Avatar billede starbotz Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skjul/vis tabelelementer efter valg i select tag

Hej med jer.

Jeg håber en eller anden kan provide en løsning på følgende:

Pr. default er værdien "Option 1" valgt i feltet "Field name #3". Hermed er også "Field name #4" + de to radiobuttons + de to multiple selects nedenunder vist.

Jeg vil gerne have det således, at når man i "Field name #3" vælger "Option 2", så skjules "Field name #4" + de to radiobuttons + de to multiple selects.

Når man så vælger "Option 1" i "Field name #3" skal "Field name #4" + de to radiobuttons + de to multiple selects skjules.

Kan nogen hjælpe?
Koden er her:

<html>
<head>
<title>Hide/Show Test</title>

<style>
    td.input, select.input, input { font-family: arial; font-size: 12px; }
    td.xs { font-family: verdana; font-size: 9px; }
</style>

</head>
<body bgcolor="#ffffff">

<table width="500" cellpadding="5" cellspacing="0" border="1">
    <form name="" method="post" action="">
    <tr>
        <td>
            <table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="3" border="0">
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #1</div></td>
                    <td width="110"><input class="input" class="input" maxlength="16" style="width: 160px;"></td>
                    <td colspan="2"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #2</div></td>
                    <td width="110"><input class="input" class="input" maxlength="16" style="width: 160px;"></td>
                    <td colspan="2"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #3</div></td>
                    <td class="s">
                        <select name="" id="" class="input" style="width: 80px;">
                            <option value="1">Option 1</option>
                            <option value="1">Option 2</option>
                        </select>
                    </td>
                    <td colspan="2"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #4</div></td>
                    <td align="left" class="xs" valign="center" colspan="3">
                        <input class="input" value="" name="" type="radio">Used by all&nbsp;
                        <input class="input" value="" name="" type="radio" checked>Used only by the following
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"></td>
                    <td align="left" class="s" width="150" valign="middle">
                        <select size="8" style="width:155px;" class="input" multiple>
                            <option>USED_BY_NAME_01</option>
                            <option>USED_BY_NAME_02</option>
                            <option>USED_BY_NAME_03</option>
                            <option>USED_BY_NAME_04</option>
                            <option>USED_BY_NAME_05</option>
                            <option>USED_BY_NAME_06</option>
                            <option>USED_BY_NAME_07</option>
                            <option>USED_BY_NAME_08</option>
                            <option>USED_BY_NAME_09</option>
                        </select>
                    </td>
                    <td align="left" class="input" width="30" valign="top">
                        <input type="button" style="width:25px;" name="Add" value="&raquo;"><br>
                        <input type="button" style="width:25px;"  name="Remove" value="&laquo;">
                    </td>
                    <td align="left" class="m" valign="middle" width="150">
                        <select size="8" style="width:155px;" class="input" multiple>
                        </select>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #5</div></td>
                    <td colspan="3" align="left">
                        <select name="" id="" class="input" style="width: 80px;">
                            <option value="1">Open</option>
                            <option value="1">Closed</option>
                        </select>
                    </td>
                </tr>
            </table>
        </td>
    </tr>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:16 #1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Hide/Show Test</title>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function showHide(sel){
    sh=(sel==2)?"none":"";
    for(i=1;i<=6;i++){
        document.getElementById('4_'+i).style.display=sh;
        }
</script>
<style>
    td.input, select.input, input { font-family: arial; font-size: 12px; }
    td.xs { font-family: verdana; font-size: 9px; }
</style>
</head>
<body bgcolor="#ffffff">
<table width="500" cellpadding="5" cellspacing="0" border="1">
    <form name="" method="post" action="">
    <tr>
        <td>
            <table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="3" border="0">
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #1</div></td>
                    <td width="110"><input class="input" class="input" maxlength="16" style="width: 160px;"></td>
                    <td colspan="2"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #2</div></td>
                    <td width="110"><input class="input" class="input" maxlength="16" style="width: 160px;"></td>
                    <td colspan="2"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #3</div></td>
                    <td class="s">
                        <select name="" id="" class="input" style="width: 80px;" onChange="showHide(this.options[this.selectedIndex].value);">
                            <option value="1">Option 1</option>
                            <option value="2">Option 2</option>
                        </select>
                    </td>
                    <td colspan="2"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div id="4_1">Field name #4</div></td>

          <td align="left" class="xs" valign="center" colspan="3"> <div id="4_2">
              <input class="input" value="" name="" type="radio">
              Used by all&nbsp;
              <input class="input" value="" name="" type="radio" checked>
              Used only by the following </div></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div id="4_3"></div></td>

