Avatar billede exelence Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

En rulle tekst.

Hvor dan kan jeg lave sådan en rulle tekst, som på www.toyota.dk over til højre hvor der står først :

Ny hjemmeside

Velkommen til vores nye hjemmeside. Her på siden finder du en præsentation af STS biler A/S, hvad vi kan, hvilke biler vi har på lager og meget meget mere.

På forhånd tak.

** Kviesgaard.dk
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:37 #1
<marquee>Ny hjemmeside  Velkommen til vores nye hjemmeside. Her på siden finder du en præsentation af STS biler A/S, hvad vi kan, hvilke biler vi har på lager og meget meget mere.</marquee>
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:38 #2
ups, glem det lige, havde ikke kigget på dit link...
Avatar billede exelence Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:40 #3
hvad mener du ? kan du ikke hjælpe ?

:?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:41 #4
lavede en Vis Kilde og fandt følgende:

<script language="Javascript1.2">

tSpeed=50;tDelay=2000
tContent=new Array(

"|",

"Henrik Lundgaards EM-vinder køredragt under hammeren!|/news/news_15.html",

"Toyota yder Nordens bedste service|/news/news_13.html",

"Toyota topper igen i kundetilfredshedsanalyse|/news/news_11.html",

"Toyota LandCruiser med superstærk benzinmotor|/news/news_9.html",

'|')

var n=navigator,NS=(n.appName=="Netscape"),IE=(n.appVersion.indexOf("MSIE")!=-1)
var tNum,tChars,tBefore,tMessage,tAfter
var tStyle='font-family: verdana, arial, geneva, sans-serif;text-decoration:none;color:black;font-size:11px;font-weight:bold'

function initTicker(t,l,w,h) {
    if(NS) {document.write('<layer id="ticker" width="'+w+'" height="'+h+'" left="'+l+'" top="'+t+'"></layer>')}
    else if(IE) document.write('<div id="ticker" style="position:absolute;width:'+w+'px;height:'+h+'px;z-index:1;left:'+l+'px;top:'+t+'px">test</div>')
    initMessage(0);updateTicker()
}

function initMessage(a) {
    var o=tContent,v,d='|'
    tNum=a;tChars=0
    if(tNum>o.length-2)tNum=0
    v=o[tNum]
    tBefore='<a style="'+tStyle+'" href="'+v.split('|')[1]+'">'
    tMessage=v.split('|')[0]
    tAfter='</a>'
}

function updateTicker() {
    var o,v=tMessage
    if(tChars>v.length){
        initMessage(tNum+1)
        setTimeout("updateTicker()",tDelay)
        return
    }
    v=tBefore+v.substring(0,tChars++)+tAfter
    if(NS){o=document.ticker.document;o.write(v);o.close()}
    else if(IE)ticker.innerHTML=v
    setTimeout("updateTicker()",tSpeed)
}

initTicker(390,204 ,400,30)

//198
</script>
Avatar billede exelence Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:43 #5
kan du bare ikke skrive alle koderne på engang
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:43 #6
Hjalp en med samme problem.
Kig her engang:

http://www.eksperten.dk/spm/409261
Avatar billede exelence Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:43 #7
Den virker ikke ! :D
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:47 #8
Hvad virker ikke ?
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:48 #9
Og så vidt jeg kan se virker 'ztyxx' FINT ....
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:49 #10
tjah, den er jo taget direkte fra toyotas side, hvor den jo virker
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:51 #11
-Det er det rene fup. Han får svaret men tar selv points med stort smil.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:56 #12
nedenstående kode virker på http://ztyxx.users.whitehat.dk/rulle.html

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>

<title>Rulletekst</title>

</head>

<body>
<script language="Javascript1.2">

tSpeed=50;tDelay=2000
tContent=new Array(

"|",

"Ny hjemmeside. Velkommen til vores nye hjemmeside. Her på siden finder du en præsentation af STS biler A/S, hvad vi kan, hvilke biler vi har på lager og meget meget mere.",

'|')

var n=navigator,NS=(n.appName=="Netscape"),IE=(n.appVersion.indexOf("MSIE")!=-1)
var tNum,tChars,tBefore,tMessage,tAfter
var tStyle='font-family: verdana, arial, geneva, sans-serif;text-decoration:none;color:black;font-size:11px;font-weight:bold'

function initTicker(t,l,w,h) {
    if(NS) {document.write('<layer id="ticker" width="'+w+'" height="'+h+'" left="'+l+'" top="'+t+'"></layer>')}
    else if(IE) document.write('<div id="ticker" style="position:absolute;width:'+w+'px;height:'+h+'px;z-index:1;left:'+l+'px;top:'+t+'px">test</div>')
    initMessage(0);updateTicker()
}

function initMessage(a) {
    var o=tContent,v,d='|'
    tNum=a;tChars=0
    if(tNum>o.length-2)tNum=0
    v=o[tNum]
    tBefore='<a style="'+tStyle+'" href="'+v.split('|')[1]+'">'
    tMessage=v.split('|')[0]
    tAfter='</a>'
}

function updateTicker() {
    var o,v=tMessage
    if(tChars>v.length){
        initMessage(tNum+1)
        setTimeout("updateTicker()",tDelay)
        return
    }
    v=tBefore+v.substring(0,tChars++)+tAfter
    if(NS){o=document.ticker.document;o.write(v);o.close()}
    else if(IE)ticker.innerHTML=v
    setTimeout("updateTicker()",tSpeed)
}

initTicker(390,204 ,400,30)

</script>
</body>
</html>