Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 00:00 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Simple søgemaskine!

Hej!

Jeg ville hører om der var en som ville være interesseret i at hjælpe mig med at lave en simple søgemaskine i ASP?
Søgemaskinen skal ikke være baseret på en database!
Hvis der er en som hjælper mig og den virker, får personen 450 dejlige point! og ikke nok med det hjælper personen også andre fortabte sjæle som har søgt efter så'n en :-)
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 17:31 #1
Simple = simpel (har skrevet for meget engelsk på det sidste :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 1999 - 17:35 #2
http://www.santry.com er der en søgemaskine der søger dit eget site igennem - hvis det altså er det du søger ;)

Ellers må du uddybe det lidt.
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 17:44 #3
Undskyld jeg ikke lige skrev at det bare skal søge mit eget site :-)
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 17:45 #4
Hvis det virker - så er der point til dig Zaccyone :-)
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 17:49 #5
Damn!
Det bruger jo en database :-(
Det skulle det ikke...
Avatar billede painelf Nybegynder
10. april 1999 - 17:51 #6
Hvordan ville du så gøre det? Uden database altså?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. april 1999 - 17:52 #7
Hvorfor må det ikke bruge en database?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 1999 - 17:52 #8
Øhhh. Er du sikker på at du henter det rigtige script? Der er 2 forskellige det ene søger i en database med links, det andet søger dit site igennem (uden database).
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 17:53 #9
Jeg har bare fået af vide at det var muligt at lave en unden Database - Hvordan ved jeg desværre ikke...

Kan man ikke skrive noget med at den skulle søge i et bestemt directory?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 1999 - 17:55 #10
øøøøhh..  vi postede hvis på kryds af hindanden.. Læs mit sidste indlæg ;)
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 17:56 #11
Jeg kunne kun finde det script som brugte database..
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 17:57 #12
Grunden til det ikke må bruge database er fordi den skal søge igennem et katalog med over 3000 filer... Og jeg gider ikke at skrive alle sammen ind i en database (det kommer hele tiden nye)
Avatar billede painelf Nybegynder
10. april 1999 - 17:59 #13
Det er .txt filer den skal søge igennem ikke? Og de ligger i samme bibliotek?

Så kan du vel åbne alle filerne med filsystemsobjektet og søge dem igennem manualt (linie for linie), men vær advaret: det bliver MEGET langsomt.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. april 1999 - 18:02 #14
Jeg har fundet filen, som ikke bruger en DB, skriv din e-mail og jeg skal sende den til dig
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 18:02 #15
Det er MP3 filer den skal søge igennem og de ligger ikke i samme bibliotek.
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 18:03 #16
Website: http://www.padkjaer.dk
Email: kim@padkjaer.dk
Avatar billede painelf Nybegynder
10. april 1999 - 18:04 #17
Skal du bare bruge deres navne eller hvad?
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 18:05 #18
navne og links.
Avatar billede painelf Nybegynder
10. april 1999 - 18:07 #19
Hvad med at lave en .asp fil der selv kører alle filerne igennem og skriver dem ind i en database, og en seperat aspfil hvor man kan søge i dem.
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 18:17 #20
Det kan man godt - men ikke mig :-)
Avatar billede painelf Nybegynder
10. april 1999 - 18:17 #21
Ok.

Det kan være jeg får tid senere i aften. Hvor meget kender du til asp?
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 18:19 #22
Tjjjaaee... Jeg har leget lidt med en counter og en redirect system - ikke andet...

Databaser er min helst store skræk :-)

Men Photoshop er lige mig :-)
Avatar billede padkjaer Nybegynder
10. april 1999 - 18:19 #23
Mit ICQ nummer er:
Avatar billede asp Nybegynder
13. april 1999 - 09:17 #24
Jeg er ved at udvikle en ASPIndex server, hvor man kan vælge forskellige dirs, og derefter få programmet til at indeksere filerne. Man kan styre forskellig ting med META tags.

Det enest den kræver er at man har adgang til ASP og en Access Database (eller SQL).

Programmet kommer til at understøtte

- Indeksering af hvilket som helst bib på sin site
- Admin gennem ASP
- Kontrollere sine titler, keywords, beskrivelse via META Koder (som normalt)
- Filter så man f.eks. kun indeksere HTML filer
- Medfølgende søge script.

Det bliver dog ikke helt gratis, men for private vil det ca. koste 400 kr. for en licens.

Skulle dette have interesse, så giv lige en melding.

Forventes færdigt iløbet at april månede ;-)

mvh

Dennis Knappe
info@activeserverpages.dk
Avatar billede nygge Nybegynder
13. april 1999 - 11:32 #25
Hej Padkjaer!
Jeg vil foreslå at du bruger Microsofts egen indeksserver. Den ligger med i Windows NT 4.0 OptionPack og den er gratis. Med den ligger der også eksempler brugen heraf. Og den bruger ikke en database.
MVH/Nygge
Avatar billede thomas Nybegynder
13. april 1999 - 20:29 #26
Lige en rettelse til nygge, index server bruger altså en database, scripts der scanner alt igennem hver gang de bruges er ubrugelige når der er mange filer fordi de er for langsomme!
Avatar billede nygge Nybegynder
14. april 1999 - 00:32 #27
En kommentar til thomas! Ja indeksserveren bruger en form for database, men det er indeksserverens egen. Dvs. den er med i indeksserven men er ikke en "normal" relationsdatabase som Acces, SQl Server eller Oracle.

Med hensyn til scriptsne, skal det forstås sådan at du mener at det er script der laver indekseringen? Hvis ja, så er det forkert, det er en service som kører konstant og indekserer nye filer på de steder man har bedt den om.

Med hensyn til performance, så bruger vi (et større udviklingshus) indeksserveren på datamængder (dvs. filer) på typisk 20-30 GB, og ved en forespørgsel får man svar med det samme, dvs. indenfor max. 2 sekunder.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
14. april 1999 - 20:56 #28
Padkjaer, jeg har fundet en artikel jeg tror der kan være til lidt hjælp den søger godt nok kun i en folder, men jeg tror godt den kan laves om til at søge i subdirs.

Her er add.
http://www.q-tek.com/Q-Asp/Linkfiles3.asp

Avatar billede padkjaer Nybegynder
14. april 1999 - 22:27 #29
oki - det vil jeg kigge på! (mange tak)
Avatar billede Dan Nim Seniormester
12. maj 1999 - 13:07 #30
Dette spørgesmål er ved at være lidt "gammel".
Svaret er Index Server.

Kontakt mig over icq#5637764 - så kan jeg hjælpe dig med at sætte den op, det kan være lidt kompliceret !.
Avatar billede pgj35 Nybegynder
26. maj 1999 - 11:57 #31
Jeg kender et websted hvor du får en søgemaskine, den bruger godt nok en database. Men der følger en side med, hvor de besøgende kan melde dem selv med i systemet, så det er ikke det store arbejde :o)

Du kan kontakte mig på adressen:
AGJPRIV@POST.TELE.DK

MVH
/PGJ35