Avatar billede little_kim86 Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Problem med variabel

Jeg skal have lavet en variabel... Men udtrækket af den giver bare "0" eller "/-". Jeg kan ikke få den til at give den dato den skal give...

De der skal samles er:
$datodag
$datomdr
$datoaar

Det jeg har prøvet er:
$dato = $datodag/$datomdr-$datoaar;

Men det virker ikke... nogle der ved hvordan jeg får den til at lave udkastet sådan at fks. "16/9-2003"???

Mvh. Kim
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. oktober 2003 - 15:55 #1
$dato = "$datodag/$datomdr-$datoaar";
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:58 #2
Tror du at jeg ikke kan finde ud af php??? Det der er en ganske alm variabel sætning og faktisk det samme som jeg har skrevet oven over... Og den giver bare udlastet "/-" som jeg også har skrevet...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. oktober 2003 - 15:58 #3
Det er nu ikke det samme - men glem det ;) Jeg er smuttet
Avatar billede jacobsdk Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:59 #4
Mon ikke snarere
$dato = $datodag."/".$datomdr."-".$datoaar;
?
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:02 #5
Det du har skrevet giver også udkastet "/-"... Har du andre idere???
Avatar billede jacobsdk Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:04 #6
Er du HELT sikker på at der er puttet noget i datovariablene?
Avatar billede fangel Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:04 #7
hvis

$dato = $datodag."/".$datomdr."-".$datoaar;

returnere

"/-" - så indeholder datadag, datamdr og dataaar intet!

---

og faktisk tror jeg ikke at du er _så_ god til PHP - da du først idag fandt ud af hva . gør ;) og hvad forskellen på ' og " er ;) jf exp/412885

Morten
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:09 #8
prøv er det sådan at i vel se en hel side jeg har lavet som er bygget op i php og mysql... og ja jeg er 100% sikker på at mine datere i mine variabel...

Det du har skrevet som skulle virke jacobsdk, det har jeg selv prøvet med og det gav samme udkast... Men nu kan jeg så se at den variabel har jeg kommet til at plasere for højt oppe... Da jeg satte den længere ned, og nu virker det...
Avatar billede jacobsdk Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:13 #9
jamendog...
Avatar billede nicklasb Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:16 #10
tror altså du skal til at tage din kunden inde for php op til en kraftig overvejelse..
Husker vist også en lille misforståelse mht. forskellen på require og include her lidt tidligere i dag?!

Kopier nedenstående ind i din noteblok, gem det som en php-fil (altså EtEllerAndet.php), lig det ud på din server, og kald dokumentet;

<?
$datodag = 16;
$datomdr = 9;
$datoaar = 2003;

$dato = $datodag . '/' . $datomdr . '-' . $datoaar;

echo $dato;
?>

Og ja, JEG ved godt hvad php er.. Og tror ikke du behøver lære mig noget om det igen, som du prøvede på tidligere.. bare lig det script ud og lig evt et link til dit script her.. :D
Avatar billede nicklasb Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:17 #11
og nej, det er heller ikke retfærdigt at du selv tager point i dette spørgsmål.. Det eneste du opnår ved det, ud over de sølle point, er at ingen vil hjælpe dig i fremtiden.. Giv nu point til dem der fortjener det!
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:19 #12
Jeg er med nu.... Og har også fundet ud af at det har mig der har gjort en fejl...

Men man kommer sku da ikke her ind for at blive høvlet ned over at man måske gør nogle fejl... Og der jeg skriver er det jeg mener er det rigtige, men alle er jo ikke perfekte...
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:19 #13
Det er lidt svært når det ikke er nogle der er kommet med et svar...
Avatar billede fangel Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:21 #14
bare bed den du synes har svaret om at lægge et svar - så gør vedkommende for det meste dette!

www.ebruger.dk/faq/

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:22 #15
hov - ebruger er nede... sådan kan det gå...

Morten
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:24 #16
men der er jo ikke nogle der har givet et svar jeg ikke selv viste og havde prøvet med... Og fandt jo også selv læsningen på problemet...
Avatar billede exp Juniormester
12. oktober 2003 - 16:32 #17
dea_pg >>
http://expfaq.1go.dk/ ;-)
Avatar billede jacobsdk Nybegynder
12. oktober 2003 - 20:38 #18
Om ikke andet, ville det være fint at sige tak til de mennesker der har brugt tid på at prøve at hjælpe dig. Ikke? :-/