Avatar billede tallens Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre alle tal i en dynamisk generede kolonnen i en tabel.

Hej Folkens

Jeg sidder her med et lille problem som synes at gøre mig lidt træt i hovedet.

Jeg har en Sub() som udfra nogle værdier, genere et sæt Tablerows, med dataen fra værdierne smidt i Tabledata felterne.

men nu er der kommet et ønske om at man skal kunne afkrydse en f.eks. tjeckboks for oven og så vil alle kolonnerne nedaf være ens efter lige meget hvad man ændre af tal i den kolonne.

Jeg har ikke sagt go for den endnu, da jeg ville høre om det var muligt og i så fald hvordan det skal krejles.

Processen:
Sub() henter data fra et array ind i et loop, som så smider ArrDataen ind i en tablerow (<TR>) den smider yderligere 8 <TD> felter ind med data fra array'et, denne værdi smider den i et inputfelt, som får et unikt navn noget lign. [name="ColRowField_<dynamisk indsat tal ID>_<TD felt navn 1-8>"]

Mit problem er så at jeg skal kunne aftjekke en boks oven over f.eks. Kolonne 4 og så skal alle ændringer i kolonne 4, reflekteres i alle de andre inputfelter i kolonne 4.

Giver det mening?!

Sig til så skal jeg se om jeg kan uddybe det bedre =)

/tallens
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2003 - 11:56 #1
Sådan ?-)

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Tomt dokument</title>
<meta name="description" content="Tekst som du gerne vil have i overskriften">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
td{border:2px #fff inset;}
</style>
<script language="javascript" type="text/javascript">
var numCols = 5;
var numRows = 3;
var c = new Array();
for(i=0;numCols>i;i++){c[i] = false;}

function changeTxt(fld){
var t = fld.id.substring(5);
if(!c[t])return;
for(i=1;numRows>=i;i++){
    iput = document.getElementById("txt"+i+"_"+t);
    if(iput.id!=fld.id)iput.value=fld.value
}
</script>
</head>
<body onresize onload>
<br>
<table>
    <tr id="tr0">
        <td>
            <input type="checkbox" onclick="c[0]=this.checked;"></td>
        <td>
            <input type="checkbox" onclick="c[1]=this.checked;"></td>
        <td>
            <input type="checkbox" onclick="c[2]=this.checked;"></td>
        <td>
            <input type="checkbox" onclick="c[3]=this.checked;"></td>
        <td>
            <input type="checkbox" onclick="c[4]=this.checked;"></td>
    </tr>
    <tr id="tr1">
        <td>
            <input type="text" id="txt1_0" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt1_1" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt1_2" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt1_3" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt1_4" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
    </tr>
    <tr id="tr2">
        <td>
            <input type="text" id="txt2_0" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt2_1" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt2_2" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt2_3" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt2_4" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
    </tr>
    <tr id="tr3">
        <td>
            <input type="text" id="txt3_0" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt3_1" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt3_2" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt3_3" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
        <td>
            <input type="text" id="txt3_4" onkeyup="changeTxt(this)"></td>
    </tr>
</table>
</body>

</html>
Avatar billede tallens Nybegynder
15. oktober 2003 - 12:35 #2
Ja for sulen.. Det ser sku rigtig ud...!! så skal det bare lige overføres til min kode så er den perfekt, Godt at se at der er nogle klare hoveder derude !!

Og endnu engang tusinde tak... :)

/Tallens
Avatar billede olebole Juniormester
15. oktober 2003 - 13:02 #3
<ole>

roenving >> RESPEEEEEEEKT ...!!! Jeg anede ikke, du kunne tolke fra Serbo-Kaotisk. Du har zq mange, skjulte talenter  :D

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2003 - 13:07 #4
*gg*

-- velbekomme, tallens '-)
Avatar billede tallens Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:17 #5
LOL..!!!

Mjaaa, det virker i din udgave nu skal det jo bare virke et andet sted, (den driller lidt)

men nu har jeg teorien sååå skulle det heller ikke være langt til praksis! =)

/Tallens'out :)
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2003 - 13:22 #6
-- og tak for points ;~}