Avatar billede toni01 Nybegynder
03. januar 2001 - 09:09 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Forskellig farve på tabelraekker

Hej og Godt nytår

Jeg har et udtræk fra en tabel som skal vises i en tabel, for at skille de enkelte rækker fra hinanden, vil jeg gerne kunne skifte mellem to farver på rækkerne i tabellen. Altså de lige rækker har en farve og de ulige rækker en anden. jeg har lavet noget stylesheet (even & oddrow).
Avatar billede toni01 Nybegynder
03. januar 2001 - 09:16 #1
de er lige en lille ekstra ting man skal være opmærksom på, for hver række (TR)er delt op i et antal celler (TD), det har givet en del problemer med at bruge flere farver på rækkerne, selve tabellens farve træder frem som streger mellem hver celle (TD).
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
03. januar 2001 - 09:19 #2
Hvis det er noget i denne stil du leder efter
http://www.vordingborg.dk/biblio/sogning/soegpjecer.asp?type=voksen&sort=titel&sogtext=vordingborg

har jeg lavet det således:
<%
i = 1
While not Rec.EOF
      IF i = 2 then
        response.write \"<TR BGCOLOR=\'#6B94D6\'>\"
        i =1
      ELSE
        Response.write \"<TR BGCOLOR=\'#4ea3cb\'>\"
        i = i+1
      END IF
%>
Avatar billede toni01 Nybegynder
03. januar 2001 - 09:22 #3
En ting til, for hver række skal der når man clicker åbnes et regneark som bliver udfyldt med de tilsvarende data, så hvis der nogen som har noget liggende så....
Avatar billede toni01 Nybegynder
03. januar 2001 - 09:26 #4
jo det ser lovende ud (0:
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
03. januar 2001 - 09:27 #5
Hvis det kun er stregerne mellem cellerne der giver problemer, skal du blot sætte border=0 og cellspacing=0. Cellpadding kan du så evt sætte til 3, for at få lidt luft inde i cellerne:

<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=3>
<tr class=\"even\">
<td>jlj jl</td>
<td>jljl j</td>
</tr>
<tr class=\"oddrow\">
<td>jlj jl</td>
<td>jljl j</td>
</tr>
</table>
Avatar billede joni@vordb Nybegynder
03. januar 2001 - 09:28 #6
Ok, men det med regnearket kan jeg ikke, men jeg lytter interesseret med
Avatar billede toni01 Nybegynder
03. januar 2001 - 09:36 #7
jeps Idanielsen border var sat til en, så hvis det er i orden så får i hver 15 point, jeg testede det med noget hover effekt. Jeg opretter et nyt spørgsmål til regnearket, det kræver vist lidt flere points. Der er dog en ting til. Når man har clicket og regnearket er åbent, skal den vlgte række markeres med en tredie farve, så man kan se hvilken række man arbejder på.