Avatar billede buzz Nybegynder
09. september 1999 - 15:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Combobox

Kan man ikke lave en Combobox i ASP/VBScript på samme måde som man har denne funktion i access.

Jeg ved ikke selv hvordan det gøres i Access. Har kun set det i funktion.
Avatar billede flemming Nybegynder
09. september 1999 - 15:45 #1
Det hedder vist en "select" box på ASP'sk ;=)

<FORM>
<SELECT>
<OPTION>Vælg mig
<OPTION>nej - vælg mig !
</SELECT>
</FORM>
Avatar billede roadrunr Nybegynder
09. september 1999 - 16:19 #2
hvordan er det du vil have det til at se ud?...

er det 2 punkter over hinanden?.. for så skriver du jo bare size=2??

forklar venligst nærmere...!
Avatar billede emborg Nybegynder
09. september 1999 - 17:12 #3
Vi forstiller os at vi har et blankt indtastnings felt, hvor vi skal skrive vores navn. Ved et combobox har du så to muligheder.

1) Du kan vælge og hive rullegardinet ned og se hvilke muligheder du har for at vælge, akkurat som i en select boks.

1) Men du kan også manuelt begynde at udfylde boksen, i det øjeblik indtastningen genkendes skrives hele navnet, automatisk færdigt. Lad os antage boksen indeholder en navnet ’Frederik’, Frederik er det eneste navn med F, boksen vil derfor når du begynder indtastningen med ’F’ selv udfylde boksen.

Jeg håber det er forståeligt….
Avatar billede roadrunr Nybegynder
09. september 1999 - 17:15 #4
Det er det helt sikkert. Men også meget svært at lave efter min mening. Jeg har selv i mange tilfælde haft brug for lignende funktion.

Jeg har det det lavet i JAVA på krak.dk - men det findes der ikke længere - desværre.

Håber du finder en løsning!

martin :)
Avatar billede flemming Nybegynder
10. september 1999 - 14:55 #5
->Emborg: det er ikke muligt i HTML - det nærmeste du kommer er en "select box"
Avatar billede andymax Nybegynder
11. september 1999 - 14:51 #6
Krak bruger en java-applet...den findes stadig man skal bare vælge at søge med java-appletten.

Ellers er der måske en mulighed med remote-scripting:
http://msdn.microsoft.com/scripting/
Avatar billede buzz Nybegynder
13. september 1999 - 08:47 #7
>Flemming: Det var ærgerligt.