Avatar billede msi Nybegynder
14. oktober 2003 - 11:03 Der er 1 kommentar

iptables konfiguration

hejsa
Har lidt problemer med min iptables konfiguration. Jeg kan ikke komme på internet via min Linux Firewall og SSH virker heller ikke.

desuden kan jeg ikke komme i kontant med min ftp server på DMZ.

tag jer ikke for meget af at det står på engelsk (forklaringerne), har fået hjælp af en amerikaner jeg kender.

her er konfigurationen :
#!/bin/sh

INTIP=192.168.0.1
EXTIP=xxx.xxx.xxx.xxx
DMZIP=10.0.0.1

#whether to forward packets at layer three. This can be 0 or 1. 1 enables it
echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

#default rules
iptables -P INPUT DROP
iptables -P FORWARD DROP
iptables -P OUTPUT ACCEPT

#flush iptables
iptables -F
iptables -t nat -F

#accept any traffic on the localhost interface
iptables -A INPUT -i lo -j ACCEPT

# (INTERN IP) Route the 192.168.0 network through the EXTIP ip address. Don't accept any packets with
# the 192.168.0 address as incoming!
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.0/24 -d "!" 192.168.0.0/24 -j SNAT --to $EXTIP

#(DMZ IP) Route the 10 network through the EXTIP ip address. Don't accept any packets with
# the 10 address as incoming!
iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.0.0.0/8 -d "!" 10.0.0.0/8 -j SNAT --to $EXTIP

#destination nat "FTP"
iptables -t nat -A PREROUTING -s 0/0 -d $EXTIP -p tcp --dport 21 -j DNAT --to 10.0.0.2:8
iptables -A FORWARD --dport 21 -d 10.0.0.2:8 -j ACCEPT

# destination nat "HTTP"
iptables -t nat -A PREROUTING -s 0/0 -d $EXTIP -p tcp --dport 80 -j DNAT --to 10.0.0.2:8
iptables -A FORWARD --dport 80 -d 10.0.0.2:8 -j ACCEPT

# destination nat "POP3"
iptables -t nat -A PREROUTING -s 0/0 -d $EXTIP -p tcp --dport 110 -j DNAT --to 10.0.0.2:8
iptables -A FORWARD --dport 110 -d 10.0.0.2:8 -j ACCEPT

# destination nat "SMTP"
iptables -t nat -A PREROUTING -s 0/0 -d $EXTIP -p tcp --dport 25 -j DNAT --to 10.0.0.2:8
iptables -A FORWARD --dport 25 -d 10.0.0.2:8 -j ACCEPT

#The following ports are being blocked based on destination IP

iptables -A INPUT -p tcp -d $INTIP --dport 25 -j DROP
iptables -A INPUT -p udp -d $INTIP --dport syslog -j DROP
iptables -A INPUT -p tcp -d $INTIP --dport printer -j DROP

#Dropping ssh to your external interface?
iptables -A INPUT -p tcp -d $EXTIP --dport 22 -j DROP

iptables -A INPUT -p tcp -d $EXTIP --dport 111 -j DROP

#Let good stuff through
iptables -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

#block the last stuff coming through
iptables -A INPUT -d $EXTIP -j LOG --log-level 6 --log-prefix "Blocked packets: "
iptables -A INPUT -d $EXTIP -j DROP
Avatar billede z1n Nybegynder
22. november 2003 - 01:32 #1
du har ikke åbnet for dns opslag ? (port 53)