Avatar billede amcon Nybegynder
15. oktober 2003 - 18:52 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Filtrere poster i en rapport ved brug af "wildcard"

I tblAlarm [fldTid] står Dato og tid (13-10-2003 05:07:57). I en formular vælger jeg en dato med MSCAL.Calender 7 og overfører det til et ubundet felt i formularen [txtDate1]. Indholdet bliver da f.eks. 13-10-2003 - altså kun dato'en. Rapporten skal vise alle poster fra tabellen med den valgte dato, uanset tidspunktet.
Altså noget i retningen [txtDate1*].

Denne kode giver (naturligvis) en tom rapport:

Filter = "[fldTid] = [Forms]![frm1].[Form]![txtDate1]"
stDocName = "rptLJT1"
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , Filter

Rapportens kilde er tblAlarm

Kan nogen I hjæpe?
Avatar billede mugs Novice
15. oktober 2003 - 18:56 #1
Denne udskriver rapport1 hvor dennes tekst er = formularens tekst:

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "tekst = '" & Me.tekst & "'", acNormal
Avatar billede terry Ekspert
15. oktober 2003 - 19:00 #2
DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , "fldTid = #" & Format(Me.tekst, "yyyy-mm-dd") & "#", acNormal
Avatar billede mugs Novice
15. oktober 2003 - 19:05 #3
terry's svar fungerer perfekt.
Avatar billede terry Ekspert
15. oktober 2003 - 19:12 #4
I hope so mugs :o) But then one can be surprised!
Avatar billede mugs Novice
15. oktober 2003 - 19:15 #5
I'm not surprised!
But I'm afraid that it does'nt work with amcon's application. He (or She) wrote:

[txtDate1]

And therefore I gave the solution with af textbox
Avatar billede amcon Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:16 #6
Terry: Så vidt jeg kan se vil du formatere feltet Me.tekst (som jeg læser som feltet i formularen [txtDate1]). [fldTid] i tabellen indeholder dd-mm-yyyy tt:mm:ss. Feltet i formularen indeholder kun dd-mm-yyyy. Jeg kan godt følge ideen, men kan ikke få det til at virke. Iøvrigt mener jeg ikke at en formatering kan løse problemet.
Mugs: Dit forslag giver ingen mening?? kan du uddybe
Avatar billede mugs Novice
15. oktober 2003 - 19:19 #7
Mit forslag er magen til terry's, blot med et tekstfelt i både formular og rapport.
Avatar billede mugs Novice
15. oktober 2003 - 19:21 #8
Når tabelen indeholder både timer, minutter og sekunder og formularens dato kun indeholder yyyy-mm-dd, vil du jo aldrig have poster det matcher, og derved vil din rapport jo heller ikke vise nogen poster.
Avatar billede terry Ekspert
15. oktober 2003 - 19:23 #9
amcon> Is the field in the database a datetime field or text?

The way a value in a datatime fiels is stored has NOTHING to do with how you see the value. Visually it is controlled by the PC's regional settings. So please try my suggestion to see if it works. Then if it deosnt we can try and find a solution!
Avatar billede mugs Novice
15. oktober 2003 - 19:23 #10
Du må kunne lave en forespørgsel, der i et udtryk uddrager yyyy-mm-dd fra tabellens dato, og derefter lade rapporten få data fra denne forespørgsel.
Avatar billede amcon Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:27 #11
Mugs: Det er netop det der er problemer og jeg søger efter dd-mm-yyyy*
Avatar billede terry Ekspert
15. oktober 2003 - 19:29 #12
Between #05/10/2002# And #05/10/2002 23:59:59#
Avatar billede amcon Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:29 #13
Terry: Feltet er Dato Klokkeslet. Tabellen er en MySql tabel og kan ikke ændres.
Avatar billede amcon Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:32 #14
Er det helt umuligt at bruge Wildcard i denne sammenhæng??
Avatar billede mugs Novice
15. oktober 2003 - 19:34 #15
I en forespørgsel har jeg indsat et udtryk:

Udtryk1: Left([dato];10)

som returnerer: yyyy-mm-dd

jeg lader så rapporten få data herfra og i kriteriet refererer jeg til dette udtryk. Kan sende en lille testdb.
Avatar billede terry Ekspert
15. oktober 2003 - 19:35 #16
You can try this

Dim sWhere as string

sWhere = "fldTid Between #" & Format(Me.tekst , "yyyy-mm-dd hh:mm:ss") & " AND #" & Format(Cdate(Me.tekst & "23:59:59"), "yyyy-mm-dd hh:mm:ss") & "#"

DoCmd.OpenReport "rapport1", acViewPreview, , sWhere
Avatar billede terry Ekspert
15. oktober 2003 - 19:36 #17
amcon!!!!!!!!!!!!! MySQL !!!!!!!!!!!

This is F...... Access!!!!!!!!!!!!
Avatar billede amcon Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:41 #18
Terry: Relax! Data is stored in MySql and linket into Access. Code forms and reports is Access.
Avatar billede amcon Nybegynder
15. oktober 2003 - 19:58 #19
Mugs: Du er på rette spor, men kan der filtreres. Prøver at filterer i forespørgslen, men den er tom. Det er ellers en genial ide.
Avatar billede mugs Novice
15. oktober 2003 - 20:01 #20
Så vidt jeg kan se fungerer det. Jeg tilbyder stadig at sende min testdb som nævnt 19:34:14.
Avatar billede mugs Novice
15. oktober 2003 - 20:09 #21
Filtrering i min forespørgelse fungerer perfekt.
Avatar billede amcon Nybegynder
15. oktober 2003 - 21:27 #22
Mugs: Der er noget jeg ikke ser. Ja tak, jeg vil være taknemmelig for at se din database
Avatar billede mugs Novice
15. oktober 2003 - 21:29 #23
Din e-mail?
Avatar billede amcon Nybegynder
15. oktober 2003 - 21:30 #24
info@amcon.dk
Avatar billede amcon Nybegynder
15. oktober 2003 - 21:31 #25
Sorry: info@amcom.dk
Avatar billede mugs Novice
15. oktober 2003 - 21:34 #26
Sendt