Avatar billede runekeldsen Nybegynder
15. oktober 2003 - 23:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tage et billed ud fra en film??

Jeg ville lige høre hvordan man nemmest kan tage et billed ud fra en mpg eller avi fil. Det er fordi jeg har en film klip hvor jeg gerne vil tage et billed fra.

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. oktober 2003 - 23:40 #1
Avatar billede the_ghost Nybegynder
15. oktober 2003 - 23:42 #2
Der er en knap på dit tastatur, der hedder PrtScn (Print Screen), hvis du trykker på den bliver der lagt et billede ind i udklipsholderen.
Så kan du åbne Paint og trykke på CTRL+V (indsæt), og derfra kan du klippe det billede ud du skal bruge

PS.
med ALT + PrtScn tager den bare et billede af det vindue du har markeret
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
15. oktober 2003 - 23:45 #3
det kan man ikke the ghost, så bliver det bare en sort skærm, det gør det i hvert fald på min, og på nogle af mine venners
Avatar billede the_ghost Nybegynder
15. oktober 2003 - 23:48 #4
Det kan jeg ikke forstå, da jeg bruger det regelmæssig og aldrig har haft problemer med det!!!
Avatar billede herpezp Nybegynder
16. oktober 2003 - 03:00 #5
Man plejer ikke at kunne bruge PrtScn når man vil have et billede ud af en film. I hvert fald ikke hvad Media Player angår :/
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2003 - 11:06 #6
Jeg har selv lavet utallige guides, hvor jeg har lavet screenshots med Alt+PrtScr.
Har både brugt VirtualDub, TMPGEnc osv. uden problemer.
Avatar billede norbert Nybegynder
16. oktober 2003 - 11:45 #7
Hvis du bruger PowerDVD, kan du prøve følgende:
Når du afspiller og kommer til det billede, du vil have, sætter du den på pause og klikker på "kameraet". Derefter åbner du et billedbehandlingsprogram og siger "indsæt", og dit billede skulle komme op. Sådan gør jeg med både mpeg og DVD-film. Og det virker for mig.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
16. oktober 2003 - 11:46 #8
I stedet for kameraet kan du også bruge Control C (copy).
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
16. oktober 2003 - 11:48 #9
I må meget undskylde at jeg først svare nu men min comp gik ned i går sådan kan det jo gå. Jeg sidder med samme problem sort skærm hvis jeg forsøger med PrtScn så jeg vil prøve med VirtualDub men hvordan gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2003 - 12:29 #10
Du henter bare programmet her:
www.virtualDub.org

File -> open video file...

Så trykker du Alt+PrtScr ved det billedet du vil kopiere.

Den tager godt nok et screenshot af hele vinduet, men det kan du bare klippe væk med et billedbehandlingsprogram
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:30 #11
Jeg fandt ud af det tak for hjælpen jeg endte med at bruge Virtualdub så point går til thesurfer men tak til jer alle sammen :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. oktober 2003 - 13:25 #12
Takker for points.
Live Long And Prosper.