Avatar billede accesspro Nybegynder
16. oktober 2003 - 13:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk table owner i view

Hey...

Jeg har en database hvor jeg har brug for at basseret på hvilken bruger der er logget på, at et view enter kigger i en table (user1.table) hvis det er en anden bruger skal den kigge i en anden table (user2.table) med samme navn som den første table bare med en anden bruger si prefixet.

Det vil sige at jeg haret view. Begge brugere skal bruge samme view. blot kigge i to forskellige tabeller. Tabellerne har samme navn men forskellig owner.

Jeg leder efter en dynamisk måde at sætte en SQl sætning f. eks

Select * from [CURRENT_USER].tabel1

Det vil sige at [CURRENT_USER] skal dynamisk skiftes ud med den bruger der er logget på.

kan det lade sig gøre???
Avatar billede larildsen Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:37 #1
Det du skal gøre er:
SELECT * FROM tabel1,
dvs. du skal undlade at prefixe tabel navnet med ejer.
Avatar billede accesspro Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:22 #2
det duer ikke...den prefixer automatisk view til f.eks select * from hans.tabel1. Det vil sige at den der opretter viewet giver den prefixet..i dette tilfælde vil den læse fra tabel1 owner = hans. Hvis jeg fjerner prefixet kommer den med en fejl...da der er to tabeller der hedder tabel1 en oprettet af hans og en af johnny..;)
Avatar billede accesspro Nybegynder
04. november 2003 - 14:08 #3
...Afsluttet...no points...