Avatar billede googolplex Novice
14. oktober 2003 - 21:39 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Coding Standards

Jeg leder efter en KOMPLET oversigt over PHP Coding Standards. Jeg har kigget lidt på PEAR's, men den er jo langt fra fyldestgørende!!

Nogen der har et link eller har deres egen liggende, den SKAL være fyldestgørende :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:43 #1
har du kigget www.php.net igennem, om der evt. skulle være noget der..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:48 #2
Avatar billede fangel Nybegynder
14. oktober 2003 - 22:02 #3
alltasks.net har en - finder lige et link
Avatar billede jenshansen Nybegynder
14. oktober 2003 - 22:02 #4
Avatar billede fangel Nybegynder
14. oktober 2003 - 22:03 #5
Avatar billede fangel Nybegynder
14. oktober 2003 - 22:03 #6
dammit jens! du skulle bare komme før mig ;) ;) ;)
Avatar billede jenshansen Nybegynder
14. oktober 2003 - 22:03 #7
hov.. sku nok "desværre" meget lige den nanoq har linket til.. men så ved du da hvor du OGSÅ kan finde den.. ;)
Avatar billede googolplex Novice
14. oktober 2003 - 23:03 #8
Kigger lige på dem og vender tilbage i morgen :-)
Avatar billede googolplex Novice
15. oktober 2003 - 22:21 #9
Det link i alle sammen har givet mig, ser rigtig fint ud, men lige et par spørgsmål til slut, håber I vil være behjælpelige :-)

1. Er der nogen af jer der koder efter denne standard og hvis nej, hvad koder I så efter?

2. Jeg forstår ikke helt følgende:

"Don't use quotes within magic quotes" - hvad betyder det?

3. Jeg forstår ikke helt følgende:

"Do not do any real work in an object's constructor. Inside a constructor initialize variables only and/or do only actions that can't fail.
Create an Open() method for an object which completes construction. Open() should be called after object instantiation."

Når jeg for eksempel skriver:

var $navn = 'Peter';

Har jeg så ikke allerede initialiseret variablen? Hvorfor skal jeg så gøre det i constructoren?!
Hvilken funktion har Open() ?!?!

Husk at lægge svar, så jeg kan dele point ud :-)
Avatar billede fangel Nybegynder
16. oktober 2003 - 09:40 #10
1) næsten... bruger java-style bracing, og kun 2 spaces som indent - men hovedsageligt, ja...

2) magic_quotes_gpc <- en egenskab har ved fx forms - lidt udsikker på hvad netop den sammenhæng er

3) ikke i variabler - i klasser (hint 'object')

---

du får et svar

Morten