Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:54 Der er 85 kommentarer og
2 løsninger

Hvad synes i om sitet / konceptet ?

Jeg vil gerne høre nogen andres mening om noget jeg lavede for nogle år tilbage... overvejer at lancere systemet...

http://www.asptech.dk/angiv/

- kommentarer modtaget ..

(ps... det er altså lidt humor i det her.. linux geeks.. lad nu være med at whine for meget)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:03 #1
Undskyld men jeg kan ikke rigtig se hvad sådan en side skulle kunne bruges til. Virker lidt plat
Avatar billede _michael_ Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:03 #2
Hvad er det sjove helt præcist heri?
Avatar billede rangerbs Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:06 #3
hahahaha... synes ikke engang at det er sjovt, selvom jeg ikke kan programmere :D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:08 #4
Tak - jeg er ikke den eneste der ikke kan se det sjove
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:16 #5
jc: det skal da bruges til at ramme lidt provokativt i de krig der foregår mellem programmører om hvilket system der er bedst... personligt fatter jeg slet ikke denne krig... men især php-programmører er slemme til at forgude deres og hade alt andet... det er det som jeg vil prikke lidt til :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:20 #6
Nu er jeg lige begyndt at programmere php og synes også at det er et kanont sprog. Men det har bestemt intet med min mening om dette at gøre, jeg kan ikke se at det skal kunne bruges, og synes det er lige gyldigt.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:22 #7
jeg programmerer såsandelig også i begge dele... vælger fra gang til gang ud fra en vurdering af økonomi, stabilitet, effektivtitet og hvilke styrker/svagheder hvert system har i forbindelse med den enkelte opgave ..

og så lige... inden lanceringen vil det ik være et tæskehold der blier truet med.. istedet skal man taste "programmørens" email .. og så sender den en "fyfy"-email .. :))
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:25 #8
Det gør det da ikke bedre - synes bare du skal droppe siden.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:26 #9
Dette kunne jo tyde på at ikke alle kan se det sjove idet som du kan, og det kunne gøre folk sure.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:26 #10
damn.. havde troet folk havde lidt humor.. hvorfor er det sårn et "hlligt" område man ik må prikke til ... ? .. det er iorden at lave sjov med spastisk lammede... med nix.. ik lave en joke henad mod folk der bruger php ...
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:27 #11
mja ok - smiler lidt, men er nu en smule fjollet ;)

havde du forestillet dig, at siden skulle en del af et site hvor man kan hente diverse fjollerier, eller ??
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:29 #12
susanne_larsen: hehe.. ik til at starte med.. men der ville da nok ik gå længe før jeg havde et tilsvarende mod asp ... :))
Avatar billede rangerbs Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:29 #13
hehe.. dawin_dk der er ingen der bliver sure ;)

der er bare ingen der synes at det er sjovt, måske skal man bare være en nørd for at forstå den humor ;) og jeg er ingen programmerings nørd, så kan slet ikke se det sjove i det.
Avatar billede mjl Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:34 #14
PHP er bare bedre... ;O)
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:36 #15
mjl: hehe... i nogen tilfælde ja.. i andre tilfælde er ASP bedst .. og andre tilfælde kan man ligeså godt droppe de 2 og bare lave noget hidsigt javascript :)
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:42 #16
ØØØøø fuck en lorte side..

Jeg har kun en ting som jeg vil sige :

I teorien skulle ASP være sproget som hele universet skulle bruge.
Men i teorien kan man fange ål med lasso...

Brug dit liv fuld ud...
      Kod i PHP !!!!!!!

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 19:45 #17
smooth: har du overhovedet benyttet begge systemer i en grad der gør at du kan lave en fair sammenligning ?
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:03 #18
dawin_dk >> Ja det har jeg..

Jeg startede faktisk med ASP og hoppede fra da jeg så at ASP brugte en del Access som db. Ikke nok med at man skal skrive en del for at få lidt ud så skal man også vente 100 år på at den meget langsåme db henter data. Vi ved jo begge at Access er en alm tekst fil og vil aldrig kunne komme op på same fart som MySQL.

Altså :

I asp skal man skrive 10 linjer hvor man skal kun skrive 5 linjer i PHP.
ASP koster kassen PHP er gratis.

