Avatar billede rasmuslund Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Apples Safari og JavaScript

Hej

Jeg har nogle spørgsmål vedr. javascript og Apple's safari browser.

På en webside har jeg en Java Applet som kan benyttes til at vælge farve med. Den applet returnere en farvekode som kan hentes via javascript. Jeg gør således:

farve = document.color.returStr();
document.forms[0].colorcode.value = farve.toUpperCase();

"color" er navnet på appletten. Dette virker fint nok i båden IE og Mozilla. Derfor troede jeg at det ville virke i Safari - men ak nej, det gør det ikke.

Er der andre som er stødt på lignende problemer med Safari?

rasmuslund c",)
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2003 - 14:32 #1
<ole>

At bruge ord, der i forvejen bruges i JavaScript er altid en rigtig skidt idé. Kald den 'gurli' eller 'karl_stegger', f.eks.  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2003 - 14:33 #2
... men det kan også være Java-understøttelsen under MacOS ...(?) Prøv at skifte navnet først
Avatar billede rasmuslund Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:13 #3
Har ændret navnet, ingen effekt..
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2003 - 15:25 #4
Hmmm ... jeg sidder ikke med en Mac for tiden (er ellers selv gammel Macintosse), så jeg kan nok ikke hjælpe videre - udover at sige, der før har været vrøvl med Java-understøttelsen i flere browsere på Mac  :o|
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2003 - 15:26 #5
Prøv forresten lige:

farve = document.applets[0].returStr();
Avatar billede rasmuslund Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:44 #6
Hmm har prøvet det sidste du skrev, ingen effekt - jeg lader spørgsmålet være åbent - kan jo være der er nogen der ved noget.

Men tak for hjælpen olebole - er der ingen andre svar tilfalder pointne dig.
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2003 - 15:52 #7
Pænt af dig, men jeg ville nu allerhelst have det til at funke  :)

Sidste forsøg er at du kan implementere din applet med et object-tag og give den en id:

<OBJECT id="ib" ......

og så kalde med:

farve = document.getElementById("ib").returStr();
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2003 - 15:54 #8
Du skal nok også have et embed-tag med:

<OBJECT id="ib" ........ >
<EMBED id="ib" ..........>
</EMBED>
</OBJECT>
Avatar billede rasmuslund Nybegynder
29. oktober 2003 - 11:18 #9
Hmm har ikke fundet en løsning endnu.. men lukker spgm.