Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
03. januar 2001 - 17:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

OLEDB ADO connection til SQL Server 7 fra Access 97

Ok, så er der brug for alle hjerneceller !!!

Jeg har en frontend, der er lavet i access97.
Jeg har en database der ligger på en SQL Server 7.0

Jeg ønsker at lave en hurtig forbindelse og bruger derfor denne kode :

Dim rec As ADODB.Recordset
Set rec = New ADODB.Recordset
rec.CursorType = adOpenKeyset
rec.Open \"Select kundeid From Tab_kunde\", \"File Name=C:\\OLEDB.UDL\"

Dette virker vist godt nok, for jeg får ingen fejlmeddelser............MEN hvordan fanden får jeg over ført de værdier der er i tabellen til to tekstbokse på en form ???????????????????????

Der ønskes kode-eksempler !!!!!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
03. januar 2001 - 17:15 #1
Et link til den rigtige side belønnes også !!!
Avatar billede eiland Nybegynder
04. januar 2001 - 00:04 #2
While Not rec.EOF \'kører alle rækkerne i gennem
  Response.Write rec.Fields(\"kundeid\") \'skriver hvad der står i feltet

  rec.MoveNext \'flytter til næste række
Wend

Var det det du var ude efter?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
04. januar 2001 - 09:55 #3
Hmm.....ved jeg ikke helt.....hvis jeg nu har en ønske om en fortløbende form...hvor skal koden så føres ind....ved hvilken hændelse ???
Avatar billede eiland Nybegynder
04. januar 2001 - 13:21 #4
skriv start på siden
<%
While Not rec.EOF \'kører alle rækkerne i gennem
%>
Skriv html starten textbob i html
<%
  Response.Write rec.Fields(\"kundeid\") \'skriver hvad der står i feltet
%>
skriv html slutningen af textbox
<%
  rec.MoveNext \'flytter til næste række
Wend
%>
skriv resten af side
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
04. januar 2001 - 13:57 #5
Ok, nu er der lige en ting der skal slås fast : Jeg skal bruge koden i VBA.........Jeg sidder ikke og laver noget Html og har på intet tidspunkt antydet det !!!

Gentager fra toppen : Jeg har en frontend der er lavet i Access97 !!!!!!
Avatar billede nysom Nybegynder
05. januar 2001 - 11:37 #6
Var det ikke nemmere at oprette en ODBC?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
05. januar 2001 - 12:50 #7
nysom >> Jo, men det er for langsomt........det er derfor jeg vil lave den anden forbindelse.
Avatar billede sansalvador Nybegynder
05. januar 2001 - 21:34 #8
OKay.... kom lige forbi... --> Hvad betyder \"frontend\" ??

//Sam
Avatar billede eiland Nybegynder
06. januar 2001 - 16:29 #9
UPS jeg troede, at det var et ASP spørgsmål.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
08. januar 2001 - 09:59 #10
Sansalvador >> Brugerflade.....eks. en form i Access er en frontend til en eller anden database.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
08. januar 2001 - 10:00 #11
eiland >> Det er bare i orden ! Selv om jeg ikke har sagt det på noget tidspunkt *GGGGGGG*
Avatar billede cktarget Nybegynder
08. januar 2001 - 15:20 #12
While Not rec.EOF \'kører alle rækkerne i gennem
  combo1.additem rs(\"field1\") udfylder en combobox med rækkerne i kolonne filed2
  rec.MoveNext \'flytter til næste række
Wend

Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
08. januar 2001 - 18:11 #13
Cktaget >> og hvor skriver jeg det ?????
09. marts 2001 - 15:17 #14
midgaardsorm, er dette spørgsmål dødt eller ønsker du stadig et svar?

/Thomas
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
09. marts 2001 - 21:31 #15
Jeg mangler stadig en løsning !!!!!!

Har opgivet at finde den hos MS eller i bøger pga. manglende tid !
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
09. marts 2001 - 21:33 #16
Kom lige i tanke om noget : Hvis der er en der har en voldsom hurtig kode til at lave forbindelsen direkte mellem Access-koden og SQL Serveren (Nu 2000) er jeg meget intersseret.
Vil gerne nøjes med en enkelt fil der skal fordeles til mine brugere.
09. marts 2001 - 21:59 #17
hvordan skal KundeID skrives i de 2 teksbokse? Bare efter hinanden? Eller skal tekstboksene linkes til tabellen, så du kan bladre gennem tabellen via formen?

Skriv evt direkte til min mailadresse (tj@makeiteasy.dk)
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
26. april 2001 - 09:44 #18
Har opgivet !!!!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
09. maj 2001 - 14:14 #19
For at lukke den