Avatar billede gauntlet Nybegynder
03. januar 2001 - 18:28 Der er 9 kommentarer

Remote - scripting til mIRC, remotes til login/pass på bot

Jeg har en bot på IRC, bygget vha mIRC 5.8 samt en række remotes, variables og Aliases.

Jeg skal nu bruge et login/pass system som gør at brugere kan logge sig ind.

Hvordan laver man det? Det skal vel hente infoen i en users.txt eller sådan noget?

det skal være sådan at man skriver /msg bot login [mit_pass]

hvordan gør man det?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. januar 2001 - 18:34 #1
hmm...kræver det ikke en nickserv for at kunne validere en user?
Avatar billede gauntlet Nybegynder
03. januar 2001 - 18:40 #2
det gør det da ikke, den skal bare accepte ham ud fra nick!user@host\'en
Avatar billede cybergenie Nybegynder
09. januar 2001 - 11:56 #3
Connect til e.g.:  /server paranoia.dal.net 6667
Og gå til #helpdesk  , og spørg der...

Men...det ville nok være nemmere for dig at bruge Eggdrop på linux (man får det også til windows)

cg
Avatar billede Six Nybegynder
31. maj 2001 - 01:24 #4
hmm jeg kan jo regne ud at du er kendt med remote scripts :)

så jeg vil sådan set bare skrive scriptet her.
alt du skal gøre er copy & paste til passwordsys.ini

on *:TEXT:*:?:{ if ($read -w* $+ $2 $+ * botlogins.txt) /msg $nick You have now logged in with the nick: $nick and the pass: $2  }

Dernæst skal du skrive logins i botlogins.txt

Da du ikke rigtig har formuleret dig så nørden her kan forstå hvad du vil med det kan jeg ikke komme længere med scriptet. jeg kan dog være behjælpelig hvis du skriver flere specifikationer

Mv
Fjappe
Avatar billede Six Nybegynder
31. maj 2001 - 01:26 #5
forresten... hvis du ikke kan finde ud af at loade et script...

skriv da /load -rs passwordsys.ini

beskeden der kommer tilbage til den bruger der logger sig på ser ud som følger:

<HOTwarezBOT> You have now logged in with the nick: fjappe and the pass: [mitsvin]
Avatar billede exe-s Nybegynder
30. august 2001 - 14:39 #6
sæt dette ind i remote script:

on *:TEXT:op user pass:?:/mode #exe-s.dk +o $nick

for at blive oppet skal man skrive

/msg (navn) op user pass
Avatar billede exe-s Nybegynder
30. august 2001 - 14:40 #7
og for at gøre det som du skriver så skriv

on *:TEXT:bot login pass:?:/mode #exe-s.dk +o $nick

/msg bot login pass

og der hvor der står exe-s.dk skal du jo skrive din egen kanal
Avatar billede borf Nybegynder
23. september 2001 - 22:37 #8
Det der er alt for forvirrende. Du kan komme forbi Undernet på kanal #euchat og se efter The|Evil. Du kan bare kontakte mig og så skal jeg nok hjælpe dig. det er easy!
Avatar billede 32mikkel Nybegynder
10. juni 2003 - 15:14 #9
exe-s når jeg skriver det som du lige har sagt, skirver botten bare
*FinalX|Boss* login loco

og personen bliver ikke oppet hvad er fejlen der ?