          <td align="left" class="s" width="150" valign="middle"> <div id="4_4">
              <select size="8" style="width:155px;" class="input" multiple>
                <option>USED_BY_NAME_01</option>
                <option>USED_BY_NAME_02</option>
                <option>USED_BY_NAME_03</option>
                <option>USED_BY_NAME_04</option>
                <option>USED_BY_NAME_05</option>
                <option>USED_BY_NAME_06</option>
                <option>USED_BY_NAME_07</option>
                <option>USED_BY_NAME_08</option>
                <option>USED_BY_NAME_09</option>
              </select>
            </div></td>

          <td align="left" class="input" width="30" valign="top"> <div id="4_5">
              <input type="button" style="width:25px;" name="Add" value="&raquo;">
              <br>
              <input type="button" style="width:25px;"  name="Remove" value="&laquo;">
            </div></td>

          <td align="left" class="m" valign="middle" width="150"> <div id="4_6">
              <select size="8" style="width:155px;" class="input" multiple>
              </select>
            </div></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #5</div></td>
                    <td colspan="3" align="left">
                        <select name="" id=" class="input" style="width: 80px;">
                            <option value="1">Open</option>
                            <option value="1">Closed</option>
                        </select>
                    </td>
                </tr>
            </table>
        </td>
    </tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede starbotz Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:41 #2
Umiddelbart virker det fint nok. Men når man vælger "Option 2" i select boksen og elementerne nedenunder bliver skjult ændrer bredden på feltnavnene ("Field name #1 osv) sig. De bliver lidt bredere, og når man skifter tilbage igen ved at vælge "Option 1" bliver de den oprindelige bredde.

Hvorfor katten gør de det?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
15. oktober 2003 - 12:09 #3
fordi der var uoverenstemmelser i breddeangivelserne i dine tabeller

sådan:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Hide/Show Test</title>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function showHide(sel){
    sh=(sel==2)?"none":"";
    document.getElementById('sh_row1').style.display=sh;
    document.getElementById('sh_row2').style.display=sh;
    }
</script>
<style>
    td.input, select.input, input { font-family: arial; font-size: 12px; }
    td.xs { font-family: verdana; font-size: 9px; }
</style>
</head>
<body bgcolor="#ffffff">
<table width="600" cellpadding="5" cellspacing="0" border="1">
    <form name="" method="post" action="#">
    <tr>
        <td>
            <table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="3" border="0">
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #1</div></td>
                    <td width="165"><input class="input" maxlength="16" style="width: 160px;"></td>
                    <td colspan="2">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #2</div></td>
                    <td width="165"><input class="input" maxlength="16" style="width: 160px;"></td>
                    <td colspan="2">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #3</div></td>
                    <td width="165" class="s">
                        <select name="" id="" class="input" style="width: 80px;" onChange="showHide(this.options[this.selectedIndex].value);">
                            <option value="1">Option 1</option>
                            <option value="2">Option 2</option>
                        </select></td>
                    <td colspan="2">&nbsp;</td>
                </tr>
                <tr id="sh_row1">
                    <td width="135" class="input">Field name #4</td>
                    <td align="left" class="xs" valign="center" colspan="3">
                    <input class="input" value="" name="" type="radio">
                    Used by all&nbsp;
                    <input class="input" value="" name="" type="radio" checked>
                    Used only by the following </td>
                </tr>
                <tr id="sh_row2">
                    <td width="135" class="input">&nbsp;</td>
                    <td align="left" class="s" width="165" valign="middle">
                      <select size="8" style="width:155px;" class="input" multiple>
                        <option>USED_BY_NAME_01</option>
                        <option>USED_BY_NAME_02</option>
                        <option>USED_BY_NAME_03</option>
                        <option>USED_BY_NAME_04</option>
                        <option>USED_BY_NAME_05</option>
                        <option>USED_BY_NAME_06</option>
                        <option>USED_BY_NAME_07</option>
                        <option>USED_BY_NAME_08</option>
                        <option>USED_BY_NAME_09</option>
                      </select></td>
                    <td align="left" class="input" width="30" valign="top">
                    <input type="button" style="width:25px;" name="Add" value="&raquo;">
                    <br>
                    <input type="button" style="width:25px;"  name="Remove" value="&laquo;"></td>
                    <td align="left" class="m" valign="middle">
                    <select size="8" style="width:155px;" class="input" multiple>
                    </select></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td width="135" class="input"><div align="left">Field name #5</div></td>
                    <td colspan="3" align="left">
                        <select name="" id="" class="input" style="width: 80px;">
                            <option value="1">Open</option>
                            <option value="1">Closed</option>
                        </select></td>
                </tr>
            </table>
        </td>
    </tr>
    </form>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede starbotz Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:23 #4
Det virker som det skal.
1000 tak for hjælpen, mm12010 ;-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
15. oktober 2003 - 16:32 #5
selv tak :o)