Man kan lave alt i PHP som man kan i ASP men hvad jeg kan se så kan man lave mere i PHP end ASP.

Så hvad jeg ved så er PHP helt klart moget der rykker. Og du er ikke hver dag at linux går ned, men det kan man ikke sige om windows.

Selv om jeg ikke kommer med flere grund så er jeg sikker på at der er andre grunde. Og hvorfor tror du at folk hopper fra ASP til PHP ? og ikke fra PHP til ASP :D
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:10 #19
access er faktisk en ret kraftfuld database, hvis man koder den ordentligt. Men nej, performance-mæssigt kommer den ik op på mySQL .. det er det 2 helt forskellige teknikker.. men access er bedre som rapid-delelopment værktøj ..

og nogen ting er mere besværligt i php end asp .. og omvendt... noget hvor asp virkelig sucks er arrays ... der php virkelig sucks.. det er sessions...

når du skal ud og leje et webhotel koster asp og php ofte det samme .. så den med økonomi der passer ikke...

og windows er kun så stabilt som den der bruger systemet gør det... tro mig... da jeg kørte linux på min maskine .. der var det ik videre stabilt.. jeg havde flere nedbrud på min linux maskine end min windows... alene af den grund at JEG er bedre til windows og ik linux.. :)

(og ps.. så kender jeg også folk der er hoppet den anden vej :))
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. oktober 2003 - 20:17 #20
<citat>
Vi ser det derfor som vores opgave at sikre nørdens overlevelse ved at redde folk fra PHP.
</citat>
Er man en nørd hvis man bruger ASP?
Er det rent faktisk ikke sådan at folk der bruger PHP/Lnux oftere bliver kaldt for nørder?
dawin_dk >Har du benyttet begge systemer til mere end "hello world"?
Lad os da for sjov lave en hello world i begge og se hvad der ser bedst ud...
PHP:
<?
echo "Hello world";
?>

ASP:
<%
Response.Write "Hello world"
%>

Hvad lyder mest logisk?
Hvad er kortest?

Dawin_dk > synes du skulle gå hjem og sove, og seriøst overveje dit liv.
Inden du starter en diskution du ikke kan styre.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:23 #21
webmasterdk: hehe.. ja har brugt det til lidt mere end halloworld.. hele cms f.eks. ..

og ser bedst ud ? .. siden hvornår er det et krav ...

men iøvrigt... hvorfor skal du lave det til et personligt angreb på mig ? Jeg har hverken angrebet dig personligt eller indirekte..  og hvorfor skal du publicere min adresse og (mit iøvrigt gamle) telefonnummer ?
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:25 #22
dawin_dk >>> Hehe fucker PHP i sessions ?? Hmm det kunne jeg godt tænke mig at vide mere om :D  For det har jeg aldrig hørert om..

Og ang det men økonomi så er du også helt ved siden af..

Nu er har http://www.starthotel.dk/ en minimal pris for dere hoteller 7,- men prøv lige at se hvad det koster at oprette en linux hotel og så en windows.
Ja okay kun 25,- er windows dyrer end linux. men 25,- er da 3mrd brug af deres hotel.

Og hvis du ser på andre hotel-udbyder så vil du se stører pris forskæld.

Så du skal godt nok komme med en go' kommentar inden jeg synes at du er til grin.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:31 #23
jeg synes faktisk det sjovest i det her indlæg er at se hvordan folk reagere, vel nok dem der er mest til grin

synes i ikke det dawin_dk laver er godt, så lad være at blande jer
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:32 #24
smooth: jeg har haft flere problemer med sessions i php .. en del af dem er efterhånden rettet, men vi kommer desværre ikke udover at asp har langt den bedste implementering af sessions...

og økonomi ka du ik basere på hvad en billig host koster... desuden så er det sikkert også på baggrund af dem at du bedømmer at det er ustabilt... hvis du kommer op i mere seriøs hosting så er der ingen forskel i pris... (undrer mig faktisk lidt.. da det er langt billigere for dem at sætte op) ...

og jeg vil faktisk næsten vove at påstå at for mig vil det være dyrere at sætte en linux server op og holde den vedlige end det vil for mig at sætte en windows op. Ja, licensen til windows-server er dyr. Men hvis du sammenligner den tid jeg med mine kvalifikationer skulle afsætte til hvert system tror jeg at udregningen ville give at windows er billigst for mig ... men har egentligt aldrig regnet præcist på det .. kunne faktisk være sjovt at gøre..  :)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:32 #25
det var vist lidt noget sludder, men pointen er at det er en joke, der ikke burde tages seriøst i hvertfald ikke så meget som flere i tråden gør den til
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:34 #26
fixxxer: der er aldrig noget galt med en god saglig debat om systemer, og hver der er bedst økonomisk og performance-mæssigt.

