til død skærm. Rod lige med skærmstikket bag på og se om det hjælper
Avatar billede gsimo Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:59 #7
piller jeg skærmstikket af siger skærmen check signal cable. Prøver rammene i en anden computer.
Alle kølere starter, hdd snurrer men det er som om at computeren ikke starter op. Den biblyd der normalt kommer er der ikke. Om den tæller ram evd jeg ikke da jeg ikke kan se noget på skærmen (som virker).
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 16:03 #8
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Hælder til RAM eller skærmkortet
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 16:04 #9
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 16:05 #10
Men motherboard kan også have skylden. Næsten umuligt at sige!

Gå slavisk frem evt. Sæt kun det nødvendige til og forsøg dig frem!
Sæt evt en ny PSU til også
Avatar billede gsimo Nybegynder
16. oktober 2003 - 16:11 #11
rammene virker. De er prøvet i en anden maskine og jeg har prøvet andre i min uden held.

Om der er problemer med min psu ved jeg ikke, prøver at sætte den over i en anden computer
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 16:12 #12
Ram okay.. så er der en ting mindre vi skal tænke på
Avatar billede gsimo Nybegynder
16. oktober 2003 - 16:27 #13
Har pøvet med en anden psu uden held. Så ram, psu og skærm er ok. Har pillet alt ud så der kun er mobo, ram, cpu, psu, gpu og hdd tilbage. Kan det være cpuen der er gået? Den har jeg ikke mulighed for at checke her.
Tror ikke det er grafik kortet der er gået da et ælder gf2 heller ikke virkede.

Mobo'et kan ha skyldes, men hvordan checker jeg det?
Avatar billede ird Praktikant
16. oktober 2003 - 16:32 #14
kan du nok ikke uden at skulle prøve med et andet kort
Avatar billede gsimo Nybegynder
16. oktober 2003 - 16:39 #15
Prøver at sætte min cpu i en anden computer i morgen. Må se om det hjælper.. Indtil da tror jeg ikke, jeg kan prøve mere :(
Avatar billede ird Praktikant
17. oktober 2003 - 08:19 #16
Vi skal nok få det ordnet :-)
Avatar billede ird Praktikant
21. oktober 2003 - 15:15 #17
Kunne du ikke finde tid til at lukke her eller give feedback en dag i nærmest fremtid!!
Avatar billede gsimo Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:09 #18
Skal nok skal nok.

Har idag testet min cpu i en anden computer og den virkede fint. Prøvede hans cpu + grafik kort i min. blæserne startede men cpuen blev slet ikke varm. Tror at mit mobo er gået - Sender det ind i morgen og så må jeg se hvad der sker

(grunden til at jeg ikke har skrevet noget før, er at jeg lige skulle ha checket cpu/mobo)
Avatar billede ird Praktikant
22. oktober 2003 - 10:20 #19
Tror også det er mobo så
Avatar billede gsimo Nybegynder
22. oktober 2003 - 15:00 #20
Hvordan kan et mobo gå i stykker ?
Avatar billede ird Praktikant
22. oktober 2003 - 19:18 #21
Svært at definere sådan bare!
Avatar billede ird Praktikant
27. oktober 2003 - 12:41 #22
Må her snart bliver lukket eller kommer feedback???
Avatar billede gsimo Nybegynder
27. oktober 2003 - 13:04 #23
Hvad skal jeg sige, boller fra koberg?
Ved ikke en skid endnu. JEg har sendt mit mobo ind og kan ikke gøre mere atm
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 14:51 #24
Kunne du ikke komme med lidt feedback eller en afslutning her. Ville være dejligt at vide om problemet blev løst eller andet!!
Avatar billede gsimo Nybegynder
02. november 2003 - 14:40 #25
Læs min kommentar d 27/10
Jeg kan kun be' til de højere magter. Hvis du engang selv har sendt hardware ind burde du vide at det kan tage lang tid. Tog 2½ måned at få byttet mit brors defkte mobo for et stykke tid siden. Jeg skriver når jeg ved mere. Om det tager 2 dage eller 2 måneder kan jeg ikke udtale mig om.
Avatar billede ird Praktikant
12. november 2003 - 19:14 #26
skete her mere snart!???
Avatar billede gsimo Nybegynder
12. november 2003 - 19:44 #27
læs min kommentar fra d. 2/11-03
Avatar billede gsimo Nybegynder
18. november 2003 - 14:19 #28
Nu er der sket lidt. Jeg haft fat i midtdata, som siger at leverendøren ikke har fundet fejl i mit mobo. Nu vilde prøve at teste det. Hvis mit mobo ikke fejler noget har jeg ingen ide om hvad der så er i vejen :(
Avatar billede gsimo Nybegynder
24. november 2003 - 16:28 #29
Jeg ved ikke om de har testet det endnu. Deres mail er ikke nem at forstå. De vil ihvertfald teste det... At de er langtsomme er trist. Hvis de ikke finder fejl har jeg ingen ide om hvad der er ivejen.

