Avatar billede jonaskvl Nybegynder
03. januar 2001 - 01:14 Der er 4 kommentarer

DTS og problemer med null værdier?

Jeg prøver at over fører min database fra vores test server til vores live server, jeg får dog en fejl når jeg bruger DTS. Den siger at nogle af mine felter har null som værdi og at den ikke er sat til \"allow nulls\"..

Mit problem er at ingen af felterne er tomme og så kan de vel ikke være null?!.. datatypen er varchar, men det burde vel ikke have noget at sige?..

Jeg har løst problemet ved bare at sætte den til at \"allow null\" men jeg synes ikke det er en holdbar løsning..
Avatar billede sbarnney Nybegynder
22. januar 2001 - 16:45 #1
Jeg kan godt se dit problem, en anden måde at \"snyde\" den på, er at tildele feltet en standard værdi. dervd undgår du null\'s.

P.S.
Er du helt sikker på, at når du opretter et nyt record set, der ikke er tomme felter. ??

Stig
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
25. januar 2001 - 14:09 #2
Altså problemet består jo i at felterne oprindeligt er sat til ikke at tillade null værdier. Da jeg så prøver at overfører basen klager den over at der er felter der er null og det vil den ikke være med til da de felter er sat til ikke at tillade null værdier.
Det vil sige at selv om det ikke er muligt at indsætte null værdier siger den at de findes..
Avatar billede prh Nybegynder
06. februar 2001 - 09:52 #3
Prøv at sætte den til at tillade x antal fejl i dataene, men at logge disse til disk, så vil du kunne se præcis hvor den mener at der er problemer...
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
24. juli 2002 - 12:25 #4
jeg tror bare du skal skrive
feltnavn varchar(255) ALLOW null