Eneste jeg ik fatter er hvorfor folk skal gribe til personlige angreb når de skal forsvare deres egne valg...
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:35 #27
det var faktisk det jeg prøvede at komme frem til, men jeg tror bare jeg er sygeligt overtræt
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. oktober 2003 - 20:37 #28
Dawin_dk >ohh undskyld.. det var helt planlagt.
var bare inde og kigge på dk-hostmaster...
Og jo, når man forefinder en side, hvor der (for sjov eller ej) kan sendes et tæskehold til en bare fordi man bruge linux/php/mysql.
Så opfatter jeg det som et personligt angreb, da jeg benytter mig af disse teknologier!
Jeg har da aldrig påstået at det ene system er ringere end det andet, og er da slet ikke begyndt på i det hele taget at starte notepad for at lave en så latterlig side.
Men inden det her udarter sig i en større diskusion.
http://epx.dk/images/arguing.jpg <<-- Kører forresten på en Linux/PHP/MySQL server.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:37 #29
fixxxer: hehe... prøv cola, det er godt, sukker og koffein virker :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. oktober 2003 - 20:38 #30
Dawin_dk >ohh undskyld.. det var ikke helt planlagt.*
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:40 #31
webmasterdk: som du selv skrev forsøgte du at udfylde med data.. du må derfor også kunne ha set at man netop IKKE kan bruge sitet... og dermed udlede at det er "sjov" ... din latterlige "synk ned til lavt niveau"-tilsvining hører sig ingen steder hjemme på et site af den her type...
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:40 #32
Hehe luk dette indlæg vi kommer ikke længer med det
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. oktober 2003 - 20:45 #33
Jeg har på ingen måde(synes jeg selv) svinet dig til!?
Det er da på sin vis mere dig der sviner andre til, der forsøger at udvide sin horisont.
Jeg kører jo selv på linux, jeg er ikke nogen helt til.
Det er nok også den største årsag til at jeg bruger skidtet.
Jeg er for tiden igang med en uddannelse inden for it, og derfor føler jeg mig bedre rustet ved at kunne sige at jeg ikke kun er god til eksempelvis Windows, men jeg kan altså også linux.
P.t. er jeg af den holdning at Linux kan byde mig bedre software løsninger end Windows.
Og dette er så bare for mig at det er bedst at bruge linux i min server. Da min laptop fx bruger Windows XP.
Man har jo heller ikke behov for absolut at låse sig fast til et system, som nogen gør/siger man skal!
Avatar billede mat Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:45 #34
dawin_dk > når nu din lille spøg kan pisse nogle php-fanatikere så meget af, synes jeg faktisk at ideen er helt sjov - op med stadset ;)

-mat
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. oktober 2003 - 20:48 #35
mat >> du har for så vidt ret. det pisser php folk af.
Og hvis dawin_dk er så åbent sindet, så vil han vide at det vil pisse asp folk lige så meget af!
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:49 #36
lad os starte en borgerkrig mellem PHP og ASP coders :D
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:49 #37
webmasterdk: så bemærkinger om at jeg skal sove og få mig et liv har ingen betydning ? hvorefter du paster min adresse ?