>> ird, jeg kan detsvære ikke gøre noget for at dette spørgsmål bliver lukket hurtigere!
Avatar billede ird Praktikant
25. november 2003 - 15:14 #30
Det er bare helt ok...Kanon du lige giver feedback :-)
Avatar billede gsimo Nybegynder
27. november 2003 - 16:09 #31
De fandt ingen fejl på det. Jeg har prøvet at samle min com igen med så lidt hardware som muligt - stadig samme fejl. så har jeg hørt en lille fugl synge om at det er min AGP port der er gået. Med et pci grafik kort får jeg samme fejl - Ingen ide om hvad der er galt med min latterlige com :'(
Avatar billede ird Praktikant
27. november 2003 - 16:10 #32
Kan de ikke finde fejl tvivler jeg på vi finder noget herinde :-)

Men AGP porten er da en mulighed
Avatar billede ird Praktikant
27. november 2003 - 16:13 #33
Har forsøgt så godt jeg kunne sorry :-))
Avatar billede gsimo Nybegynder
27. november 2003 - 16:21 #34
de har kun haft mit mobo. Resten af delene i min com virker. Nu har jeg prøvet med et pci kort som virker. Hvad er der tilbage af muligheder?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
27. november 2003 - 16:28 #35
Tastatur, mus ??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
27. november 2003 - 16:29 #36
Diskettedrev - prøv at koble det fra !
Avatar billede gsimo Nybegynder
27. november 2003 - 16:34 #37
bruger mus, tastatur og skrærm nu (sat til min blærbare)
lånte min brors com forleden hvor jeg brugte mit lydkort, ram og hdd.
Er på helt bar bund :( lidt noget bæææ
Avatar billede gsimo Nybegynder
27. november 2003 - 16:35 #38
>> victor - findes der stadig sådanne nogle ??
ej, det er fra.
Før startede jeg den op med psu, cpu, ram og grafik kort (pci eller agp)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. november 2003 - 00:00 #39
Ha, ha - jooh, de findes skam endnu de kære drev.
For et par måneder siden købte jeg en bærbar (ny)- der sidder faktisk et i ;o)

Jeg er også løbet HELT tør for idéer.

Bor du i en høj bygning, så tag pc'en med en tur op på tagryggen, luk øjnene og slip den *GG*

Måske dit bundkort er skruet for hårdt fast eller vrider en smule. (nu er vi helt derude, hvor ikke engang en giraf ville kunne bunde) *S*

/victor-1
Avatar billede gsimo Nybegynder
29. november 2003 - 12:22 #40
Tror stadig det er mit mobo der er fucked. Kan være de har fået det til at virke med en gammel 200 mhz cpu. Overvejer om jeg skal gå ned og købe et nyt mobo. Hvis det virker der må mit nyværende mobo være defekt på en eller anden måde selvom midtdata ikke fandt fejl
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. november 2003 - 12:35 #41
Tror jeg ville gøre det samme -
Du kunne dog lige slå et slag forbi denne side, for at se om der evt. skulle være nogen hjælp! - http://www.hcma.dk

