Avatar billede hsorensen Nybegynder
15. oktober 2003 - 22:40 Der er 6 kommentarer

Stop startprogrammer i XP

I min gamle WIN98 kunne jeg gå ind i et program og slå de enkelte programmer fra ved opstart - det er alle de programmer som bliver åbnet nede ved siden af uret.

Er der en tilsvarende funktion/program i XP ?

Hartvig
Avatar billede arlet Juniormester
15. oktober 2003 - 22:41 #1
kør - msconfig
Avatar billede cyperjoe Nybegynder
15. oktober 2003 - 22:42 #2
Prøv "kør -> skriv MSCONFIG -> vælg fanen START" og her kan man stoppe nogle programmmer
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. oktober 2003 - 22:49 #3
Start  - kør - regedit:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices]
  [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServicesOnce]
  [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
  [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
  [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
  [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce]
  [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices]

Her kan der også ligge programmer der ikke kommer frem ved at køe msconfig.
Avatar billede bleze Nybegynder
15. oktober 2003 - 23:26 #4
find programmet startup.exe på google. det er total godt
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. oktober 2003 - 02:00 #5
herfra http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml ka du hente Startup Control Panel,som er freeware :))
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. oktober 2003 - 16:56 #6
her er endnu en ret så fed freeware "StartupRun v1.10"
http://riedersoft.ath.cx:85/~users/nirsoft/utils/strun.html