mat: hehe... ja.. ser da ud til det virker ganske glimrende .. hehe... os en ven der har sendt linket til en kammerat han havde... nu har han skrevet en mail der truer med det ene og det andet som er ulovligt og i strid med alt muligt ... de går helt amok *G* .. nu skal jeg bare ha fundet mig et php-domain-navn så jeg ka lave en den anden vej med ASP også *G*
Avatar billede -mundi- Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:50 #38
Der er da vel ingen der er så hengivne til noget så latterligt som et scripting/programmerings sprog at man ikke kan tage en joke ?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:50 #39
utroligt hvad man kan få ud af at rydde lidt op i de gamle filer :))
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:50 #40
nu kan det godt være at jeg er en meget large person, men hvis du svinende ASP til ville det ikke røre mig det fjernest :) tværtimod ville jeg finde det underholdende, selvom jeg bruger det og kun det
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:51 #41
-mundi- hehe... prøv du at finde en tilfældig php-programmør og sig noget med du har crashet din linux og fanme aldrig gider køre det lort igen ... så skal du se folk gå totalt amok ...
Avatar billede -mundi- Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:52 #42
he he
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:52 #43
det høre vel hele linux-verden til at dem der bruger det går mere op i den end windows brugere ?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:53 #44
har i fx set samlinger af windows bruger der tropper op i en sportshal, for at få deres scanner til at virke ?
Avatar billede mat Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:54 #45
Jeg er hverken php eller asp-mand, men hvis du disser flash så kommer jeg efter dig ;)

nej, come on folks, hvad størrelse sko er det lige i bruger? :)

mvh mat
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:54 #46
fixxxer: hehe ... åbentbart er det ik bare et programmerings-sprog for dem .. men snare en hel religion ... du har jo kunne se hvordan ihvertfald en person her mente at det var et personligt angreb på ham ...
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:55 #47
Luk nu dette indlæg vi kommer ikke længer. Der vil altid være en PHP nørd der vil komme her ind og sige godt for PHP og en ASP nørd for ASP så du kommer ikke længer.

Luk luk luk og luk :)

<?
echo "LUK LUK";
?>

ASP:
<%
Response.Write "LUK LUK"
%>
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:55 #48
mat>> jeg bruger 43 sidste gang jeg kikkede efter, men jeg kan godt kikke efter igen :)
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:58 #49
skal vi forsøge at opstille en konklusion på baggrund af alt det her og så se at få det lukket ? ..

mine udledinger af det her er som følger (andre svar, meninger modtages gerne som svar...)

1) linux-geeks er MEGET nærtagende og identificerer sig selv med det sprog de bruger. Er personligt angreb på deres tro/sprog er et angreb på dem og de kan ik anerkende at der er andet i verden der lever op til krav og er gode værktøjer..

2) php/linux er åbetbart bare asp overlegent hvis man skal tro dem. men hvorfor er det så at mine sider virker i ASP mens jeg kan få en linux maskine til at gå helt kold ?

3) linux-folk har bare ingen humor :)
Avatar billede mat Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:59 #50
dawin_dk > hehehe

fixxxer > jeg havde nu på fornemmelsen at dine sko passede fint ;)
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:01 #51
Er det os der ikke har humor eller er det asp folk der har en syg humor ? Ved det ikke, men la' det være sidste ord i dette indlæg
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:02 #52
smooth: blev der lavet en tilsvarende med ASP (og gør jeg nok selv...) ... første jeg ville gøre var at rulle rundt af grin ... og så ville jeg tilmelde mig selv... (og i det her tilfælde være skuffet over det ikke virker..) :)
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:05 #53
fixxxer og mat .. smider i ikke lige et svar hver... så får i lidt point for jeres sunde syn på livet :)
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:05 #54
hehe

I stedet for at lave noget som vil lave mere lort i mellem ASP og PHP folk hvad med at lave noget som vil samle dem i stedet for ?

Har ingen idé hvad det skal være men en spam side er ikke lige sagen..
Avatar billede mat Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:06 #55
:)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:11 #56
jamen det er da rart at folk påskøner ens oprigtighed :)
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:15 #57
:(
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:25 #58
dawin_dk >> Hvordan kan man afvise et svar - når spørgsmålet lyder hvad synes du ?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:29 #59
jakobclausen : det kan man hvis man ikke mener at de meninger der bliver fremstillet er tilstrækkeligt underbygget eller forklaret... alt du har gjort er at kommentere at du ikke syntes det er sjovt .. det er fair nok, men ikke en konstruktiv forklaring på hvorfor du syntes det ikke er sjovt..
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:33 #60
OK, jeg siger at jeg ikke kan se hvordan det skulle være sjovt.
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:34 #61
Hmm synes ellers at jeg har forklaret alt hvad jeg har sagt.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 21:35 #62
Jeg har en ide om at siden er skrevet i ASP, eftersom der ikke er hverken start eller slut på formen...