/victor-1
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 14:54 #42
Mon ikke du snart får tid til at smide lidt feedback tilbage til os eller lukke tråden???
Avatar billede gsimo Nybegynder
10. december 2003 - 15:29 #43
Tik tak ... ved ikke hvad jeg skal skrive ... :(
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 15:30 #44
Jammen så luk da tråden ved at acceptere et af de svar der er kommet!
Avatar billede gsimo Nybegynder
10. december 2003 - 18:07 #45
Lukker når problemet er løst. Skriver når jeg ved mere. Skal teste mit mobo igen start samt resten af mit hardware. Når det er gjort skriver jeg mere. Hvis der ikke findes fejl der køber jeg et nyt mobo og tester det....
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 18:29 #46
Synes bare det er vildt at det er 2 måneder siden du oprettede
Avatar billede gsimo Nybegynder
10. december 2003 - 18:33 #47
Yup - min com virker stadig ikke - Ingen her der er kommet med guldkornet som har løst mit problem !
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. december 2003 - 22:12 #48
Hvis det guldkorn fandtes, tror du så ikke du havde fået det.
Dit sprgsm. er gammelt nu, uinteressant og du er åbenbart ligeglad.
Fint nok - det kan vi også være så !

Bye, bye -
Avatar billede gsimo Nybegynder
10. december 2003 - 23:02 #49
Fair nok, så lukker jeg det ...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. december 2003 - 23:05 #50
Tak skal du ha' for venligheden - tror også "ird" bli'r glad igen nu :)
Avatar billede gsimo Nybegynder
10. december 2003 - 23:15 #51
Well .. Han har ikke midstet noget. Mig som står med en com som ikke virker...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. december 2003 - 23:28 #52
Det kan jeg da godt forstå du er træt af, men det er i hvert fald IKKE "ird´s" eller min skyld. Du skal ikke sidde og ha' så ondt af dig selv - det bli'r man syg af.

Du må gå den slagne gang, ned til den lokale pc-forhandler på hjørnet og be' ham få den forb... computer til at virke. Eller alternativt gøre som så mange andre,- gå ud og investere i noget nyt grej.

Jeg vil dog sige til dig, at du i dette tilfælde ikke havde behøvet, at gi' alle dine udlovede point til "ird". Det er helt fint du gør det som tak for forsøg på hjælp, men som sagt ikke nødvendigt.

Håber stadig du får liv i den forbistrede maskine, men her var desværre ingen hjælp at hente. Og husk så lige til en anden gang - sørg for ikke at ha, sprgsm. åbne SÅ længe !

Go' vind :)
Avatar billede gsimo Nybegynder
11. december 2003 - 11:15 #53
Ved godt det ikke er jeres skyld. Jeg søgte hjælp her inde, og derfor var planen at jeg først ville lukke spørgsmålet da mit problem var løst.

Har over vejet at gi lortet til en gut så han kan finde fejl, men det koster små 600 kr, så er det lige før det er billigere at købe et nyt mobo. Som sagt, jeg skal lige ha testet lortet igen idag.

Om jeg giver 10 eller 1000 point er sådan set lige meget. Jeg har nok af dem. Han har brugt noget tid på at hjælpe mig sådan da ... Og det vil jeg gerne gi lidt point for - OG husk på, at det snart er Jul hehe

Genere mig ikke at have et spørgsmål åbent længe - Jeg vil lukke det når problemet er løst - det kan så tage 2 min eller 2 måneder. Det vil være best for alle at det bliver lukket, men ingen der midster noget ved at vente lidt. Fx kan det ofte tage lang tid at have ting til rep.

;o)