Avatar billede pitufo Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

manglende tekst i inputfelt

Nedenstående er beregnet til en redigeringside hvor det er muligt at rette i tidligere indtastede informationer. Mit problem er at der i foreksempel "overskrift" er mellemrum i dataen i databasen og det resultere at alle bogstaver efter mellemrummet ikke kommer med og bliver præsenteret på siden. Hvorfor? og hvordan løser jeg det?

<?php

    /* Performing SQL query */
      $query = "SELECT DISTINCT start_tid, slut_tid, campusnavn, lokalenavn,
    lokalenummer, overskrift, arrangdag, arrangdato, arrangmaaned, arrangaar, ansvarlig, arrangement_id FROM arrangement,
    lokation, campus, maaned, dato WHERE arrangement.arrangement_id=lokation.lokation_id AND lokation.campuslokation=campus.campusnavn order by campusnavn,arrangdato,start_tid";

    $result = mysql_query($query) or die("Query failed");

    /* Printing results in HTML */
    print "<table cellspacing=\"1\" border=\"1\"><TH>Starttidspunkt</TH><TH>Sluttidspunkt</TH><TH>Campus</TH><TH>Lokalenavn</TH><TH>Lokalenummer</TH><TH>Overskrift</TH><TH>Dag</TH><TH>Dato</TH><TH>Måned</TH><TH>År</TH><TH>Ansvarlig</TH><TH>ID</TH><TH>Aktion</TH>";
    while ($line = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) {
        print "<tr>";
        print "<form method=post action=slet_write.php>";
        $line as $col_value    {
                print "<td><input type=text value=&nbsp;$col_value></td>";
        }
        print "<input type=hidden value=$col_value name=arrangement_id>";
        print "<td><input type=submit value=\"Opdatér\"></td></tr>";
        print "</form>";
    }

    print "</table>";
    /* Free resultset */
    mysql_free_result($result);
    /* Closing connection */
    mysql_close($link);
php?>

/Pitufo
Avatar billede pitufo Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:31 #1
eksempel på en overskrift

"Forelæsning med Camilla Andersen"

Denne overskrift vises som "Forelæsning"

Resten af overskriften bliver simpelthen ikke vist i feltet
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2003 - 12:37 #2
<ole>

Har du checket, resten faktisk står i databasen? Jeg taler ikke om, hvad du har indsat - men hvad der reelt står  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede detox Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:48 #3
Måske sådan her:

print "<td><input type=\"text\" value=\"&nbsp;".$col_value."\" /></td>";
Avatar billede exp Juniormester
13. oktober 2003 - 13:00 #4
detox >>
Lige præcis

pitufo >>
Det er meget vigtigt at du sætter " om indholdet. Det er dårlig kodeskik ikke at sætte dem, og det medfører fejl som den du oplever lige nu
Avatar billede pitufo Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:01 #5
tak detox dit forslæg løste mit problem
-----
value=\"&nbsp;".$col_value."\" />
-----

smid et svar ;-)
Avatar billede detox Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:03 #6
Velbekommen c",)
Avatar billede olebole Juniormester
13. oktober 2003 - 13:08 #7
Damned ... det så jeg ikke  :o|
Helt korrekt er det nu ikke, at man altid _skal_ bruge gåseøjne. Hvis attributtens værdi kun indeholder bogstaver, tal (og så vidt jeg husker underscore - gider ikke slå det op) behøver man ikke sætte dem. I _alle_ andre tilfælde _skal_ de være der.

Men for at undgå at falde i - og dermed lave fejl - bør man altid sætte dem  :)
/mvh