Avatar billede panikspreder Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:35 Der er 5 kommentarer

MySQL og tekst variable?

Hejsa!

Jeg er igang med at konvertere alle nyheder og artikler fra min side over i en database (MySQL) og jeg er stødt ind i et lille problem. Jeg har brugt text-filer indtil videre og det er gået meget godt. Men når jeg prøver på at konveretere skidtet over til MySQL er det kun en enkelt artikel den vil godkende. Jeg har brugt følgende kode til at gøre det hårde arbejde:

mysql_connect("localhost", "BRUGERNAVN", "MIN KODE HER");
mysql_select_db("NAVN PÅ DATABASE");

$data = file('artikler.txt');

foreach($data as $element)
{

$element = trim($element);
$pieces = explode("|", $element);

echo $pieces[2]."<br><br>";

$handle = $pieces[1];
$email = $pieces[4];
$dato = $pieces[0];
$titel = $pieces[2];
$artikel = $pieces[3];

mysql_query("INSERT INTO bz_artikler(handle,email,dato,titel,artikel) VALUES('$handle','$email','$dato','$titel','$artikel')");

}

Jeg har oprettet en table med navnet bz_artikler og lavet følgende felter:

ID (int), handle (varchar), email (varchar), dato (varchar), artikel (text) og titel (varchar). Jeg har sat ID til at være Primær og indstillet den til Auto_Increment!

Jeg har 4 forskellige artikler indtil videre:

1) 3600 ord
2) 6800 ord
3) 1600 ord
4) 6600 ord

Selvom de 3 første indeholder mindre end 6600 ord er det kun den 4. der kan tilføjes i databasen!

Jeg er helt på herrens mark og ved ikke hvad jeg skal gøre. Håber der er en som kan hjælpe?!?

-PanikSpreder
Avatar billede panikspreder Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:37 #1
Ups, skal lige siges det er bogstaver (inkl. mellemrum) og ikke ord...
Avatar billede ohmish Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:38 #2
er txt filen opdelt med | som den skal (ifølge dit script) ?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:39 #3
prøv at udskrive alle de SQLs du kører istedet for at execute dem .. og paste dem her ..
Avatar billede panikspreder Nybegynder
13. oktober 2003 - 18:41 #4
ohmish -> Yep, de er omdelt og den enkelte artikel kommer også pænt ind i databasen.

dawin.dk -> Hvordan går jeg det? Er rimelig ny til MySQL...

-PanikSpreder
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2003 - 18:43 #5
$handle = addslashes($pieces[1]);
$email = addslashes($pieces[4]);
$dato = addslashes($pieces[0]);
$titel = addslashes($pieces[2]);
$artikel = addslashes($pieces[3]);

mysql_query("INSERT INTO bz_artikler(handle,email,dato,titel,artikel) VALUES('$handle','$email','$dato','$titel','$artikel')") or die(mysql_error());