Havde den nu været lavet i PHP havde den måske virket.

:)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 21:36 #63
hehe..se hvor "kraftfuld" ASP er: http://www.asptech.dk/default.asp?id='

Ups nu ved jeg pludselig at tabellen hedder pages og at jeg prøver at kalle ID
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 21:37 #64
hihi..den her er også god:

http://www.copymag.dk/

"tekniske problemer - tilbage ca. 25. sept."

LOOOL
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:38 #65
el barto: det er et valg jeg har foretaget.. det er ik noget med ASP ... det er mig som programmør der har lavet det...

og samme gælder med formen da jeg netop ik har haft til formål at den skulle virke da jeg lavede den ..
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:39 #66
el barto: og ja... copymag.dk ligger ligenu på en andens bord end mig og jeg afventer en rettelse på serveren ... den skulle ha sket her d. 25. men er det ikke...
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:40 #67
dawin_dk >> Hvorfor skulle mine svar afvises ?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 21:40 #68
dawin_dk> Nu skal du ikke tage det personligt vel?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:40 #69
- men jeg kan iøvrigt ikke se relevansen af de kommentarer
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:41 #70
el barto: du bringer dem op her som fejl i asp ... jeg retter bare dine forkerte antagelser ved at forklare hvorfor de ting du fremhæver ikke kører...
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:42 #71
dawin_dk >> Hvorfor kan jeg ikke få at vide, hvad grunden til at jeg ikke fik point er.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 21:43 #72
dawin_dk> Hvis man skider i nælderne brænder man røven
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:43 #73
smooth: jeg havde overset at du havde lavet et indlæg her... slap af...

men jeg fik ikke en konstruktiv løsning på noget her ang. det som var det reelle spørgsmål ... derfor er der ingen der har fået point for det... de 2 andre fik fordi de har brugt deres tid og er kommet med nogle ret konstruktive input med hensyn til nogle andre ting i forbindelse med den retningen tråden tog..
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:44 #74
el barto: jeg forstår ikke meningen med hvad det er du forsøger at bevise ?
Avatar billede smooth Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:45 #75
Ja what ever
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 21:47 #76
Jeg forsøger ikke at bevise noget jeg kaster bare med mudder.

Min pointe er at din side ikke er sjov. Der er ingen humor, måske havde der været lidt hvis det nu var en side hvor man kunne vælge side i kampen mellem Open Source og Microsoft...
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 21:49 #77
el barto: hvorfor skriver du så ikke det istedet for at komme med noget urelevant sludder ... ?
Avatar billede _michael_ Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:02 #78
Hmm... Hvor er java henne i denne berigende diskussion?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 22:03 #79
Hvilken Java? Microsofts bastard eller den "ægte" vare?
Avatar billede ddkserv Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:25 #80
PHP, LINUX, ASP, MICROSOFT, JAVA, C++ ,ASM... værktøj og ikke andet. En god "nørd" eller "programmør",hvad end man vælger at kalde det, kan bruge begge dele og ved hvornår det ene VÆRKTØJ er bedre end det andet. Jeg mener ikke at der er noget der bedre end andet, det kommer altid an på opgaven... Alt har siden fordele og ulemper, noget er dyrt andet er billigt. Det er ligesom at fortælle en mur at den en tømmer at den ene hammer er bedre end den anden pga. håndtaget er anderledes men de kan udføre det sammen arbejde. Den siden har sine egen humor og den er vel lidt sort fra nogen synspunkt."linux-folk har bare ingen humor :)" er vel blot endnu en tegn på provokation og fint nok det skal der også være plads til. God ide men sort humor budskab idet linux "nørder" ikke er vant til dens slags angreb.... og sjovt nok så er jeg selv lidt linux nørd... DEBIAN STYRE!!! (Joke ;) )
Avatar billede nicklasb Nybegynder
14. oktober 2003 - 00:13 #81
hvis du skal tale godt for et sprog (serverside-scripting) frem for et andet, kunne det være du lige skulle få den html-kode i orden først..
Du omtaler jeg nørder; men har ingen orden i din egen html-kode..
Tænker her på dine indrykninger.. Ville være pænt at dine start på td og slut på samme, var under hinanden.. ;D

