Avatar billede florint Nybegynder
11. oktober 2003 - 08:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Import af tabller

Hej,
Kan nogen hjælpe her ? Jeg har brug for en funktion eller "program" der kan hente indholdet af en tabel når man klikker på et ikon af en eller anden slags.

Altså - jeg vil gerne hente indholdet af en tabel fra et program der ligger på c:\mappe\mappe1. Tabellen er en Paradoxtabel der hedder data.db og den skal importeres til en almindelig accessdatabase. Det er alle felter/kolonner der skal med.
Resultatet skulle være at alle data ligger data.db ligger i en ny accessdb.

Håber jeg har forklaret mig ordentligt.

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2003 - 08:41 #1
Du kan godt importere Paradox databaser til Access:
  File'
  Get External Data
  Import
  angiv filnavn og Paradox *.db

Du kan også godt ligge den funktionalitet ind i en button (selvom det
er lidt usædvaneligt at importere den samme fil mange gange).
Avatar billede florint Nybegynder
11. oktober 2003 - 10:39 #2
Hej arne_v
Tak for dit svar - jeg er desværre ikke så vant til at lave sådan noget, derfor - hvordan får jeg det lagt på en button ? Jeg kan godt finde ud af at importere "manuelt" hvis jeg er i access - filer - hent externe data og så angive hvilken tabel...
Det er selve "automatikken" jeg er ude efter hvordan man gør det. Den samme fil mange gange... grunden er at det i første omgang gælder om at kunne hente data fra en bestemt tabel, der opdateres en gang imellem i et program. Så er næste step, at lave en opdateringsforespørgsel så poster der er ændret bliver "opdateret"

MVH
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2003 - 10:52 #3
Du sætter knappen til at udføre noget VBA kode a la:

DoCmd.TransferDatabase acImport, "Paradox 7.x", "navn på paradox database", acTable, "tabel navn i paradox", "tabel navn i Access"

Læs mere i online help om TransferDatabase
Avatar billede florint Nybegynder
13. oktober 2003 - 07:55 #4
Hej arne_v,

Det gik superfint - tak for hjælpen så langt. Jeg får tabellen importeret meget fint når jeg klikker på en knap. Kun et lille problem tilbage...Den laver en kopi og kalder den 1 - 2 - 3 osv. hvi jeg importerer den samme tabel igen igen, istedet for at overskrive den der er importeret en gang ?? Er det muligt at få den til at overskrive samme tabel ?

På forhånd tak !
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2003 - 08:13 #5
Hm.

Du kunne jo f.eks. slette tabellen inden du importerer.

DoCmd.RunSQL "DROP TABLE din-tabel;"
Avatar billede florint Nybegynder
13. oktober 2003 - 08:49 #6
Virker - tak for hjælpen.
Hav en fortsat god dag