Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2003 - 09:34 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

SaveRecord isn't available now

Hej

Jeg har et program der kører noget kode på en formular. Koden sætter nogle værdier ind i nogle objekter.

Dette virker fint hvis jeg kører programmet i admin mode, eller rettere hvor jeg ikke har slået database vinduet fra.

Tilgengæld når programmet starter op vie en Autoexec makro og jeg har slået database vinduet fra. Så får jeg fejlen
"the command or action SaveRecord isn't available now"

Er der en derude ved hvorfor...

mvh

Robert
Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2003 - 09:37 #1
Måske skulle jeg tilføje for forståelsen, at jeg har en kode linje docmd.runcommand accmdSaveRecord, for at få de indsatte værdier gemt inden jeg igen opdatere et komponent på samme formular. det er på denne kode linje hvor fejlen opstår.
Avatar billede juks Novice
15. oktober 2003 - 09:40 #2
men det er sikkert fordi der ikke er noget at gemme.

du kan evt skrive
"on error reusme next"
Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2003 - 09:49 #3
Jamen det er der....og som sagt så virker det hvis jeg har databasen åben i  SHFT Åben mode...(i design). Det er højst egendommeligt. Og jeg kan godt ved gemmen den post den laver via SHIFT ENTER...så kommer der ikke nogen fejl.?
Avatar billede juks Novice
15. oktober 2003 - 09:51 #4
hvis du skriver
on error resume next .
så prøv at tjekke om den ikke har gemt det aligevel
Avatar billede juks Novice
15. oktober 2003 - 09:52 #5
Koden sætter nogle værdier ind i nogle objekter. ?? kan du uddybe det
Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:22 #6
jeg nogle dato felter og nogle tekst felter som udfyldes via me!datofelt = Date() f.eks
docmd.runcommand accmdSaveRecord
Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:24 #7
Hvis jeg sætter on error resume next ind før så gemmer den ikke...
Avatar billede juks Novice
15. oktober 2003 - 10:30 #8
dvs du åbner en formular opdater nogle felter og lukker den igen 1
Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:36 #9
Øhh næsten...jeg åbner en formular ..klikker på en knap som opdatere nogle felter som skal genmmes...for derefter af opdatere et gantt diagram komponent...
Avatar billede juks Novice
15. oktober 2003 - 10:44 #10
har du evt mulighed for at sende den via mail
Avatar billede juks Novice
15. oktober 2003 - 10:46 #11
har du prøvet.

    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70
Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:08 #12
Jeg kan desværre ikke sende det...da det kræver allemulige forudsætninger for at virke..

    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70
virkede heller ikke samme besked.
Avatar billede juks Novice
15. oktober 2003 - 11:14 #13
der må stå noget i den macro.
eller må du opdater posten i tabellen via vba
Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:16 #14
Humm måske...jeg skal lige checke.. for det er tilsynelanden kun i forbindelse med en anden prompt at denne fejl kommer...jeg vender tilbage..
Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2003 - 12:53 #15
Nå jeg har været det hele igennem men kunne se noget sted at den gemmer data via VBA...jeg fadt dog en anden side der nævnte problemt de skrev noget om at if me.dirty = true then me.dirty = false, men det virkede heller ikke.

Jeg har dog lokaliceret det til at det kun er når også får et anden programmeret prompt...det vil sige hvis nogle kriterier er opfyldt så kommer denne prompt frem....også får jeg fejlen efterfølgende...
Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2003 - 12:58 #16
OK...dyrk det her ...jeg ændrede koden fra min saverecords til me.refresh

og nu virker det som det skal...
Avatar billede accesspro Nybegynder
15. oktober 2003 - 12:58 #17
Du få lige pointne for din hurtige hjælp. Det sætter jeg stor pris på...
Avatar billede juks Novice
15. oktober 2003 - 13:07 #18
det er fordi du allerede har gemt dem .. de er gemt i de de bliver "indtastet"  men de bliver ikke vist på formen og du tager værdierne direkte fra formen , hvis du fx kigge på tabel lå de der og var gemt derfor kunne du ikke gemme dem igen . husk på det et database program access.
man gemmer ikke posterne som standard du skriver jo som reglt direkte i tabellerne