Avatar billede ellenje Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:58 Der er 14 kommentarer

G-drev

Hej
Jeg vil gerne vide hvordan jeg får min G-drev til at virke..altså der hvor vi putter cd, den anden dvd virker godt nok..

Hilsen ellen
Avatar billede frewald Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:59 #1
Kan du se dit g-drev i windows? Og hvad sker der hvis du smider en CD i dit drev?
Avatar billede ellenje Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:01 #2
Til frewald
Nej..jeg kan ikke se g-drew, og jeg kan ikke smide nogen cd-er ind, da den ikke virker..
Avatar billede frewald Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:04 #3
Ved du om du kan se drevet i bios'en ? Og hvornår holdt det op med at virke.
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:05 #4
Det eneste du så kan gøre, er at sikre dig at fladkabel og strømforsyning stk sidder ordentligt.
Sørg for at begge stik sidder trykket helt på plads. Det samme skal være tilfældet på bundkortet.
Hvis det heller ikke hjælper, er drevet nok kaput.
Avatar billede antikat Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:06 #5
Er det kun inde i windows du ikke kan åbne dit drev... eller kan du heller ikke åben det når computeren er ved at state op, altsår enden windows starter ?
Avatar billede frewald Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:06 #6
nmh> Der er jo stadig mulighed for jumper-problemer. Specielt hvis der lige er sat et nyt drev i maskinen...
Avatar billede ellenje Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:08 #7
Den har virket fra starten helt normalt indtil vi blev ramt af lynet i sommers hvor den har været til reparationen, og siden har vi ikke tænkt på om det overhovedet virkede før vi fik brug for det nu..Det er ligesom om den bare skal installeres, men hvordan ved jeg ikke..
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:09 #8
ok, men jeg opfattede det som om, det var noget der lige var sket, og at der ikke er tale om et nyt drev.
Avatar billede frewald Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:10 #9
Kan i åbne og lukke drevet ved at trykke på eject (på selve cd-drevet) ?
Ved du hvordan du ser i bios om CD'en bliver detected ?
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:12 #10
Et cd-rom drev skal ikke installeres. Det skal blot virke, når det kommer på plads.
Når nu maskinen har været til reparation, så kan de, der har repareret den selvfølgelig have kludret.
Så kontroller lige at jumperen er rigtigt placeret.
Master eller slave, afhængig af om den er sammen med en anden enhed eller ej.
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:13 #11
To enheder på samme kabel: den ene skal være master, den anden slave.
Avatar billede ellenje Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:15 #12
Nej..vi kan engang åbne den..Og nej med hensyn til dette bios..jeg vil blive glad hvis i kan forklare mig hvordan jeg ser det..
Avatar billede frewald Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:16 #13
Ok - åbn maskinen og prøv at se om strømkablet er faldet ud til cd-drevet.
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:18 #14
Det er ikke altid, man kan se et cd-rom drev i bios. Men du skulle kunne se det under opstart.
prøv at trykke på pausetasten, når der vises en hel masse tekst på skærmen.
Så vil du kunne se, hvilke cd-rom drev der er genkendt.