Avatar billede nielsen1234 Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:17 Der er 15 kommentarer

genstarter når jeg trykker luk computer

Min pc genstarter når jeg trykker luk computer.
Jeg har heller ikke mulighed for at gå i standby.

Jeg køre Windows XP Pro OEM, er opdateret, strømforsyning ATM, Bios i orden
Avatar billede chalde Seniormester
16. oktober 2003 - 00:21 #1
Avatar billede chalde Seniormester
16. oktober 2003 - 00:21 #2
Avatar billede chalde Seniormester
16. oktober 2003 - 00:23 #3
Ved ikke om det er den samme som ovenstående, men kig alligevel:
http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php
Avatar billede hcma Novice
16. oktober 2003 - 00:30 #4
Er det er nyopstået problem, eller har problemet altid været der med WindowsXP?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:34 #5
jeg har brugt denne fornyligt, ganske vist på en Asus P5A, men det virker i hvert fald.
------------------------------------------------------------------------------

ACPI på en Asus P5A

sørg for at bios er opgraderet.

Load Default Setup i bios

Sæt CD som bootdrev i bios

Sæt system-cd i drevet og boot

Når du ser "Tryk på F6 for at install....", skal du i stedet trykke på F5 og holde tasten nede, så fremkommer der en lille menu.

Brug Piltasten Op til du ser at der står Advanced Configuration and Power interface (ACPI) PC, den skal vælges

Fortsæt installationen indtiil du får 2 muligheder

1. En ny installation
eller
2. Repair installations, tryk på tasten R og fortsæt

Hav nøglen klar og indtast den når du bliver bedt om det

fortsæt indtil reparationen er overstået og nu skulle det være muligt at bruge ACPI ved at Enable APM i strømstyringen, den findes ved at højreklikke på skrivebordet og vælge Fanen Pausebillede/Strømstyring
Avatar billede nielsen1234 Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:41 #6
Jeg har kørt Windowns XP Pro før uden problemmer.
problemmet kom da jeg geninstalleret Windowns xp
Kan det ikke være en forkert driver til mainboard.

Roxio Easy CD Creator 5.0 eller Direct CD 5.0 er ikke installeret
Avatar billede chalde Seniormester
16. oktober 2003 - 00:43 #7
Det kan også være andre ting.
Fra mit andet link:

USB Connections As can be seen from remarks in the Misc. Hardware Issues section below, several different USB-related issues can impact shutdown. One of the most concrete examples was a “reboot on shutdown” problem contributed by correspondent Rick Bross. If his several USB devices (PDA cradle, flash card reader, etc) were plugged into the motherboard’s USB ports, his computer would reboot on an attempted shutdown; but when, instead, he plugged them into an external USB 2.0 hub, shutdown went just fine. (This was with Win XP Professional SP1 on a Supermicro X5DAE dual Xeon motherboard. The same devices plugged into an Asus A7M-266D dual AMD 2000MP system on the same OS worked without problem.)

Y-SB3 Logitech Internet Keyboard can also cause this problem. If you use it as a simple generic keyboard, there’s no problem; but, if you install the Key Commander software that drives the special Internet functions, Win XP will restart instead of shut down. Unfortunately, Logitech has decided that they will not be updating this driver for this keyboard.

Logitech MouseWare 8.6. Windows reboots when shutdown is attempted. The software caused a BSOD with KBDCLASS.SYS. Removing the software solved the BSOD the problem. MouseWare 9.0 and 9.1 also have been linked to reboot-instead-of-shutdown in Win XP. Removing the software resolves the problem.

Webstar DPX USB cable modem. In the one case known to me, the problem was solved by switching the modem’s connector from the USB 1.1 port on the motherboard to the USB 2.0 PCI card. (The modem was provided by Telewest Broadband, manufactured by Scientific Atlanta.)
Avatar billede nielsen1234 Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:51 #8
Jeg kan ikke gå i standby.
Under Pausebillede/strømstyring findes der ikke et punkt der hedder ATM
Avatar billede nielsen1234 Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:52 #9
?????
Avatar billede bjoler Nybegynder
16. oktober 2003 - 02:03 #10
tjek din bios nok noget der, der er gået galt...
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. oktober 2003 - 08:13 #11
Avatar billede chalde Seniormester
16. oktober 2003 - 10:16 #12
magictouch -> Tjek lige mit link 16/10-2003 00:23:11 ;-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. oktober 2003 - 10:26 #13
chalde>> sorry:-(
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. oktober 2003 - 11:54 #14
hvis du ikke kan komme videre, så prøv den jeg kom med.
F5 er faktisk til for at blive brugt og du skal se bort fra min P5A, det vil virke på ACPI-bestykkede PC.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:26 #15
er det ikke snart på tide med lidt respons?