Og LOL, hvor er det da sjovt som folk kan flippe over sådan en side.. Kan da godt se humoren i den.. (tror ikke det har noget at gøre med hvad man selv programmere i.. Nok nærmere hvor sort en humor man har, når man besøger siden)
Så kan man jo diskutere hvorfor jer med asp har så syg en humor?! (Maybe fordi i har ventet for langt tid på / ved jeres asp-scripts ?? ;)

/Nicklas B.
Kodede asp før, men er selv en af dem der skiftede til php.. Og ja, ikke for at gå mod dig overhovedet, men syntes sku der er flere fordele ved php frem for asp.. men der vi jo nok så forskellige :)
Avatar billede nicklasb Nybegynder
14. oktober 2003 - 00:13 #82
stavefejlene er gratis.. Men også kun fordi det er så sent.. :D
Avatar billede fartzzz Nybegynder
14. oktober 2003 - 11:07 #83
Min (*nix nørd) mening om dit koncept:
Ideer er en god ting. Kreativitet er en go' ting!
Syntes det er en sjov idé!

Men UH UH..
Jeg vil lige ind i diskutionen..
ASP vs PHP

Jeg er ikke 100% *nix nørd. Jeg sidder selv og bruger .NET
Et godt og veldefineret miljø .. (Hvis man dog bare kunne styre garbage collectoren, så den ikke lige pludselig "falder
i søvn")

Som en all-around programmør, ville det være dumt ikke at vælge et miljø, hvor du selv kan implementerer / rette
/ opdaterer mm - i alle stadier.
Lige fra fortolker til server.
Eg.: hvis der er fejl mht sessions (har nu aldrig haft problemer med php's sessions) så kan du SELV rette det
Du er ikke afhængig af at et stort firma, der har et andet grundlag for at rette de fejl der eventualt kan være.

Det har ikke noget med religionskrig at gøre.
For at vælge et sprog (værktøj) til et projekt, tager man visse forholdsregler..
Værktøjet man vælger, skal kunne:
Minimerer tid
Minimerer bugs
Optimerer perfomance
skabe overblik, lige meget hvor stor projektet er.

Ud fra de punkter, har jeg altid valgt PHP. (nogle gange Perl)

At bruge ASP til et stort projekt, er som at lave binært træ i visual basic :oD

Nu er der jo så kommet asp.net.. Som har virkeligt sat skub i tingene..
Nu er det ligefrem et "rigtigt" sprog. Det har 100% understøttelse af OOP. Som jeg  syntes er en go ting.
PHP understøtter ikke 100% (inheritance mv)..
Er dog på deres TODO..

Men igen, så har Microsoft lavet noget der hedder "code behind"!?!?!?!
Vi snakker scripting og ikke "tegn en knap" :o)

dawin_dk:"access er faktisk en ret kraftfuld database"
Denne kommentar vil jeg ikke kommenterer, andet end at skrive: Kig på asp.Net og xml :o)

Nå, men det var min mening / erfaring.

Lige 3 noter:
ASP opfandt OOP i 2001 :oo
ericjacobsen: "Livet er for kort til ASP"
Hvem elsker ikke $!?
Avatar billede fartzzz Nybegynder
14. oktober 2003 - 11:23 #84
Forresten..
Angiv mig :o)

ima*nixgeek 0x07
2860 throwmesomeexceptionswhenstartingwindåze

Website:
http://www.kernelnewbies.org/

:o)
Avatar billede smooth Nybegynder
14. oktober 2003 - 11:32 #85
hehe :) WB fartzzz :)

Nå drenge jeg vil smutte ud af dette diskutionen..

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede krc_ Nybegynder
15. oktober 2003 - 15:01 #86
Hahahahahah.....total latterlig diskussion her.....rofl..
Jeg synes siden er meget sjov og de folk der springer op her og tænder fuldstændig af må satme have et kedeligt liv hvis det kan pisse dem så meget af hahahahaha.....

Bare lige min kommentar da jeg faldt over dette indlæg.
/Krc_